Новото Porche 911 Turbo е вече на пазара

Porsche 911 отдавна е един от най-известните спортни автомобили в света, с несъмнен стил и ефирни характеристики. Последното поколение се възползва от тези характеристики благодарение на еволюционните подобрения, които илюстрират вечния ангажимент на Porsche за ангажираност на водача. Сега новият 911 се предлага като купе и кабриолет.

 

Всеки модел може да се похвали със страхотен шестцилиндров двигател, който се произвежда в два варианта и с отлична автоматична или ръчна скоростна кутия. Предлагат се със задно и задвижване на четирите колела, и въпреки че последната настройка е по-бърза и по-способна при неблагоприятни метеорологични условия, всеки модел преминава от яростно атлетичен към изумително грациозен при необходимост.

За 2020 г. Porsche представя изцяло ново поколение 911 – с кодово име 992, което се отличава с красиво развит дизайн и щателно проектирани механични елементи. Редизайнът въвежда и подобрена настройка на шасито, по-мощни двигатели и много нови технологии. Porsche 911 Turbo S с 640 к.с., който разглеждаме отделно, ще увеличи още повече огневата мощ на линията, когато излезе в продажба през 2021 година.

В задната част на 911 Carrera е монтиран би-турбо 3.0-литров плосък шестцилиндров двигател. Базовата версия има 379 конски сили и 448нм въртящ момент. Моделът S изпомпва 443к.с. и 528 нютон метра. Всички Carrerа поршета имат абсурдно бързо превключваща се осемстепенна автоматична скоростна кутия, седемстепенна ръчна и се предлагат при модели S и 4S. И двата варианта са със стандартно задвижване на задните колела, но те могат да бъдат оборудвани със задвижване на всички колела за високоефективно шофиране и през четирите сезона. Базовия Carrera, както и варианта на по-мощния Carrera S, доказат своята сила на пистата и невероятното си сцепление при неблагоприятни метеорологични условия. Независимо от приложението, всеки 911 има удивително ускорение, особено когато се използва тяхното добро управление на старта. Допълнителната спортна изпускателна система на Porsche също спомага за подобряване на преживяването, като предоставя по-пълна нотка на двигателя. Porche 911 Turbo е удобен както винаги и чудесен за шофиране, но при необходимост може да изпревари доста спортни претенденти. Неговото управление е комуникативно и директно, а купето и кабриолетът имат повишено сцепление за стабилност при завиване. Качеството на возията също е изненадващо еластично, въпреки невероятния контрол на тялото на 911, който позволява на водачите безпроблемно да превключват между спокойни и енергични режими.

Интериорът на 911 продължава да изглежда по-скоро сложен, отколкото елегантен, с комбинация от физически контроли и за пръв път – голяма централна поставка за чаши. Измервателният клъстер също се отклонява от историята, като отхвърля предимно аналоговите инструменти за обикновенни цифрови. Въпреки че тези екрани имат някои проблеми с потребителския опит и могат да бъдат блокирани от волана, централният тахометър все още използва физическа игла, която следва оборотите на двигателя към неговата червена линия от 7400 оборота в минута. Ниското положение на шофиране на 911 и поддържащите предни седалки са фантастични, а воланът има широк спектър от настройки. Въпреки че на теория 911 продължава да предлага места за до четири пътника, задните седалки остават зони само за деца. Но те могат да се използват за разширяване на ограниченото товарно пространство.

Цената на тази емблематична кола за Porche, а и за целия спортен сектор стартира от 114 650 долара за купето и  134 500 долара за кабриолета.