Топ-10 на най-печелившите брандове за 2019-а

Няколко са факторите, по които може да се оцени успехът на един търговски бранд: общата му позитивна оценка, каква стойност добавя самия лейбъл към компанията, какви са бъдещите му планове. Важни са още цялостната финансова възвръщаемост на инвеститорите на фирмата, нейната икономическа печалба  и способността на марката да създава, задържа и увеличава броя на лоялните си клиенти.

 

Ето кои са нй-печелившите брандове според проучванията на американската консултантска фирма Interbrand:

 

1. Apple — със стойност от 234.2 млн. долара

Едва ли е имало каквито и да било съмнения, че технологичният гигант Apple ще заеме първото място. С пазарен капацитет от около 1.2 трлн.  долара рожбата на Стив Джобс успя да победи дори два от силните си конкуренти – Google и Coca-Cola. С диференциация, управление, ангажираност и упорит труд икономическият растеж на компанията е нараснал с 9% през изминалата година.

2. Google — със стойност от 167.7 млн. долара

Google продължава да е сред доминиращите марки в света, въпреки че първото място й бе отнето от Apple. Нейната компания-майка Alphabet има пазарен капацитет от 932 млрд. долара, а икономическият растеж на софтуерната корпорация отбеляза 8% за миналата година. Силните страни на Google са присъствието, релевантността и отзивчивостта.

3. Amazon — със стойност от 125 млн. долара

Фирмата на Джеф Безос продължава да е сред най-могъщите световни марки, отбелязвайки ръст от 24%. Нейният пазарен капацитет е 886 млрд. долара, а козовете й: отзивчивост, релевантност и присъствие.

4. Microsoft — със стойност от 108.8 млн. долара

Компанията на Бил Гейтс е на четвърта позиция, въпреки че пазарният ѝ капацитет е 1.2  трлн.долара. Икономическият ѝ растеж се изчислява на добрите 17%, благодарение на релевантност, отзивчивост и яснота. Microsoft продължава да е сред петте най-добри технологични компании в света.

5. Coca-Cola — със стойност от 63.4 млн. долара

Брандът не спира да отбелязва ниско ниво на растеж като за миналата година той е бил едва 4 процента. Въпреки че успява да се класира на 5 позиция с присъствие, автентичност и ангажираност и пазарен капацитет от 234.23 млрд. долара.

6. Samsung — със стойност от 61 млн. долара

Южнокорейската компания се класира на шесто място. За изминалата година тя има 2% икономически растеж и пазарен капацитет от 336.45 млрд. долара. Брандът държи много на автентичността, отзивчивостта и релевантността си.

7. Toyota — със стойност от 56.2 млн. долара

Пазарният капацитет на японския производител на автомобили се изчислява грубо на 229 млрд. долара. Според данни на Interbrand лейбълът отбелязва 5% ръст за миналата година и го дължи на релевантността, автентичността и присъствието си.

8. Mercedes-Benz — със стойност от 50.8 млн. долара

Важността на марката е нараснала с 5% чрез релевантност, отзивчивост и ангажираност. Впрочем източникът на данните за нейното развитие е на немската компания Daimler AG, която притежава Mercedes-Benz.  Пазарният капацитет на Daimler AG е 58.41 млрд. долара.

9. McDonald’s — със стойност от 44.53 млн. долара

Веригата за бързо хранене е отбелязала 4% растеж и пазарен капацитет на стойност от 148 млрд. долара за миналата година. McDonald’s могат да продължат с изкачването по стълбата на успеха благодарение на новия  бургер на растителна основа, част от колаборацията им с Beyond Meat, наред с ангажираността, присъствието и диференциацията.

10. Disney — със стойност от 44.3 млн. долара

Миналата година бе много доходна за Disney благодарение на блокбъстърите като „Цар лъв“, „Играта на играчките 4“, „Отмъстителите: Краят“ и „Замръзналото кралство II“. Впрочем след пускането на новия канал Disney+ се очаква още по-голям скок на печалбите и засилване на влиянието на бранда. За миналата година растежът се изчислява на 11%, а пазарният капацитет е около 265 млрд. долара.  Силните страни на бранда са диференциацията, ангажираността и присъствието.