Special Weekly

Men Follow

THAT'S AMORE

Когато технологичната мощ на Ferrari, дизайнерският гений на Pininfarina и опитът на Михаел Шумахер се обединят, резултатът - Ferrari 458 Italia - няма как да не е пазарен хит.


Криза ли? Каква криза? Докато автомобилният свят ближе рани от най-слабата си година за последния четвърт век и се подготвя за очаквано по-слабата 2010-а, в прочутия производител на суперавтомобили Ferrari цари почти еуфорично настроение. Италианците наистина отчетоха известен спад в продажбите за първото полугодие, равняващ се на 891 млн. евро, или с 8 на сто по-малко от същия период на миналата година. Само че 2008-а бе най-силната в новата им история, а 8% спад е пренебрежимо малък в сравнение със средния за индустрията, който отива някъде към 30-35 на сто. Да не говорим, че нещата в Маранело ще се подобрят още повече, когато на пазара се появи новият модел - 458 Italia. Официалният дебют на колата бе този месец на големия автосалон във Франкфурт.


Световната икономика действително не е в добра форма и дори ние губим клиенти, защото кризата е засегнала бизнеса им - обяснява Амедео Фелиса, изпълнителният директор на Ferrari, пред The Financial Times. - Но новият продукт е идеалният начин да се противопоставим на кризата.


А по-всичко личи, че добър ще е твърде слабо определение за Ferrari 458 Italia. Дългоочакваният наследник на F430 очевидно превъзхожда стария модел в технологично отношение, а дизайнът му остави и най-заядливите коментатори без подходящи реплики. Впечатляващият външен вид е дело на майсторите от Pininfarina и макар да запазва традиционните за марката извивки и линии, включва и някои направо революционни решения, най-вече в областта на аеродинамиката. Интериорът, който съвсем не е спартански, носи подписа на самия Донато Коко, главния дизайнер на Ferrari.


Колкото до технологиите, тук всичко се върти около изцяло новияnbsp; 4.5-литров V8 двигател (откъдето идва и названието на модела - 458). Според твърденията на компанията, които за момента никой не се опитва да обори, тази машина е абсолютният световен рекордьор по специфична мощност сред всички агрегати без турбина. Всъщност по този показател той по-скоро се доближава до свръхмощен мотоциклет - на всеки литър от работния му обем се падат по 127 конски сили. Максималната мощност е в размер на смайващите 562 конски сили и се постига при 9000 оборота в минута, което прави този мотор най-високооборотния в гамата на Ferrari. В същото време около четири пети от мощността са на разположение още от 3250 оборота нататък, което прави двигателя изумително гъвкав. Резултатът: 458 Italia ускорява от 0 до 100 км/ч в час за съвсем неусетните 3.4 секунди! Максималната скорост не се уточнява засега, но надхвърля 325 километра в час.


Другите технологични нововъведения са системата за директно впръскване на горивото, монтирана до момента единствено в модела California, както и седемстепенната трансмисия с двоен съединител, която сменя предавките дори по-бързо от 0.06-те секунди при 430 Scuderia. Впрочем при настройването на двигателя, трансмисията и окачването решаващата дума е имал не друг, а самият Михаел Шумахер. Спирачките пък са снабдени с принципно нова електронна предугаждаща система - когато шофьорът свали крак от педала на газта, апаратите придвижват челюстите по-близо до дисковете. Това помага за по-бърза реакция и скъсява спирачния път от 100 км/ч до завидните 32.5 метра.


За безопасността се грижи и новаторският аеродинамичен дизайн на задната част, проектиран след безброй изпитания във въздушния тунел на дъщерния отбор на Формула 1. Само дифузьорът, разположен под задната броня, е достатъчен, за да създаде при високи скорости сила на притискане, надхвърляща 140 килограма.


След всичко това е ясно защо на лицето на Амедео Фелиса неизменно се изписва широка усмивка, когато говори за новия модел на компанията си. В своя сегмент 458 Italia се очертава като истински пазарен хит - независимо че цената му ще тръгне от доста солените 175 000 евро.


ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ


Модел: Ferrari 458 ItaliaДвигател: V8 бензинРаботен обем, куб. см: 4499Максимална мощност, к.с.: 570Макс. въртящ момент, Нм: 540 (при 6000 об/мин)Литрова мощност, к.с.: 127Максимална скорост, км/ч: над 325Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3.4Среден разход, л: 13.7Емисии СО2, г/км: 320Гуми: 235/35 ZR20 отпред, 295/35 ZR20 отзадДължина/ширина/височина, (в мм): 4527/ 1937/ 1213Тегло, кг: 1380