Представяме ви Renault Trezor

Електрическият концепт Renault Trezor ни показва тенденциите в новия дизайнерски език на французите и е представен като гранд турера на бъдещето.

Прототипът е идеен наследник на представения преди години DeZir и също като него демонстрира търсенията на марката, а не е предвестник на сериен модел.Renault Trezor представлява прекрасен двуместен GT модел, с ниско и разтеглено купе, изработено от карбон, с червено остъкление за по-атрактивен контраст. Дългият 4.7 метра концепт е с изключително издължен капак и мускулести колесни арки, под които са побрани 21-цолови предни и 22-цолови задни колела.

Освен, че е красиво, купето е и с уникална аеродинамика с коефициент на съпротивление от едва 0.22, а машината е почти изцяло изработена от въглеродни нишки, за да поддържа относително ниско тегло от 1600 кг. Тази цифра далеч не е лоша, предвид масивния пакет батерии и електромотора на модела.С отварянето на покрива, който е като похлупак и замества също и вратите, се влиза във футуристична кабина, предоставяща достатъчно място за двама пасажери, предвид колесната база от 2700 мм. Акцент в интериора е масивен OLED извит дисплей, използващ усилено стъкло Corning Gorilla, за защита от надраскване. Без особена изненада, Renault Trezor разполага с технология за автономно управление и когато бъде активирана, воланът променя изгледа си и предоставя на водача панорамна гледка към инструменталното табло.

Колкото до задвижването, Renault Trezor използва технология, директно заета от отбора на французите във Formula E. В случая на концептуалния спортист, електросистемата доставя мощност от 350 к.с. и 380 Нм към задните колела. Това позволява на прототипа да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Макар да не са изнесени данни за пробега с едно зареждане, той би трябвало да е солиден – купето разполага с две батерии, всяка от които разполага със своя охлаждаща система. Работата на предната се оптимизира от въздухоотвора с променлива геометрия в предния капак. Trezor разчита също и на система за възстановяване на енергията по време на спиране, разработена на база технологията Rechargeable Energy Storage System (RESS) за болидите във Formula E.