Новият Ford Focus RS ще закъснее за следващата година

За феновете на марката това не е много добра новина, но сегашните стандарти налагат някои промени. Един от най-първичните и бързи съвременни хот хечове е на прага да се превърне в тежък и муден автомобил, какъвто със сигурност никой няма да харесва. Малката кола влиза в клас тунери и съвсем лено може да засрами по бързина някоя от по-скъпите немски марки.

 

Въпреки че се очаква забавяне, нов Focus RS ще има, което почти 100 сигурно. Очаква се моторът дори да се увеличи като работен обем – от сегашните 2.3 литра до 2.5 литра. Задвижването на четирите колела също остава в новата икона на марката, като то е за предпочитане при такава стартова мощност.

Очакванията бяха да видим горещия хеч още през тази година, но Ford ще измести производството му за 2021, а може би дори 2022 година. Причината е, че в Европа вече в сила са нови емисионни стандарти, според които средното ниво на СО2 емисиите на всеки един производител, взимайки предвид цялата му моделна гама, не бива да надхвърля 95 грама за километър. Това води до връщането на модела на чертожната маса, което ще отнеме още време. С цел намаляване на вредните емисии, Focus RS ще трябва да използва хибридна задвижваща система, която ще използва 2.5-литровия бензинов мотор, работещ по метода, който видяхме в новата хибридна Kuga. Трябва да се отбележи, че този двигател работи добре само с безстепенна CVT трансмисия, което губи малко от емоцията при ръчното сменяне на предавките.

Другата новост се отнася до  задната ос на новия Focus RS, където ще стои електромотор с мощност от приблизително 100 конски сили. Той ще гарантира 4х4 предаване без нужда от диференциал и ще добавя тягата си към планираните около 300 коня от бензиновия двигател. Резултатът трябва да бъде хот хеч с 400 конски сили, двойно предаване и CVT кутия, което може да се противопостави на много други спортни автомобили.