Най-скъпите шоколадови бонбони в света

Още от пренасянето на какаовите зърна от двете Америки в Европа, шоколадът става важна част ежедневието ни. Той е в състояние да разведри тъжен човек и да направи всяко блюдо още по-вкусно. От векове сладкишът се произвежда във всякакви форми от най-различни фирми, но някои от тях са превърнали прозводството на шоколадови бонбони в скъпо и луксозно изкуство. Ето и кои са най-скъпите шоколадови бонбони в света.

 

 

1. Art Series Guayasamin на To’ak – 663 долара

Еквадорската шоколадова компания To’ak произвежда безспорно най-скъпият шоколад в света –  едно 50-грамово барче може да струва около 280 долара. Сред тайните на фирмата е, че поставя и държи какаовите зърна в дървени бъчви, пълни със специален френски коняк, в продължение на четири години. Съоснователият Джери Тот обяснява, че както цената на повечето марки уиски е в зависимост от срока на отлежаването на бутилките, така и неговата фирма свързава крайната стойност с периода на отлежаване на шоколада.  „Ако зависеше от нас, бихме желали да ни наричат производителите най-важния шоколад в света.“ – допълва Джери Тот.
Серията Art Series Blend комбинира два по-стари варианта на продукта To’ak, създавайки „красиво и добре балансирано усещане за черен еквадорски шоколад“. Доставка на шоколадовото изделие, произведено от 77% какао, може да отнеме 5-6 седмици, по-голямата част от които преминава в чакане на одобрение.

2. Златна кутия шоколадови бонбони с автентична швейцарска златна монета на DeLafée of Switzerland – 390 долара

Кутията за бонбони на DeLafée съдържа осем вкусни и луксозни пралина, всеки от които е покрит с 24-каратово ядливо злато. В допълнение към шоколадовите изкушения кутията съдържа и колекционерска златна монета от Швейцария, датираща от 10-те – 20-те години на миналия век.
Себастиен Жанере, основател и изпълнителен директор на швейцарската фирма, бил вдъхновен от суши със злато, което опитал в японски ресторант в Ню Йорк. Впрочем златното покритие наистина придава на шоколада по-луксозен и изтънчен вид. Себастиен Жанере твърди, че макар златото да няма вкус, то добавя по-топъл и бляскав облик на шоколада. Благородният метал е всепризнат символ на любовта, успеха и вечността, описващ много точно принципите, които отстоява бранда DeLafée.

3. Le Livre на Debauve & Gallais – 300 долара

За да отпразнува своята 200-годишнина, известната френска сладкарска къща Debauve & Gallais лансира „Le Livre“ през 2000 година. В украсената със злато кутия, която прилича на скъпа, луксозна книга, се намират 25 ръчно изработени вкусни ганаши и пралини. Дори след двадесет години на пазара „Le Livre“ си остава бестселър.
Историята на лейбъла започва от времето на кралица Мария Антоанета, която се оплакала на аптекаря си Сюлпис Дьобов, че не харесва вкуса на предписаните ѝ лекарства. Поради тази причина френският фармацевт създал за нея специална серия бонбони (монпасие) наречени „монетите на кралицата“, съдържащи 99% черен шоколад, които си остават популярни и до ден днешен.

4. Ganache Cien Blue Box на MarieBelle New York -280 долара

MarieBelle New York е бранд, който не само държи шоколадовите му творения да имат безупречен външен вид, но и да са съвършени на вкус. Основателката Марибел Либерман разяснява, че „животът е удоволствие и щастие, които се намират в храната, изкуството и красотата“.
Всяка кутия от серията Ganache Cien Blue Box съдържа по 100 шоколадови бонбона, всеки от които притежава собствено уникално изображение. Сред феновете на нюйоркския лейбъл са Опра Уинфри, Дженифър Лопес, Упи Голдбърг, Кирстен Дънст, Ралф Файнс и Сюзън Сарандън.

5. La Madeline au Truffe на House of Knipschildt – 250 долара

Делото на датския шоколатиер Фриц Книпшилд представлява рядък 42-грамов френски трюфел Перигор, който е обвит с богат ганаш (70% черен шоколад Valrhona, готварска сметана, захар, трюфелно масло и ванилия).
Изработването на един такъв „златен“ трюфел изисква много време и търпение. Ганашът, например, се разбива и оформя ръчно, докато придобие гладката си и фина текстура.
След като подсладената скъпа гъба е готова, тя се поставя върху легло от захарни перли в завързана с изискана панделка златна кутия. Но поради липсата на каквито и да било консерванти, вкусният трюфел трябва да се изяде в 7-дневен срок. Талантливият шоколатиер допълва, че ако хората знаят реално колко физически труд отива за изработката на подобно произведение на захарното изкуство, ще разберат защо всеки цент от цената си заслужава.