Special Weekly

Men Follow

One-77 - високотехнологичното бижу на Аston Martin

МАРКАТА ASTON MARTIN ЕДВА ЛИ ИМА НУЖДА ОТ ПРЕДСТАВЯНЕ, ЗАЩОТО ОТДАВНА СЕ Е ПРЕВЪРНАЛА В СИМВОЛ НА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО КАЧЕСТВО И ГАРАНТИРАНО КОЛИЧЕСТВО КОНСКИ СИЛИ. ИНАЧЕ КАЗАНО, БРАНДЪТ Е СВОЕОБРАЗНА ВИЗИТНА КАРТИЧКА ЗА ХОРА С ИЗТЪНЧЕН ВКУС, КОИТО КАТЕГОРИЧНО К

Създадената през далечната 1913 г. Aston Martin преминава през множество прерипетии, включително и многократни препродажби, нови собственици и дори преживява фалит и закриване. Но очевидно компанията е създадена под щастлива звезда и винаги намира сили да продължи напред. Звездният й момент обаче идва в края на 50-те с модела DB4, когато фирмата се оглавява от сър Дейвид Браун. Чрез него тя окончателно затвърждава репутацията си на производител на реномирани марки, а названията на моделите на Aston Martin и до ден днешен съдържат инициалите DB в чест на сър Браун.


През 1975-а Vantage V8 развива над 270 км/ч и така си спечелва репутацията на най-бърз автомобил за времето си. По-късно, през 1980 г., Aston Martin Lagonda е обявен за най-бързата четириместна лимузина в масово производство. През този период усилията на инженерите са съсредоточени върху двигателите V8, но през 90-те фирмата под ръководството на Fordразширява гамата си от двигатели с V12 Vantage и участва в едни от най-престижните състезания в моторния спорт като 24 часа на Льо Ман.


Марката Aston Martin винаги е имала амбициите да е специална и екслузивна. Подобно на други производители от този тип главната цел на компанията е не просто да продаде един продукт, а да предложи едно изживяване, на което човек може да се наслаждава цял живот. Става дума за автомобил, сътворен в продължение на хиляди часове и стотици дни труд, плод на фантазията на грандиозни умове и изработен с абсолютен перфекционизъм. Марката винаги е демонстрирала, че на практика възможностите й са почти безгранични. Ярък пример за това е моделът DBS V12, който разполага с шестлитров V12 бензинов натурален агрегат, произвеждащ 510 к. с. и 569 Нютон метра. Крайно нетипично за такъв тип автомобил е да се предлага с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а техниката, използвана при двигателя и окачването, идва директно от чисто състезателния модел DBR9. Развива 100 км/ч за 4,2 секунди, а ускорението намира покой чак при 312 км/ч, което оставя автомобила почти без конкуренция.


Но това далеч не е всичко. Оказва се, че Аston Martin винаги може да ни изненада още по-приятно. Преди време ръководството на фирмата започва да работи върху изцяло нов проект, който не се вписва в традиционното мислене. Амбициозната идея е да се постигне техническо превъзходство спрямо досегашните топ модели, максимален лукс и дизайн, надминаващо всичко правено досега от компанията. Става дума за проекта One-77, чието име далеч не е избрано случайно. То подсказва, че от суперавтомобила ще бъдат произведени само 77 бройки. Инструкциите в писмото, изпратено лично от д-р Улрих Без до техническите експерти, били кратки и съвсем ясно формулирани: да се преобразува вече съществуващ V12 двигател с 6.3-литров обем, който да притежава не по-малко от 700 к. с., но същевременно теглото му да бъде редуцирано с 10 процента. Специалистите от екипа на Cosworth и Aston Martin не само приемат предизвикателството, но дори успяват да изненадат шефовете си с новината, че са намалили теглото на двигателя с близо една четвърт и са заковали с точност поръчаните 700 конски сили. Очаква се автомобилът, чиято собствена маса е едва 1500 кг, да развива максимална скорост, надвишаваща 320 км/ч, а ускорението до 100 км/ч да не отнема повече от 3.5 секунди. Комбинацията от супер олекотено шаси с множество карбонови елементи, керамични спирачки, предно разположен натурално аспириран двигател и задно предаване са гаранция за неутрално поведение и върховно удоволствие при шофиране на писта. Въпреки това One-77 категорично не изневерява на традицията, която повелява автомобилите на Aston Martin задължително да предоставят комфорт и при пробег на дълги разстояния. За целта инженерите са разработили специално окачване, което може да бъде прецизно настроено според персоналните критерии за комфорт на водача, без да се губи усещането за управление на спортен автомобил.


Изброените технически екстри са побрани в един изключително футуристичен дизайн. Интериорът е изработен от скъпи и висококачествени материали, като карбон, никел и кожа. Единственото необходимо, за да седнете зад волана на това високотехнологично бижу, са 1.2 млн. англ . лири и известна доза късмет, тъй като от октомври 77-те бройки вече са официално на пазара.