Наследникът: Ferrari 488 GTB

Новото Ferrari 488 GTB със 661 к. с. е наследникът на Ferrari 458 Italia, и беше представен на автомобилното изложение в Женева през тази година.

Това е едва втората модерна кола на бранда с турбо двигател след представената през миналата година California Turbo. Новият модел е много по-мощен, има нов външен вид и подобрена аеродинамика. Освен това от компанията обещават по-добър разход на гориво.

В типичния си стил марката е направила колата да изглежда коренно различно от 458 Italia, но в същото време тя не е изцяло нова. Ако трябва да сравним промените с други подобни случаи в историята на Ferrari – те много приличат на тези между моделите 308 и 328, както и между 360 и 430.

Във Ferrari обожават играта с имената на моделите си. В случая 488 означава работния обем на всеки един от цилиндрите на 3902-кубиковия туин-турбо V8 двигател. GTB, от друга страна, означава Gran Turismo Berlinetta – италианският израз за Grand Tourer с Coupe стилистика, или голям луксозен автомобил с две врати, подходящ за разходки на дълги разстояния. С използването на точно тези три букви италианците честват 40-ия рожден ден на първия си модел със средно разположен V8 двигател – 308 GTB.

Някои от дизайнерските решения, като например формата на страничните въздуховоди, са вдъхновени също от 308 GTB. Предницата пък напомня на LaFerrari, а аеродинамичният пакет е най-близкото нещо до съвършенство, което може да се намери в автомобилната индустрия. От компанията уточняват, че 488 генерира 50% по-голямо аеродинамично притискане, отколкото 458 Italia. Не знаем дали са замесени нечисти сили, но е факт, че новият автомобил има по-ниско аеродинамично съпротивление.

Колата ускорява от 0 до 100 км/ч – 3.0 секундиу, максималната скорост е 335 километра в час.

На мястото на стария 4.5-литров атмосферен V8 двигател е монтиран 4.0-литров (3902 куб. см.) туин-турбо агрегат. Мощността достига 661 к.с. при 8000 об/мин, отбелязвайки скок от 99 к.с. спрямо 458. Освен това, благодарение на двете турбини, максималната мощност се реализира 1000 об/мин по-рано. Максималният въртящ момент е 760 Нм, което е с 218 Нм повече. Италианците са внедрили и системата за разпределение на въртящия момент Variable Torque Management.