Special Weekly

Men Follow

Най-търсените коли на 2016-а

S 250 239cf19f a411 4e51 bbb4 31b3a1477b9f
S 250 c3242c6a 4eae 4754 9c37 dc28bffe550c

„Отслабването“ е най-актуалната мода и властващ тренд в автоиндустрията. По-малко тегло и по-висока скорост - към тези пропорции се стремят всички водещи производители през 2016-а. Стилизираният дизайн се усеща навсякъде. И при автомобилите, струващи цяло състояние, и при „по-бедните им роднини“, достъпни за повече шофьори. Като цяло дори луксозните марки понамалиха цените и разчитат на оборот. Спортните „изпълнения“ вече са за всекидневна употреба и по градските улици ще се виждат коли с все повече конски сили, изтънченост и най-нови технологии. При толкова много кандидатури е много трудно да се отсеят най-добрите автомобили на 2016-а. Но ако заложите на марките от нашата десетка, със сигурност няма да съжалявате, че сте пръснали парите си на вятъра.

Ferrari F12 TDF

Абревиатурата TDF във Ferrari F12 TDF означава „Тур дьо Франс“, но това не е прочутата колоездачна обиколка, а не по-малко вълнуващо автомобилно състезание. F12 TDF е дизелова лимитирана версия на Ferrari F12 Berlinetta и е най-бързото шосейно изпълнение на италианците след флагмана LaFerrari. С колосалните 770 коня, събрани в 6.3-литров, 12-цилиндров атмосферен двигател и първото за тази марка  задно предаване, колата е проектирана да изхвърчи от 0 до 100 км/ч само в рамките на 2.8 секунди. Става дума за модерен автомобил - и като стил, и като използвани технологии, а страничният му профил е наистина уникален. F12 TDF е с около 100 кг по-лек от оригиналния модел, което се дължи главно на ефирните стъкла.

Cadillac CTS-V

Cadillac CTS-V излезе на голямата сцена на тазгодишния автосалон в Детройт. Колата е прекалено спортна за седан и с максималната си скорост от 320 км/ч вече успя да стресне лидерите в този сегмент. CTS бе създаден през 2003 г. и оттогава постоянно се усъвършенства, за да се превърне в реална заплаха за германските топмарки. Моделът CTS-V направи от Cadillac достоен съперник на Audi RS, BMW M и Mercedes AMG. В него са  заключени 640 конски сили, а ускорението от 0 до 100 става за 3.7 секунди. Въпреки че двигателят реве мощно при достигане на висока скорост, шофьорите могат да превключат автомобила в състезателен режим и байпас клапаните на ауспуха се затварят, за да не дразнят слуха. Колата разполага и с гуми Pilot Super Sport на Michelin, изработени с два различни протектора, които удължават живота им и максимизират сцеплението при завой. Сред другите топфункции са системата за проследяване на управлението и за запис на подробни данни за поведението на автомобила на пътя. CTS-V тежи около 1.5 тона и е доста „фин“ в сравнение с конкурентите си.

Audi R8

Течовете на информация и снимки в Twitter и Instagram попречиха на намеренията на Audi за бляскаво представяне на R8, но това не означава, че автомобилът не предизвика истински фурор сред феновете си. Audi R8 е модификация на първата генерация R8, като новото е модулната спортна система и около 30 кг по-лекото общо тегло. Шасито е като на  Lamborghini Huracán, но купето е много просторно и комфортно. В допълнение към багажника в предницата на автомобила допълнително място за багаж е осигурено и зад предните седалки. Новото R8 е по-широко, по-ниско и с по-експресивен облик. За пръв път моделът се предлага с гуми за екстремно каране. Ускорението от 0 до 100 км и в рамките на 3.5 секунди, мощността е закована на 610 конски сили, а динамизираният въртящ момент може да гарантира скорост от над 300 км/час. Може би най-вълнуващата иновация в R8 е, че се предлага с изтънчена версия на „виртуалния кокпит“ на Audi.
 

McLaren 570S

McLaren 570S 3 смятан за най-комплексния и достъпен модел на легендарната марка. Той е първият автомобил от портфолиото на McLaren, комбиниращ задно задвижване с центриран в средата двигател и карбон-файбърово купе. Направен е за всекидневието, но за състезателите се предлага тунинг. McLaren 570S 3 притежава 562 конски сили, ускорението до 100 км/ч става за 3.2 секунди, а 200 се вдигат за 9.5 секунди. Максималната скорост е около 320 км/ч, което е малко повече от тази на Porsche 911 Turbo S и Lamborghini Huracán. Спортната серия на McLaren е ориентирана към шосето, а до 2017-а се очаква да се произвеждат по 4000 автомобила годишно.

BMW 2 M235i

M235i споделя характеристиките на типичен градски автомобил със стандартно спортно купе. Това е едно голямо завръщане на визията и структурата на модела E46 M3 от ранните години на ХХІ век. Тази версия обаче използва турбочарджър, за да увеличи максимално конските сили, които в случая достигат до 320. В добавка автомобилът спира по-бързо и може да прави много остри завои. Пътят му от 0 до 100 км е точно 4.3 секунди, а шофирането е много лесно, тъй като системата за управление информира за всяка неравност на пътя. Характеристиките на M235i го правят подходящ за всяко трасе, особено ако изберете опцията със задвижване на всички колела. Малкият автомобил носи успешно спортния дух, облечен в прилична доза комфорт.

Acura NSX

Багажникът му е малък, но този недостатък се компенсира от наличните 550 коня и изразения облик на Acura NSX. Неслучайно автомобилът е сравняван с Porsche 918 Spyder дори заради функционалността си да бъде задвижван чрез въртящия момент на двигателя или с електричество. Според лидера на проекта NSX Тед Клаус тази версия е „суперавтомобил, направен за хората“. Компанията инвестира много средства и време, но крайният резултат е впечатляващ - запазени са всички отличителни знаци на оригиналния NSX плюс модерен стайлинг и нов двигател с ужасяваща мощност.

Ford Mustang GT Coupe

Ford Mustang GT Coupe 2016 е далеч по-луксозен от предшествениците си, а сред екстрите са многораменното задно окачване и подчертаният изчистен интериор. Тази версия се предлага с адаптивен круизконтрол и система, предупреждаваща за опасности в „сляпата точка“ на видимост. Петлитровият V-8 двигател  вади 435 конски сили при ускорение от 0 до 100 км за 4.3 секунди. Автомобилът е отворен към широк кръг потребители със стартова цена от 30 хил. евро, макар че за премиум купето ще трябва да заделите около 3 хил. евро отгоре. Всеки цент обаче е повече от оправдан, защото получавате по-функционален автоматичен климатик, кожен салон с подгряване или охлаждане на седалките, впечатляваща аудиосистема и мултирежими на управление.