Special Weekly

Men Follow

S. T. Dupont не изневерява на мъжете

Отначало под фирмата S. T. Dupont стоял само малък френски магазин за пътешественици, открит през 1872 г. от Симон Тисо Дюпон. По онова време той предлагал едва няколко вида кожени портфейли и аксесоари за пътешественици. Симон Тисо Дюпон обаче още от самото начало се ориентирал към състоятелните хора, така че марката Dupont още от ония времена далеч не била евтина. Симон прекрасно знаел какво е това разкош, тъй като брат му - Франсоа, бил личен портретист на Наполеон Трети. Скъпите портфейли, чанти и бележници били изработвани в малки количества и от най-висококачествена кожа. Основателят на фирмата не икономисвал от материали - крокодилска кожа, злато, сребро, черупки от костенурки и редки видове дърво. В края на века S.T. Dupont притежавала 17 работилници, в които се изработвали ръчно всички изделия на компанията.


В началото на ХХ в. названието S. T. Dupont започнало да се асоциира с престиж. Това била най-уважаваната марка сред състоятелните ценители на кожата - символ на богатството, успеха и знатността. При това била изцяло ориентирана към мъжката половина на човечеството. Компанията и досега е вярна на това разбиране и, за разлика от повечето си конкуренти, си остава предимно мъжка марка.


Основното техническо постижение, което допринесло за успеха на компанията, е легендарният китайски лак. Фирмата го използва практически във всички свои артикули. Отначало той трябвало да замени емайла върху металните части на пътническите чанти с цел да се намали теглото им. Патентът на тайнствения китайски лак и до ден днешен принадлежи на компанията, но никой не знае тайната му. Любопитно е, че той е приготвен от руснак, който през 20-те години на ХХ в. започнал да работи за френската марка.


След Втората световна война хиляди фирми преживяли банкрут, а други загубили позициите си. Синовете на Дюпон също преживели тежки времена, но все пак решили да рискуват и предложили на пазара нова за времето си стока, която днес е истинска легенда - златната запалкаnbsp; S. T. Dupont. Идеята дошла, когато компанията трябвало да разработи набор от принадлежности за пушене, предназначени за махараджата на индийския град Патиала. Запалките на Dupont поразяват най-вече със своята изключителна здравина. Днес съществуват модели, които на практика са навършили 50 години, но продължават да работят.


При създаването на всеки нов артикул компанията неизменно се ориентира към бизнес класата и по-точно към мъжете. Никакви разширения в полза на по-евтиния асортимент или продукция за прекрасната половина на човечеството, с изключение може би на парфюмите.


През 1973 г. е произведен комплектът от принадлежности за писма. Първата писалка на прочутия бранд била изработена ръчно, с корпус от чисто злато. Интересно е, че след изработването му всеки екземпляр преминава през над 150 проверки и още около 200 контроли върху качеството. И ако всичко се окаже идеално, писалката тръгва към потребителите.


В края на 70-те годиниnbsp; S. T. Dupont създава нови колекции от мъжки чанти и портфейли. Оттогава към ключовата технология за успеха на Dupont - китайския лак, се прибавила още една - т. нар. брилянтна кожа. Тя получила това название, защото по време на производството всички кожени изделия на марката се покриват с диамантен прах.


През 80-те години на ХХ в.nbsp; S. T. Dupontnbsp; разширява асортимента си, като предлага на пазара часовници. Но именно тогава настъпили тежки времена за компанията заради сериозните й дългове. Тя потънала в сянка, а за мнозина просто престанала да съществува. Сега обаче ситуацията е значително променена. Dupont е представена най-вече на трите най-важни пазара за нея - Франция, Русия и Китай. Очаква се в най-скоро време компанията да се завърне в САЩ, в Англия и в Япония. И най-важното - S. T. Dupont отново е печеливша. При това, запазвайки стила на бранда - скъп, но сдържан, никакъв парвенюшки блясък и излишни финтифлюшки.


Сега компанията е съсредоточила вниманието си върху високите технологии. Вече е произведена флашка с обем от 4 гигабайта, както и писалка, снабдена с устройство за запаметяване на данни. Президентът наnbsp; S. T. Dupont - Ален Креве, твърди, че в близките години компанията ще започне да произвежда свой ноутбук. Причината според него е очевидна - днес има много такива изделия с отлични характеристики. Но с изключение на изделията на Apple, всички те са с посредствен дизайн. Впрочем вnbsp; S. T. Dupontnbsp; харесват Apple. Ако човек разгледа по-внимателно някои от най-модерните запалки на компанията, ще установи, че в известна степен напомнят iPod. Очевидно дизайнерите на прочутата френска компания с над 100-годишна история са впечатлени от постиженията на своя колега Джонатан Айв в промишления дизайн.

Четете още

Special Weekly

Мъжките часовници

Часовникът не е просто механизъм за измерване на времето, а важен мъжки аксесоар, който обикновено говори за вкуса и социалния статут на своя притежател. Затова и през... Още »
Банкеръ Daily

Куче си, куче – и то мършаво!

Малоумната ти "самолетна” декларация в евроатлантическа посока е само върхът на наивитета. Целият ти екзактен наратив е израз на помиярщина, а помиярите не бива да... Още »
Банкеръ Weekly

Смазващи критики от Брюксел за Борисов

Но най-неприятното е, че България, видите ли била изпълнила само една от петте препоръки за реформи, които ни даде преди година ЕК. Още »