Special Weekly

Men Follow

Lacoste: От тенис корта до Пето авеню

S 250 e648d3c4 2b12 454a 9675 bc1ce0df2dde
S 250 3befb4f8 d0fc 46e8 86ab fcf43c5dd0a0

Всеки бранд е марка, но не всяка марка се превръща в бранд. Търговските символи, които са разпознаваеми от пръв поглед и внушават усещане за качество, стил и принадлежност към определена класа, далеч не са много.

В реалния живот човек с удоволствие би стоял на разстояние от крокодил, но в света на модата, той гордо е „полегнал“ върху своя притежател. Прочутият крокодил на марката Lacoste внушава респект, сила и, разбира се, непреходен стил. Негов създател е френският тенесист Рене Лакост с прякор Крокодила, достигнал до № 1 в световния тенис. Освен с безупречния си стил на игра той предизвиква истински фурор с революционното за времето си облекло – бяла тениска с къс ръкав, която попива влагата. Впоследствие дрехите на Лакост се превръщат в неподвластен на времето моден артикул, еднакво подходящ както за спорт, така и за свободното време.

На турнира за Купата Дейвис през 1927 г. Рене Лакост играе мачовете с бродирана от негов приятел картинка на крокодил върху облеклото. Любопитните версии за появата на този символ са две. Според първата той изобразява "крокодилския" стил на игра на Лакост, който никога не оставя противника си на корта да се измъкне и го притиска до край. Другата история разказва за облог между Рене и капитана на отбора, за спечелването на определен мач, а залогът бил куфарче от крокодилска кожа, изложено на витрината в магазин в Бостън. В последствие американската преса кръщава Лакост с псевдонима Le Crocodile.

След оттеглянето си от тениса през 1933 г. Лакост основава компанията La Societe Chemise Lacoste, която започва да произвежда неговата запазена марка тениски с логото на крокодил.

Днес, 84 години по-късно Lacoste е световно известен бранд, част от групата Maus Freres. В началото на 50-те години компанията добавя към асортимента от класически бели тениски и цветни. Още с появата си в САЩ те придобиват огромна популярност и се превръщат в символ за принадлежност към висшата класа.

През 1963 г. Бернар Лакост поема управлението на компанията от своя баща и под неговото ръководство бизнесът се разраства значително. Продуктовата гама вече включва дрехи, якета, чанти, обувки, очила, часовници, парфюми и други аксесоари.

Голама рола за нарастващата популярност на Lacoste изиграва и френският дизайнер Кристоф Ламер, който придава на марката модерно и луксозно излъчване.

През 2005-а са продадени почти 50 млн. продукти с логото на бранда в над 110 държави.

И до днес компанията поддържа неразривна връзка със спорта, и най-вече с тениса, чрез договори за милиони със световно известни спортисти. Пример за подобно сътрудничество е 5-годишният контракт, който Новак Джокович подписва като лице на Lacoste и посланик на бранда.

Част от стратегията за разширяване на бизнеса на Lacoste е отдаването на лицензи за ползване на марката. Pentland Group притежава изключителните права за производство на обувки, Procter & Gamble – за производството на парфюми, а CEMALAC – за чанти и малки кожени аксесоари.

След успешната си кариера в тениса Рене Лакост доказа, че успехът е навсякъде, където духът е силен и желанието за победа водещо.