Най-добрите костюми на Giorgio Armani в киното

На големия екран са ги носили Джоди Фостър, Крисчън Бейл, Ричард Гиър и други звезди.

 

Осемдесет и четири годишният Джорджо Армани е посветил на индустрията на модата по-голямата част от живота си – трудовата му кариера започва на 23, като работник по поддръжката в миланския универсален магазин „Ринашенте“.

Днес Джорджо е жива легенда и един от най-богатите хора в Италия. Дизайнерът е превърнал „костюм на Арамани“ в нарицателно, не само чрез традиционните дефилета и рекламни кампании, но и благодарение на киното, създавайки костюми за героите на над 200 филма. В навечерието на мъжките ревюта на Emporio Armani и Giorgio Armani пролет-лято 2020, припомняме най-известните ленти, над които е работил дизайнера, и персонажите,  носили костюмите му.

 

 

„Американско жиголо“ – 1980-а           

Увереният в себе си и винаги безупречно облечен герой на Ричард Гиър носи световна слава на Джорджо Армани и доказва, че костюмът, който тогава се смятал за „бизнес“ елемент от мъжкия гардероб, може да бъде невероятно елегантен.

 

„Недосегаемите“ – 1987-а

За героя на Кевин Костнър – безстрашния офицер от полицията  Елиът Нес – Джорджо Армани създаде няколко костюма, които следователят неизменно допълваше с ярка вратовръзка и шапка. Правите силуети и приглушените благородни цветове на гардероба на Нес умишлено контрастират с обемните палта и цветните шалове на легендарния му опонент Ал Капоне.

 

„Добри момчета“ – 1990-а

Преднамерено износените костюми на гангстерите във филма на Мартин Скорсезе поставят началото на дългогодишна съвместна работа на дизайнера и режисьора. След излизането на филма Скорсезе дори създава документалната лента „Произведено в Милано“, посветена на Арамани и неговото творчество.

 

„Черният рицар“ – 2008-а                    

Докато феновете на Батман се любуваха във филма на маската му и на неговия батмобил, очите на ценителите на модата бяха приковани във всекидневните костюми на Брус Уейн, създадени от Джорджо Армани и художничкът на костюми Линди Хеминг. Модерни яки, елегантни ревери, копринени вратовръзки, широки рамене – така изглежда благородния милионер, спасяващ града.

 

„Двуличие“ – 2009-а

Изпълнителят на главната роля Клайв Оуен лично насочва режсьора на филма Тони Гилрой към Джорджо Армани и се оказва печеливш от съвместната им работа. Дизайнерът не само създава костюмите на героя на Оуен, но и помага за цялостното преосмисляне на визуалния му образ. Так в гардероба на бившия агент от разузнаването се появяват спретнати палта, авиаторски очила и часовник  Armani Privé.

 

„Социална мрежа“ – 2010-а

За да се вживее в ролята на предприемача и съоснователя на Facebook – Шон Паркър, Джъстин Тимбърлейк отива на проба в бутик на Giorgio Armani в Бевърли Хилс. Според легендата истинският Шон носел дрехи само на италианския дизайнер. Героят на Джъстин – също: на екрана той се появява със сака на Armani върху тениски и сменя панталоните от костюма с протрити джинси.

 

„Елизиум“ – 2013-а

Футуристичният гардероб на министъра на отбраната на космическата станция е доказателство, че Армани умее да създава не само модерни мъжки костюми. Той облича амбициозната и безжалостна героиня на Джоди Фостър в дрехи със стоманено сив оттенък, в синхрон с минималистичната естетика на интериорите от 2154 година.

 

„Вълкът от Уолстрийт“ – 2013-а            

За да може художникът по костюмите Санди Пауъл да подбере за героя на Леонардо Ди Каприо класически гардероб на амбициозен капиталист, Джорджо Армани й предоставя достъп до архивите на модната си къща. Дизайнерът участва лично в магията създавайки за екранния Джордан Белфорт един син и един сив костюм.