Special Weekly

Men Follow

Любимите марки на мъжете

В наши дни мъжете все по-уверено, дори с гордост, излагат на показ модните си вкусове. Бумът на метросексуалността и фешън иконите подтикна голяма част от представителите на силния пол да търсят своята идентичност по витрините на най-лъскавите и шикозни бутици. Натрапчивият стремеж към съвършен външен вид за мнозина е единственият еталон за съвременен лайфстайл . Представителите на елита, които могат да си позволят да се доверят на най-луксозните брандове, избират само продукти, които перфектно подчертават тяхната мъжественост. А за цялостния положителен облик на един мъж са важни не само дизайнерските дрехи, но и лъскавите обувки, качественото питие или добрата пура. Девет мегакомпании със сигурност са резервирали мястото си в елитния лист на мъжките предпочитания и печелят милиарди от това.

 

Davidoff

Швейцарската класика в производството на луксозни цигари и пури Davidoff се ражда през 1912-а в малко магазинче за тютюн, открито от родителите на Зино Давидоф. Марката обаче се сдобива със световна популярност след Втората световна война, когато Швейцария се превръща в златна мина за богатите търговци на тютюневи изделия. През 1946-а, след няколко обиколки и пазарни проучвания в Бразилия и Карибския басейн, Давидоф се убеждава, че трябва да започне собствено производство на пури. Той прави първия си удар с кубинската серия Hoyo de Monterrey Chateaux, наречена на популярните френски вина Bordeaux. Давидоф създава и първите кутии за пури с идеята да съхранява ценната стока при същата температура и влажност, както в Хавана. За над един век съществуване Davidoff се превръща в несломима империя. Правата за продажбата на 11-те разновидности на едноименните цигарите се държат Imperial Tobacco, която през 2006-а плати 540 млн. евро. Запазената марка за останалите продукти е собственост на Oettinger Davidoff Group. В каталога на бранда освен луксозни тютюневи изделия, влизат парфюми, алкохол и кафе.

 

Hennessy

Световноизвестният елитен коняк Henessy е ирландска семейна традиция, която отлежава почти 250 години. Компанията е най-големият производител на огнената напитка с оборот от 50 млн. бутилки годишно. Като всяка стилна марка Hennessy не разчита на "старите пиячи", а търси нови фенове сред младото поколение. А такива очевидно се намират, след като често името й често се споменава в рап и хип-хоп парчета на звездите Еминем, Доктор Дре, Ар Кели и Снууп Дог. Легендата Тупак дори написа песен под името "Hennessy", в която дискутира качествата на алкохола. Друг уникален маркетингов подход в автентичния стил на Hennessy е привличането градските тийнейджъри за каузата. Всяка година излизат лимитирани серии, чиито етикети са създадени от най-популярните графити артисти. През 2009-а на пазара се появи уникалната бутилка Hennessy VS. Тя бе посветена на избирането на Барак Обама за президент на САЩ. Черният й етикет е изписан със златни букви, а върху стъклото е гравирана историческата дата и посвещението: "В чест на 44-тия президент". Естествено, най-скъпата серия коняк в света - Beaute du Siecle , е с марката Hennessy. Бутилката струва 180 хил. евро като от нея са произведени едва 100 бройки. Купувачът на "вековна красота" получава вълшебната напитка в красива кутия за съкровища, създадена от Жан Мишел Отониел.

 

Dom Perignon

Dom Perignon е перфектната кулминация за романтична среща или за отбелязване на бизнес триумф. Легендарното шампанско, произвеждано от Moet & Chandon, носи името си от прословутия монах от Бенедиктинския орден, създал и усъвършенствал техники за производство на вино през 1670 година. Първите клиенти на серийния Dom Perignon са 150 служители на компанията Simon Bros & Co, която става дистрибутор шампанското за Великобритания. Сто бутилки от втората партида попадат в ръцете на небезизвестния милиардер и основател на American Tobacco Company , Джеймс Дюк. С времето Dom Perignon става предпочитания избор за знатните особи, които празнуват грандиозни събития. През 1971 г. шахът на Иран отбелязва със скъпоценната пенлива течност тържествата по случай 2500 години от създаването на Персийската империя. Бутилка от въпросното Dom Perignon Rose преди няколко години бе продадена на търг за почти 25 хил. евро. Специално шампанско Vintage, реколта 1961-а, се лее и на друго знаково събитие - сватбата на принц Чарлс и принцеса Даяна.

