След карантината: Хотелите няма да са същите

Във време, когато хотелите в цял свят чакат отварянето на границите и наплив от посетители, мерките за подобряване на хигиената и ограничаване на контактите, са приоритет за света след коронавируса.

 

 

Бъдещето на хотелите

Пътешествията и туризмът са сред секторите, които пострадаха най-много от приемането на мерките за ограничаване на разпространението на СOVID-19 в цял свят. Според оценки на експертите световната индустрия ще загуби 1.2 трлн. долара. В някои държави действат строги правила за предприятията, които могат да заработят отново. Хотелите с нетърпение очакват възможността пак да посрещат гости, въпреки че следващото ви пребиваване може да е различно от последния път, когато сте се регистрирали в тях.

Регистратурата

С колкото повече хора контактувате, толкова по-голяма е вероятността от обмен на микроби, затова ще видите по-малко точки на съприкосновение в хотелите, сред които е  традиционната регистратура със служители. Вместо това все повече хотели ще развиват мобилната регистрация чрез смартфоните на клиентите. Тя вече е достъпна в 3 200 обекта на веригата Marriott по цял свят, в някои хотели на IHG и Hyatt. В бъдеще техният брой ще расте.

Ключ-картите

Вместо тях ще можете да използвате смартфона си, за да отворите вратата на стаята си. Такива „умни ключове” вече има в някои курорти на Дисни, в хотели на веригите Marriotts, IHG, а също и Hyatt.

Разпродадени места в хотелите

Подобно ресторантите в периода след карантината, хотелите ще бъдат с ограничени възможности за дълго време. Например, Eden Roc в Кап Кана (Доминиканската република) вече ограничава количеството на гостите си до 30 на сто.

Кафе машините и мини баровете в стаите

Тъй като хотелите се стремят да ограничат „точките на съприкосновение”, тоест предметите, до които често се докосват гостите, кафеварките в стаите и мини баровете вероятно също ще изчезнат.

Безплатното кафе в лобитата

Безплатното сутрешно кафе на самообслужване в хола, също едва ли ще остане обичайно явление, защото позволява на различни хора нееднократно да докосват едни и същи предмети. Към тях се отнасят и кулърите с вода и разхладителни напитки.

Безплатните „щастливи часове”

Хотелите Kimpton, например, са прочути с т. нар. щастливи часове, когато на гостите се предлага възможността да изпият чаша вино или коктейл и да общуват помежду си в лобито.  В епохата на социално дистанциране подобна комуникация губи смисъла си.

Бюфетите

В тези места за обществено хранене съдовете, които гостите използват за самообслужване, са със съмнителна чистота и в най-добрите дни. Новите условия предвиждат наличието на специален служител с маска и ръкавици, който ще ви подава храната.

Препълнени басейни

Добрата новина е, че Центровете по контрол и превенция на заболяванията не са открили никакви доказателства, че  COVID-19 може да се разпространява в поддържани по необходимия начин басейни. Което далеч не се отнася за територията около тях. Затова хотелите може да ограничат достъпа до басейните или, както правят The Palms Turks and Caicos, да намалят количеството на шезлонгите около тях.

Сметките на хартия при оформяне на поръчката

Доколкото хотелите се стремят да намалят прекия контакт между служителите и гостите, най-вероятно е да ви предложат сами да оформите поръчката си онлайн или чрез приложение на хотела. Копията ще са достъпни в интернет и по електронната поща.

Дезинфекциращи средства на болнично равнище

Много от познатите неща вече ще липсват в хотелите, на тяхно място ще се появят други, включително засилени мерки за дезинфекция. Веригата Marriott, например, съобщава: „ В обществените места компанията добави към своите, и без друго строги протоколи за почистване, дезинфекциращи средства на болнично ниво”. А веригата Hyatt подготвя акредитацията към  Глобалния консултативен съвет за био рисковете (GBAC), за да гарантира чистотата и безопасността в своите обекти.