Porche GT2 RS 2019 е на върха

В момента Porsche 911GT2 RS е разположен на върха на йерархията на производителността на поршетата от серия 911. Неговата силно вентилирана каросерия и забележимо огромно задно крило помагат да се идентифицира какво се случва с най-мощното порше 911, произведено до сега.

 

Колата постави връхни рекорди на писти като: Nürburgring, Nordschleife и отскоро в Road America. По време на годишното си представяне през 2018-а автомобилът, който беше оборудван и с пакета Weissach, смаза на пистата Chevrolet Corvette ZR1 с 755 к.с. и сензационния McLaren 720S.

911 GT2 RS е комбинация от лек спортен автомобил с 3.8-литров плосък 6-цилиндров двигател, който изпуска 700 к.с. и 630нм въртящ момент. Тази чудовищна сила се изпраща само на задните колела чрез седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Заедно с набор от ограничени гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, огромният моторен агрегат помогна на 911 GT2 RS основно да се телепортира от 0 до 100 км/ч. за 2.6 секунди и да преодолее четвърт-километровата отсечка за 10.3 секунди при 240 киломитра в час.

GT2 RS има силно издръжливо шаси, което помага на автомобилът да остане стабилен в завоите и да остане буквално залепен по нормалните пътища. Въпреки това, не бъркайте  GT2 RS с ежедневен автомобил. Звукът от неговия високооборотен двигател вълнува на пистата, но може да бъде мъчителен при дълги пътувания по магистрала.

Porsche е преобразувало вътрешността на GT2 RS за среда фокусирана върху състезанието, стандартните му седалки с фиксирана облегалка могат да бъдат неудобни, когато пистата се превърне в градски трафик. Компанията предлага комплект от регулируеми седалки  без допълнителни разходи. Дизайнът на интериора е предимно спортен – алкантара и карбон, с наклонената си централна конзола и панел от инструменти с пет габарита. Смес от кожени и изкуствени велурени повърхности покрива кабината и придава изненадващо луксозен вид.

Стандартната сензорна информационна система включва възможност за Apple CarPlay, но не и Android Auto. Други опции включват Bose съраунд звук и система за повдигане на предния мост, което трябва да помогне да се предотврати остъргването на предния спойлера  от препятствия. Цената на колата е изключително висока поради спортният й характер и изключително лимитираното й производство. Може би не е случайно, че точно такъв екземпляр имаме и в България. Собственикът й е от Кюстендил и е обявил цена от 1 000 000 лева. Същият притежава и друго много рядко порше GT3 RS, за което писахме в неотдавна.