 

Paul Smith

Единствената мечта на 14-годишния Пол Смит е да стане колоездач. Ужасен инцидент обаче прекратява кариерата на бъдещия дизайнер и неочаквано го запраща към света на модата. "Вина" за тази трансформация има колоритната компания нотингамски арт студенти, към които Пол принадлежи, както и стажът в Lincroft Kilgour, чиито модели през 70-те носи футболната звезда Джордж Бест. С подкрепата на бъдещата си съпруга, модистката Паулин Дениър, Смит отваря първия си бутик в Нотингам през 1970 година. След като дебютната му колекция постига шеметен успех в Париж, дизайнерът атакува Лондон, Токио, Милано, Ню Йорк и така превзема всички столици на модата. Моделите на Пол Смит привличат екстравагантните мъже със смесицата от класическа линия и доза чудатост, наречена от самия него "превъртане на индивидуалността". Дизайнерът е една от иконите на британската мода и налага бранда си вече четири десетилетия, а през 2000 г. получава рицарски орден от Кралица Елизабет Втора. Днес името му носят 12 различни колекции: посветени на денима, на Лондон, ексклузивно японска, както и "мебели и неща", включваща химикалки, килими и порцелан.

 

TAG Heuer

"Всеки часовник е диамант на прецизната обработка, качеството и спортния дух". Това е мотото на TAG Heuer, което вече над 150 години гарантира на легендарната марка лидерско място в света на луксозните часовници и хронометрите. Моделите на швейцарския производител впечатляват с авангардния си дизайн и непрестанното технологично усъвършенстване в преследване на съвършенството. Приказката започва от Едуард Хойер, който отваря първата си фабрика в швейцарските планини. През 1916-а компанията променя завинаги индустрията с Mikrograph - първият в света спортен часовник с хронометър, който отмерва с точност до една стотна от секундата. TAG Heuer създава нови стандарти за измерване на времето по земя, въздух и вода.

В портфолиото на производителя влиза славното сътрудничество с легендите Ferrari и McLaren, както и рекламното партньорство с най-успешните състезатели с яхта - ORACLE Racing team. Сред почитателите на иконичната LINK серия грее са редица от най-големите спортни звезди, включително тенисистката Мария Шарапова и шампионът от Формула 1, Дженсън Бътън . Харизматичните кинозвезди Камерън Диас и Леонардо ди Каприо също са посланици на марката. Най-скъпото произведение на TAG Heuer е Monaco V4 с цена 80 хил. долара в лимитирана серия от едва 150 бройки. Часовникът е изцяло механичен, каишката му е от крокодилска кожа, а кутията за съхранение е покрита с платина. Неотдавна марката представи и нов луксозен телефон от линията Meridiist на стойност 5300 долара.

 

Hugo Boss

Hugo Boss е цветната история на германската модна еволюция. Началото й е поставено от Хюго Фердинанд Бос през 1924 г. в Метцинген . Отначало неговото предприятието шие работни дрехи, униформи и дъждобрани за Третия райх. Световната слава на бранда идва 12 години след смъртта на Хюго, когато бизнеса е поет от зет му. А внуците Уве и Йохен Холи превръщат марката в синоним на лукса след като започват да предлагат мъжки костюми по италиански дизайн. През 2005-а Hugo Boss става част от Valentino Fashion Group. Днес компанията има обороти в милиарди евро и над 360 представителства на петте континента. За 2015-а Hugo Boss си поставя амбициозната цел да достигне 3 млрд. евро приходи от продажби. Президент на компанията е Клаус-Дитрих Ларс, а творчески директор - Лотар Райф, който работи в екип с над 70 дизайнери. Hugo Boss е лицензиран да брандира мобилни телефони Samsung, парфюми P&G, часовници Movado, слънчеви очила Safilo. Парфюмерията е сред най-успешните сфери на дейност на Hugo Boss. Марката има пет модни линии. Това са Boss Black - дневно и вечерно облекло, Boss Orange - облекло за свободното време, Hugo - модерна визия в европейски стил, Boss Selection - ексклузивна линия за мъже и Boss Green - ежедневно спортно облекло. Hugo Boss е известна и с елегантните и скъпи обувки, които предлага, а неотдавна купи легендарните "кубинки" с дебела подметка - Dr Martens.

