Special Weekly

Men Follow

Porsche 918 Spyder - господарят на пистите

Няма да е пресилено, ако кажем, че появата на 2014 Porsche 918 Spyderсе чакаше с по-голям интерес от дебюта, на която и да било супер кола. На първо място цената й от почти един милион долара, която е четири пъти по-висока от досегашните нови Porsche-та, предизвикваше нездраво любопитство да видим какво се крие под капака. Оказа се, че хибридната технология няма да подведе феновете на легендарната марка. Свръхзвуково ускорение от 0 до 97 км само за 2.5 секунди. Обиколка на легендарната писта от "Формула 1" "Нюрбургринг" - 6.57 минути. По-бързо от всички произведени серийни автомобили досега. Без коментар. Това са стряскащите човешкото въображение факти. Подгответе се за невъзможното - с 887 к. с. 918 Spyder лети, а онези, които са го тествали, казват, че преживяването е като на филмов каданс. Мнозина смятат автомобили като Porsche 918, LaFerrari и McLaren P1 за хиперколи. Те се продават на баснословни цени, произвеждат се в лимитирани серии, а мощността им граничи с четирицифрената скала. Въпреки че не са състезателни болиди, зад волана им могат да седнат само истински "екстремисти" с влечение към непредвидимото. Porsche 918 Spyder може да бъде страшно и непредвидимо, но и да мърка като коте в опитни ръце. Производителите от Volkswagen демонстрираха нагледно колко далеч в бъдещето са навлезли технологиите???? представиха през 2003-а най-новата си "резачка" - Carrera GT.

Porsche 918 Spyder е хибрид с два електрически двигателя, които захранват разделно задните и предните колела. Те се грижат и за телефона в купето. Могат да работят самостоятелно, или в тандем със свирепия V-8двигател. Моторът, събрал силата на 608 коня, е монтиран зад седалката на шофьора в средата на купето, така че той получава отлична сетивна представа за това, което се случва под него. Една от най-впечатляващите способности на хибрида е, че може съвсем сам да презареди батериите си, докато шофирате. Това става с помощта на бензиновия двигател и на регеративното ???? използване на спирачките. Тоест натискате педала на спирачката и двигателите се зареждат. Наистина умно решение.

Автомобилът несъмнено е елегантен и секси. Пропорциите му са перфектни, контурите - силно подчертани, а състезателният облик не може да се сбърка. Калниците са предизвикателно издадени, а центърът на предния капак е екстремно нисък. Porsche 918 Spyder е по-малък от очакваното. Двуместният автомобил се превръща в кабриолет, ако свалите панелите на покрива му. Интериорът е компактен като на боен изтребител, затова е трудно да се говори за някакъв невиждан лукс. Усещането наподобява повече кокпита на състезателен болид. За сметка на това колата стартира напълно безшумно и изцяло на електричество. От Porsche казват, че автомобилът може да измине около 30 км на ток преди литиево-йонната батерия да светне "на червено". Тя е позиционирана в корпуса от карбон-фибър. Прекрасно е да караш на батерия със свален покрив по градските улици. Минувачите спират и впиват шокиран поглед в тази истинска автоскулптура, която се движи уверено и безшумно напред. Двигателят на "паяка" работи в три режима - hybrid,sport hybridиrace, които напълно подхождат на зверския му нрав. Превключването на оборотите не може да остане незабелязано. Звукът от него наподобява гърмежа на оръдие. Колата се разлюлява в мощни спазми и полита по пътя. Време е за парти.

Най-добре е в градски условия да внимавате с педала на газта. Форсирането е забавно, но опасно удоволствие. Темпераментът на 918 Spyder се усеща най-добре извън града, тъй като потенциалът му е създаден за състезателна писта. Автомобилът използва богат арсенал от технологично "магьосничество", който го държи в идеален баланс дори при скорост, доближаваща се до "Формула 1". Част от "триковете" се крият в допълнителното задно предаване и засиления въртящ момент. Дори при шофиране с над 200 км/час може да крепите волана само с пръстите на едната си ръка, което е мечта за повечето спортни автомобили. А ако опитате номера с ръчната в движение Porscheсе, обръща на 360 градуса на място, без да кривне и милиметър встрани с изяществото на кънкьор, изпълняващ перфектен троен аксел.

Звучи твърде добре, нали? Е, Porsche 918 Spyder има и някои "недостатъци". Доста проблемно за неопитен шофьор е да не "подскача", докато сменя газта със спирачката. Другият проблем е, че трудно ще намерите магистрала, дори писта, която да удоволетвори този микс от технология и безупречно представяне.

Базовият модел на 918 започва от 845 хил. долара. По-състезателниятWeissach, когото описват като "много по-шумен, строг към гръбните ви мускули и стресиращ за пътника до вас", струва 929 хил. долара. Екстрите също си имат цена - цвят на интериора по желание ще ви излезе 63 хил. долара, а специалните кожени седалки ще извадят от сметката Ви още 23 хил. долара.

 

Porsche 918 Spyder в детайли:

 

- двигатели -4.6-литров V-8 и два електрически с обща мощност 887 коня;

 

- скоростна кутия - седемстепенна, с двоен съединител и автоматизирана ръчна;

 

- ускорение -0 до97 км/ч за2.5 секунди;

 

- най-голямо предимство - смразяващо представяне, лесна за каране в режим на електричество;

 

- недостатък - трудно е да я подкараш , ако нямаш висок "автомобилен интелект";