Toyota Supra

Toyota Supra от 2021 г. споделя голяма част от шасито и силовите си агрегати с BMW Z4 – тя предлага своя собствена индивидуалност и е истински шумна за шофиране. Предлагат се две различни версиr с турбокомпресори – вградени четири и вградени шест – и двете задвижват задните колела чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия, но шестстепенна ръчна би била за предпочитане. Автоматиката върши отлична работа, сменяйки рязко предавките и реагирайки бързо на лостовете на Supra.

 

Всички модели на автомобила се предлагат с осемстепенна автоматична скоростна кутия и само със задно предаване. На тестовата писта Supra 3.0 за 2020-а определи сериозно впечатляващи цифри за ускорение: от нула до 100 километра в час за 3.7 секунди и от нула до 160 километра в час за 9.5 секунди. Това го поставя в големите лиги срещу Chevy Camaro, Porsche Cayman GTS и BMW M2 Competition. Всъщност това е дори по-бързо от прехвалената Supra от четвърто поколение, която се задвижва от последователно турбо вграден шестцилиндров двигател с 320 конски сили. Лошото е, че ръчната трансмисия не е налична, но надеждата не е напълно загубена.

Говори се, че Supra ще получи ръчна трансмисия по-късно в производствения цикъл. Въпреки потенциала си за изпълнение, окачването на Supra е достатъчно обещаващо, за да се кара ежедневно. Нейното управление е точно, добре претеглено и директно, което засилва индивидуалността й. Четирицилиндровият модел с по-ниска цена е нов за 2021 г. и предлага оживен ход от 4.7 секунди от нула до 100 километра в час на тестовата писта. Това е по-бързо от немския братовчед на Supra – BMW Z4 – който постига 5.0 секунди от нула до 100 километра в час.

Кокпитът, фокусиран върху водача, е стегнат и покривът с двоен балон осигурява допълнително пространство за главата, по-високите водачи ще се чувстват притиснати. Товарното пространство също е тясно, но е достатъчно просторно за няколко торбички с храна за една седмица за двама. Може да поставите и четири ръчни куфара зад задните седалки.

Голяма част от интериора на Toyota се споделя със Z4, така че запознатите с разпределителните уреди и инфоразвлекателното управление на BMW ще се чувстват като у дома си. Базовата цена на колата започва от 44 000 долара.