 

Armani

Международната модна къща Giorgio Armani S.P.A. е създадена от Джорджо Армани и неговия приятел Серджио Галиоти в Милано през 1975-а. Двамата инвестират само 10 хил. долара в в приказното начало на един мегабизнес , който днес генерира над 2 млрд. долара годишно. Armani са навсякъде - произвеждат аксесоари, козметика, аромати, интериорни мебели, бижута, часовници, очила, цветя, книги и дори сладкиши. Сред най-известните модни линии на марката са Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Junior и Armani Casa. Всяка от тях определя собствен лайфстайл и е насочена към определен кръг от клиенти - от строгата висша мода, през уличния небрежен и колотирен стил, до ежедневното, ненатрапчиво елегантно облекло. Сред най-големите фенове на Armani са холивудските звезди Джулия Робъртс, Джордж Клуни, Робърт де Ниро и Том Круз. Любопитно е, че Армани бе сред първите дизайнери, които забраниха участието на модели с анорексия в ревютата си. Най-известните им рекламни лица са спортистите Кристиано Роналдо и Рафа Надал, поп звездата Риана и Виктория Бекъм. От 2004 г. под това име съществува и верига хотели, чийто интериорен дизайн е дело на Джорджо Армани.

 

Calvin Klein

Calvin Klein твори облекло, вдъхновено от вечните модни канони. То е истинско, изчистено и опростено. Подчеркът на Келвин пресъздава съвременни интерпретации от елементите на традиционния американски лайфстайл. Марката е популярна с уникалните си модели, дизайнерското дънково облекло и качественото бельо. Изчистени модели, елегантни кройки, луксозни материи и богата цветна палитра - това "почеркът" на Calvin Klein. Едноименните парфюми на марката също са емблематични. Малцина знаят, че CK One е първият унисекс аромат. Swatch Group пък прави часовници и бижутерия с марките Calvin Klein и Calvin Klein Jeans. Преломен момент в развитието на компанията е закупуването й от корпорация Philips Van Heuesen през 2003 г. за 430 млн. долара. Мястото на Келвин Клайн като творчески директор на дамската колекция е заето от Франциско Коста, а Итало Зучели поема "pret-a- porter ". Успехът на Calvin Klein винаги е бил придружаван от провокативната реклама. В началото бе Брук Шийлдс, а сега марката агресивно се популяризира благодарение на Кейт Мос, Хилари Суонк и Скарлет Йохансон.

 

Polo Ralph Lauren

"Никога не съм учил в модно училище, просто бях млад мъж с чувство за стил, който следва инстинкта си. Не съм си и мечтал, че Polo ще се превърне в това, което е днес", казва легендата Ралф Лорън . Но успехът на американския дизайнер съвсем не е случаен. Марката Рolо, известна днес като еталон за британски колежански стил, се превръща в бизнес за милиарди. Това става факт, благодарение на уникалното си чувство за мода на Лорън и начина, по който отстоява принципите си. Успехът идва в края на 60-те, когато дизайнерът разработва линия от широки вратовръзки за Bloomingdale. Компанията настояват името Ralph Lauren да бъде махнато от модните аксесоари, а вратовръзките да бъдат стеснени, но нюйоркчанинът категорично отказва и... печели. Лорън е един от първите модни дизайнери със собствен бутик. Безпогрешният му усет за бизнес и способността му да следва идеите си за нови продукти го превръщат в жива легенда. Ralph Lauren залага на висококачествени материи, неподвластни на времето мотиви и традиционен благороднически имидж - всичко това интерпретирано в модерен стил. Най-емблематичните мъжки колекции на марката са Black Label и Denim & Supply.

 

 

 

 

 

Четете още

Банкеръ Weekly

Милиони в сметките на синдиците на КТБ

А колко се излезли знаят само синдиците и Фонда за гарантиране на влоговете
... Още »
Банкеръ Daily

Куче си, куче – и то мършаво!

Малоумната ти "самолетна” декларация в евроатлантическа посока е само върхът на наивитета. Целият ти екзактен наратив е израз на помиярщина, а помиярите не бива да... Още »
Банкеръ Weekly

"Покрусеният" Пеевски

Довчерашният фаворит на три правителства и депутат от ДПС Делян Пеевски се обиди жестоко на държавата и прекрати бизнес начинанията си у нас. В същото време обаче не... Още »