Porche GT3 RS – най-доброто на пазара

GT3 RS е повече от впечатляващ. Изцяло новите спецификации на Porsche GT3 RS за 2018-а успяват да надминат тези на предшественика му. Изцяло фокусирано върху производителността, това могъщо Porsche сякаш се противопоставя на законите на физиката. Създаден специално за използване на пистата, и с епичното време от 6: 56 минути на Нюрнбург, автомобилът все още успява да шокира любителите на състезателните спортове по целия свят. За да постигнат този подвиг, дизайнерите на Porsche поддържат всички най-добри аспекти на предишното GT3 като модифицирани области на двигателя и намаляване на съпротивлението с аеродинамични компоненти.

 

За разлика от GT2 и GT2 RS моделите, които разчитат до голяма степен на своите турбо двигатели, Porsche 911 GT3 RS черпи огромната си мощност от 4-литров двигател. Подобренията, направени на този вече впечатляващ двигател, позволяват на 911 GT3 RS да представи общо 520 кс и 500нм сурова мощност. Тези подобрения, сдвоени с други промени за повишаване на мощността, позволяват на Porsche GT3 RS да ускори от 0 до 100 за 3 секунди. Междувременно максималната скорост на Porsche 911 GT3 RS е закована по електронен път на 320 километра в час, но със сигурност колата може и повече. Звукът на V6-двигателя при 9000 об/мин. би уплашил доста хора, а кованите титаниеви компоненти и здравите клапани са създадени само за пистата.

Porsche ви предлагат избор между ръчна или автоматична трансмисия, известна като TipTronic. Автоматичната трансмисия на Porsche беше неефективна и тежка. Седем степенната трансмисия с двоен съединител от Porsche 911 GT3 RS PDK е малко неочаквана при превключване. Доста от дизайнерите се фокусирани върху трасето и избират по-плавни скоростни кутии. През последните години обаче много топ производители на спортни автомобили започнаха да избират двойни и полуавтоматични трансмисии през конвенционалните ръчни предавания, за да осигурят по-плавно ускорение. Трансмисията с двоен съединител, подобно на PDK, също е по-добре оборудвана за справяне с крещящите обороти, излизащи от тези високопроизводителни автомобили. PDK буквално означава Porsche Double Coupling или двоен съединител. Четните и нечетните номера на предавките им имат собствен съединител и превключването на предавките става по-бързо от всеки водач, който би се опитал да подобри времето от няколко милисекунди с ръчната скоростна кутия.

При капацитет да достигне максимални скорости до 320км/ч., бързото спиране е изключително важно за безопасността и за ефективността на автомобила. За да гарантира, че можете да намалите сигурно нивото на скоростта в GT3 RS, Porsche оборудва най-новия си модел с 6-бутални алуминиеви дебеломери на предната ос и 4-бутални алуминиеви шублери отзад. Стандартната спирачна система за GT3 RS е по-мощна и включва усилвател на спирачките с 380мм напречно пробити композитни дискове, които гарантират че спирането е бързо и ефективно при всеки метеорологичен сценарий. Здравите и леки спирачки позволяват на автомобилът да премине от максимална скорост, обратно до нула, само за 6.5 секунди.

Дизайнът на Porsche 911 GT3 RS остана верен на цялостния външен вид, усещане и производителност за линията GT3. Повишеният фокус върху аеродинамиката и намаленото тегло на превозното средство допринасят за леко спортен и елегантен външен вид. Ниската наклонена предна престилка, големият заден спойлер и мускулестият заден край гарантират, че GT3 RS със сигурност представя тенденциите и стила, популярни от марката Porsche през емблематичната й история. Този съсредоточен върху трасето автомобил поддържа много от най-известните черти, притежавани от топ състезателни икони. Калниците от въглеродни влакна, алуминиевите врати и магнезиевата система работят за намаляване на центъра на тежестта.

Цената на Porsche GT3 RS за 2019 г. е около 188 550 долара (включително такси за доставка и обработка), ако изберете базовия модел с изчистен вид. Брандът предлага няколко подобрения за този модел. От специални цветове като Lizard Green, отбелязани в каталозите, през черни колела, облицовка с въглеродни влакна до олекотения пакет Weissach за намаляване на теглото на колата. Всяка от опциите си заслужава, но със сигурност вдига цената.