Porsche Carrera GT – една от най-добрите правени някога.

Този звяр е сред най-добрите автомобили в света.

От появата на Carrera GT минаха 19 години. Формите и техниката на този автомобил изумяват и до днес, оставайки сред най-добрите правени някога. Carrera GT наистина е разработена първо за пистата, а в последствие „преправена“ за пътя.

Моторът е базиран на 5.5-литровия V10, с който Porsche участваше в Льо Ман, но тук е разработен до 5.7 литра (5733 куб. см), двигател, който звучи уникално! Нищо общо със съвременните двигатели, турбо мотори, хибридни системи или каквото се сетите. Максималната му мощност е 612 к.с. при 8000 об/мин, а въртящия момент – 590 Нм при 5750 об/мин. – достатъчни за много сериозна динамика.

Porsche Carrera GT ускорява от 0-100 км/ч за 3.9 секунди, а от 0-200 за едва 9.9. Максималната скорост е 330 км/ч, а официалният среден разход е 17.9 литра на 100 километра. Днес не може да срещнете такава регистрирана консумация никъде другаде. Но начинът по който този автомобил превръща бензина в звук и енергия е еуфоричен. Това не е кола за всеки. Трансмисията е 6-степенна ръчка, със супер тежък съединител. На 2 юни 2004 г. Carrera GT записва и най-доброто време за серийна кола на „Nürburgring“ – 7 мин. 32 сек и 44 стотни. Зад волана тогава е Валтер Рьол.

Как спира? С 380-милиметрови карбо-керамични дискове (Porsche Carbon Ceramic Brakes). През 2001 г. Porsche представя първата кола с керамични спирачки в света, 911 GT2, като за 2003 г.   усъвършенства системата, която спира маса от 1360 килограма. Carrera GT е дълга 4.62 метра, широка е 1.92, а височината е едва 1.16 метра. Тя е любимият модел на Валтер Рьол, който е участвал в разработката на колата.

Производството се осъществява не в Щутгарт, а в Лайпциг.В същия завод в който по-късно започват да се правят и Cayenne, Panamera, а в последствие и Macan. Всичко е карбон, дори подовите плоскости, което прави дъното на колата изключително аеродинамично. Карбонов монокок, карбонови седалки които тежат по едва 10.3 кг всяка (двойно по-малко от нормалните) и семпъл интериор, с високо разположен скоростен лост, завършващ с дървена топка.

Carrera GT съществува в едва 1270 бройки, а цената на модела сега върви между 500 000 и над 1 млн. евро.