Special Weekly

Men Follow

Запознайте се с HENDRICK’S

S 250 af33216b 8e16 43a9 94b7 bc8ee36a2812
S 250 e73754d7 67e8 4ade bdcc 3a45a66207c3

Висока чаша, много лед и плюс перфектна комбинация от джин и тоник... Рецептата на класическата, ободряваща и любима на мнозина алкохолна напитка звучи съвсем обикновено. Освен ако в чашата присъства не просто джин, а екстравагантният и неподражаем Hendrick’s.

През 1999-а компанията William Grant & Sons, утвърден производител на шотландско уиски, създава собствения бранд Hendrick’s Gin. Въпреки че напитката е сравнително „млада”, върху етикета й гордо е отбелязана годината „Est. 1886”. Истината е, че тогава Уилям Грант открива първата си дестилерия за уиски и поставя началото на компанията, която днес произвежда и Hendrick’s. Препратката към дългата традиция се свързва и с историята на самата рецепта, която датира още от ХІХ век.

Доказателство, че гениалните идеи се раждат спонтанно, е създаването на напитка, която уж е добре позната на всички, но в същото време е толкова характерна, че не би могла да бъде сбъркана с друга. Докато гостувал в градината на семейство Грант на чаша джин и традиционни сандвичи с краставички, главният дестилатор Дейвид Стюард бил осенен от идея за джин, ухаещ на краставички и рози. Хрумването било смело, но същевременно въплъщавало класическата британска представа за ароматни розови градини, в които хората се наслаждават на любимата си напитка.

За превръщането на идеята в реалност компанията реставрира два корено различни по технология медни дестилатора и експериментира, като ги обединява в един сложен технологичен процес. Накрая алкохолните дестилати, получени по двата метода, се смесват, а финалният щрих е добавянето на есенция от десертна краставица и за наша гордост - от българска роза дамасцена. Именно тази специфична ароматна композиция е запазената марка на Hendrick’s, която го прави неустоим и разпознаваем сред всички останали. Алкохолното съдържание на питието варира от 41.4% до 44% в зависимост от държавата, за която е произведено.

Още с дебюта си Hendrick’s се превръща в истинска сензация, оглавявайки класациите за Premium Gin. Награждаван  е с многобройни медали и отличия, а преди години Wall Street Journal го провъзгласи за World’s Best Gin.

Hendrick’s е със собствен характер и силен британски акцент. Това е и посланието на производителите му, които го сервират в специални порцеланови чаши за чай, задължително украсени с резен краставичка. Според провокативните рекламни послания, заредени със солидна доза английски хумор, Hendrick’s е „най-необикновеният джин”, но „не е за всеки”, а „се предпочита от един на хиляда пиещи джин”.

Затова, ако все още не сте опитали това изключително питие джин, е време да посегнете към голямото аптекарско шише, да напълните чаша за чай с лед и да смесите част от еликсира с тоник. Свежият лек дъх на растителен букет ще докосне сетивата ви още с първите глътки, а загадъчният аромат на българска роза ще ви накара да почувствате смесица от национална гордост и усещане за английско градинско парти. Поздравления, вече сте един на хиляда.