Special Weekly

Me & You

Петдесет години Bottega Veneta

S 250 2eee1998 fdcd 4e2f 80d2 e7c3e2f42c6e
S 250 fe2e9062 7859 4ffc ba75 d8edc487c4d9

Да пробиеш в модния бранш не е лека задача, но да се наложиш като разпознаваем бранд и то в конкурентна Италия, е наистина постижение. Половин век е достатъчен период, за да се създадат традиции, да се положат стабилни основи така че, с времето да се надгражда. Точно това успява да постигне Bottega Veneta – една от луксозните модни къщи, която се откроява със собствен оригинален почерк.

Компанията е създадена през 1966-а във Виченца, Италия от предприемачите Микеле Тадей и Ренцо Зенгиаро. Специализирана в производството на кожени изделия Bottega Veneta създава специфичния дизайн intrecciato, който присъства широко в продуктовата й гама и се превръща в нейна запазена марка.

Мъжките и дамските кожени чанти на Bottega Veneta бързо заемат достойно място в премиум сегмента, наред с елегантни и екстравагантни клъчове, стилни портфейли и колани. Скъпите материали се обработват от опитни майстори, което гарантира изключителното качество на кожените изделия на марката. За да поддържа и повишава уменията на своите служители през 2006г-а Bottega Veneta открива собствено училище. La Scuola dei Maestri Pellettieri цели да съхрани духа и високото майсторство на ръчната обработка и да ги предаде на бъдещите поколения.

Вярна на традициите модната къща гледа уверено към бъдещето и твори актуални модни тенденции. Наред с широката гама от кожени изделия Bottega Veneta лансира успешно колекции мъжка и дамска мода, парфюми, очила и дори аксесоари за дома. Огромната заслуга за успешното развитие на бранда до голяма степен е на творческия директор Томас Майер. Повече от 15 години той умело съчетава традициите с актуалните тенденции. Специфичният intrecciato дизайн се е превърнал в своеобразно лого на изделията, а модният коректив Vogue не пести високите оценки.

Петдесет години след създаването си Bottega Veneta е част от френската мултинационална група Kering, като първоначално е закупена за 156 млн. долара от Gucci Group. Главното ателие на марката се помещава във вила от ХVІІІ век в Монтебело Вичентино, а централата й е в Лугано, Швейцария.

Днес Bottega Veneta притежава 251 бутика в 43 държави по света. През 2013-а открива първото по рода си "имение" - уникален бутик, разположен в историческа сграда на Via Sain’t Andrea в Милано. Върху площ от 11 хил. кв.м е изложена цялата продуктова гама на марката – кожени изделия, дамска и мъжка мода, обувки, бижута, парфюми, аксесоари за дома.

Честването на 50-годишния юбилей на марката съвпадна с 15-тата годишнина на Томас Майер като творчески директор и беше отбелязан със специално шоу – представяне на колекцията пролет - лято 2017. Усещане за лукс в класически елегантен и изчистен стил, пастелни тонове, деликатни принтове и разбира се непреходни кожени аксесоари – това е равносметката и погледът на Bottega Veneta към бъдещето.