Special Weekly

Men Follow

Марковото лице на футболните битки

Съвременните футболни гладиатори извадиха елегантните си маркови доспехи. Лъскави топки ще летят с невероятна скорост и ще пронизват противниковите врати. Героите ще ликуват, загубилите ще напускат стадиона с наведени глави. Фланелките на победителите ще летят към възторжените трибуни, другите тихомълком ще бъдат прибрани в шкафчетата. Атмосферата е наелектризирана, улиците ще бъдат огласени от песни, многохилядното множество ще аплодира своите герои. Тридесет и две футболни армии достигнаха до решителната битка за световната титла в ЮАР. Тук избраните ще станат легенди, а останалите ще потънат в прахта на забвението. Най-силните ще срещнат най-техничните, големите се изправят срещу аутсайдерите, предводителите ще начертаят най-важните си стратегии. Лидерите ще поведат съотборниците си към победата. Тридесет и двама претенденти, само един шампион. Златният глобус е изваден, но само най-достойните ръце ще го докоснат.


Със Златен глобус във витринатаulnone

Настоящият трофей за шампиона на планетата замени през 1974-а Златната Нике, която бе открадната в Бразилия и изчезна завинаги. Петдесет и седем скулптори от седем страни бяха представили своите проекти за новото футболно бижу. Конкурсът за дизайн бе спечелен от италианеца Силвио Газанига, а изработката е на бижутерите от Bertoni Milano. Купата е висока 36.5 сантиметра и е направена от 5 кг 18-каратово злато, а общото й тегло е 6.175 килограма. Основата е 13 см в диаметър и е обгърната с два пръстена от малахитов камък. На Златният глобус са гравирани две човешки фигури на атлети, държащи в ръцете си земното кълбо, символизиращо победата. Златните силуети тръгват от основата, извиват се спираловидно и стигат до висините на света. Трофеят ще отиде във витрините на ФИФА след първенството през 2038-а, когато на него ще свърши мястото да се изписват имената на победителите. Купата реално е безценна, затова победителят получава само реплика. Наскоро Lloyd's изчислиха, че стойността на глобуса e 119 000 евро като номинал на златния материал, плюс още около 20 000 евро за изработка. Дубликати на униката се появяват спорадично в световната ИНТЕРНЕТ борса eBay, а цената им варира между 25 и 30 хил. евро, като, естествено, става въпрос за копия с ниско съдържание на най-благородния метал.

Свръхестествената топка

Шампион ще стане тимът, отбелязал най-решителните голове. Голмайсторите от световен калибър ще имат верен съюзник, а вратарите - непримирим враг. На футболната сцена се появи най-леката и своенравна топка - Jabulani на Adidas. За футболисти като Фабиано тя е неконтролируема, внезапно променя траекторията си и е свръхестествена. Меси я определи като идеална. Производителите й твърдят, че за създаването на топката е използвана разработка, обезпечаваща стабилна траектория на движението и идеално сцепление с футболните обувки. Тя е ушита от осем структурни панела, изпълнени като части от сфера, за прецизност на ударите. В дизайна са използвани 11 цвята, олицетворяващи футболистите на един отбор, африканските племена и официалните езици на ЮАР. Името Jabulani произхожда от езика исизулу на племето от групата Банту и означава да празнуваме. Някои ще празнуват, а други ще плачат след срещата си с 440-грамовата светкавица. Оригиналът може да се закупи за 134.95 долара от портала amazon.com, а репликите варират между 10 и 30 долара.


Бързи, леки и революционниulnone

Дизайнерите на Adidas , изглежда, са решили да затворят кръга и специално за Световното първенство промотираха последния си модел футболни обувки - F50 adizero TRX FG. В рекламата на продукта бяха привлечени звезди като Лионел Меси, Ариен Робен, Давид Вийя и бившия френски национал Зинедин Зидан. Слоганът на F50 е красноречив - Това са най-бързите и леки футболни обувки, които ще завземат пазара. Точка по въпроса... Моделът е за играчите, които искат да подобрят бързината на финтовете и дрибъла си, да творят с топката и да бъдат лидерите на тима си. Той се предлага в кожен и синтетичен вариант, а цветовите гами са комбинация предимно от жълто, черно и бяло. Аеродинамиката е перфектна, подметката е изработена от термопластичен полиуретан, бутоните са конфигурирани с иновативната система TRX за стабилен баланс дори върху лоши терени. Кандидатите за футболни магьосници могат да си подсигурят вълшебните обувки от сайтове като mybestwear.com. Платените 337 лв. си струват всяка стотинка.


Архиконкурентът на Adidas - Nike , отговори на предизвикателството със своята тежка артилерия, включваща новата метросексуална икона Кристиано Роналдо, лошото момче Уейн Рууни и Кун Агуеро. Бижуто в елитните серии футболни обувки на компанията е Mercurial Viper Superfly II. Електрикововиолетовата окраска прави от футболиста идеална мишена за точните пасове на съотборниците му. Подобреният тракшън контрол позволява рязко сменяне на посоката за части от секундата, платформата е от олекотен карбон. Създателите с гордост отбелязват, че това е първата футболна обувка с революционната технология Nike Sense Adaptive Traction за пълно приспособяване към спецификите на терена, независимо от атмосферните условия.

Златистият полиестер на кариокитеulnone

Американската компания е производител и на националните екипи на девет от страните финалистки , сред които Холандия, Португалия и САЩ. Най-голям интерес предизвиква фланелката на Бразилия. Кариоките ще бъдат облечени с традиционното златисто, с два зелени канта на раменете. Петте звезди на лявата тревиста ивица и над емблемата на местната федерация символизират спечелените от тима световни титли . На гърба е щампован надписът Бразилия, а от вътрешната е посланието Родени, за да играят футбол. Номерата на играчите са заимствани от тези на бразилските банкноти. Фланелките са произведени от рециклиран от пластмасови бутилки полиестер. Nike Dri-fit материята е по-лека от предишната, влагата се изпарява по-бързо през специално направените вентилационни отвори. Титулярните шорти на селесао са решени в кралскосиньо с бял кант. Официалният сайт на Nike предлага екипа срещу 50 брит . паунда , а надписана с лично име фланелка е по-скъпа с 10 паунда.

Ще уловим ли и най-малкия детайл?ulnone

И докато терените в ЮАР ще бъдат залети от вълните на емоциите, тук отново ще разчитаме на малкия екран за досега до футболните класики. Всъщност екраните отдавна не са малки, а преди световното хит на пазара са HD и плазмените телевизори с диагонал на картината между 22 и 60 инча. Партньорът и основен спонсор на Световното първенство - Sony , е готов за футболната реалност с мониторите си от гамата Cinematic на серията BRAVIA. Те са уникални със спортната Motionflow технология и специално създадените за целта екрани, които генерират кинематографска картина с изключителна детайлност, плътни цветове и висок контраст. BRAVIA телевизорът с технология 200Hz (херца) Motionflow представя допълнителни четири кадъра в секунда в сравнение със стандартния 50 Hz телевизор, което означава по-малко размазване и по-точни и плавни образи при футболни двубои. Кака спира топката на гърди, укротява я на стъпалото си и с топовен изстрел я праща в противниковата врата. Всеки детайл от движението на тялото е визуализиран, всеки кадър е реалистичен. Пълната красота на най-великата игра в LCD вариант с 40-инчов (101.6 см) екран може да бъде достъпна срещу 3000 долара.


Калоян Атанасов