Special Weekly

Men Follow

Zonda R - поредният шедьовър на Пагани

Всяка автомобилна компания има своята история, традиции и характерен почерк. Обикновено корените им са доста назад във времето, когато двигателите за трактори са били повече на мода от тези на автомобилите. Като историята на Феруцио Ламборгини и Енцо Ферари например. Техните две фирми са опазили традициите и специфичните си черти през времето и това до голяма степен е ключът към успехите им.


Историята на Хорейшо Пагани и неговата страст към високите скорости, колите и дизайна е малко по-различна. Още на 12 години той впечатлява околните с дървените и глинените модели на автомобили, които създава собственоръчно. По-късно завършва индустриален дизайн, но решава да се върне обратно в родната Аржентина, където се сприятелява с легендарния автомобилен състезател Хуан Мануел Фанджо. Той му дава препоръчително писмо, с което Пагани заминава за Италия, за да се яви на интервю за работа пред Енцо Ферари. Неизползваното писмо и до ден днешен е окачено над бюрото му, а аржентинецът започва кариерата си в Ламборгини. Там се научава да работи перфектно с карбонови влакна и други елементи и дори настоява те да се използват в изработката на цялото шаси. Но службата при Ламборгини не обещавала добри перспективи. Налага се Пагани да потърси помощта на Фанджо за своите лични проекти за суперавтомобили. На свой ред приятелят му успява да ги покаже на Mercedes AMG и да убеди компанията да предостави на Пагани най-добрите си V12 двигатели. Така през 1999-а на автошоуто в Женева е демонстрирано първото Pagani Zonda, кръстено на вятъра Зонда, който фучи из Андите.


Скоростта и мощността никога не са били най-важното за нас, казва Хорейшо Пагани. Концепцията му е да създаде продукт, в който дизайнът и технологиите да са едно цяло. Трудно е да се повярва, че дизайнът на колите, които днес Пагани продава за около един милион евро, всъщност е резултат от десетгодишен труд. За нас е важно да убедим клиентите си, че срещу парите си получават едно произведение на изкуството, създадено специално за тях, твърди Пагани.


Едно от най-ярките му творения е моделът ZondaF, който не е плод на труда на стотици специалисти. Създаден е от малък екип, който е вложил сърце и душа в работата си. Идеята била да сътворят максимално лека, сигурна и оригинална кола, която в същото време да е изключително бърза. За целта е използван карбон, навсякъде където е възможно, за да се намали теглото на автомобила, без от това да страда здравината му. А двигателят V12 на AMG осигурява мощност от над 600 к.с. и 760 Нютон метра въртящ момент. Електрониката е сведена до минимум, колкото да осигури безопасността на пътниците. За разлика от повечето суперавтомобили, Zonda F е и комфортен, защото Пагани вярва, че всеки клиент заслужава удобства.


Впечатлява ли ви Zonda F? Само не си мислете, че това е лимитът на възможностите на Хорейшо. За онези, които се съмняват, трябва да споменем лимитираната версия Zonda R. Става дума за изцяло състезателен автомобил, изработен основно от карбон, титан и магнезий. Екстрите и инструментите в купето са намалени до необходимия минимум. В резултат теглото е сведено до 1070 кг, за сметка на това мощността на двигателя е увеличена до умопомрачителните 750 к. с. и 710 Нютон метра въртящ момент. Параметри, които могат да бъдат конкурирани от единици суперавтомобили. Аеродинамичните спойлери, цялото окачване и системите за сигурност - като ABS и ESP, могат да бъдат конфигурирани според предпочитанията на клиента. Единственото, което му остава, е да си приготви около 1.4 млн. евро, за да се отдаде изцяло на удоволствието от новия си Zonda R.

Четете още

Банкеръ Daily

Куче си, куче – и то мършаво!

Малоумната ти "самолетна” декларация в евроатлантическа посока е само върхът на наивитета. Целият ти екзактен наратив е израз на помиярщина, а помиярите не бива да... Още »
Банкеръ Daily
Корман Исмаилов:

ДПС срина КТБ, а Местан няма да възкръсне в политиката

"Не знаеше ли Местан, че Пеевски е креатура на Доган и двустранната им зависимост е толкова голяма, че надали някой може да каже кой от кого повече зависи към днешна... Още »
Банкеръ Daily
Осман Октай:

Пеевски ще бъде отстранен заради дискредитиране на задкулисието

Когато бъдат осветени, употребени и станат неудобни, тези хора изчезват от пространството. Още »