Миниатюрни репродукции на Клод Моне върху аксесоари за мъже

Изображенията са върху лимитирана серия предмети на легендарния бранд  S.T. Dupont.

Картината „Импресия. Изгряващо слънце“ е една от най-разпознаваемите работи на Клод Моне. Днес към нея се отнасят трептено и видни историци на изкуството, и скромни ценители на легендарната живопис. Именно тя става символ на зората на импресионизма, както и героиня на историята за недалновидните съвременници на Моне, които я сравнявали с тапет в полза на последния. Платното е нарисувано през 1872 г. в хотелска стая в Хавър с изглед към пристанището.

През този сезон миниатюрни репродукции на „Импресия“ украсиха лимитирана колекция аксесоари на S.T. Dupont. Причината е, че по същото време, когато Клод Моне рисува картината, младият предприемач Симон Тисо-Дюпон възобновява дейността си, след като пожар унищожава работилницата му за карети. Този път той решава да се заеме с изработката на делови аксесоари.

Палитрата на изгрева, увековечена с маслени бои, е пренесена върху запалки и писалки с помощта на цветен лак, чията рецепта е разработена от руснака Георгий Новоселцев.  Според легендата той се присъединил към майсторите на S.T. Dupont случайно. По-точно, заради печатна грешка доусната в обявата за наемане на галванотехник – plaqueur. Заради изпуснатата първа буква при набирането излизало, че се търси майстор лакировач – laqueur.

Новоселцев избягал от революционна Русия в Азия, където се научил да работи с китайски лак, изработен от смолата на рядък храст. Техниката придава същата яркост и здравина като емайла, но без да увеличава тежестта на декорирания предмет. Това било изключително важно във времената, когато красивите писалки били използвани за писма, а не за полагане на подписи.