Special Weekly

Me & You

Иван и Андрей - братя по съдружие

В разгара на Мюзик айдъл популярните водещи Иван и Андрей движат и още един мащабен проект. Ако нещата вървят по план, след няколко месеца в ефира на bTV ще видим първото късно токшоу в България. То ще се излъчва всеки ден след предаването на Слави Трифонов, а джобният тандем ще е в коронната си роля на водещи и продуценти.


Късно шоу имат всички телевизии по света. То дори е по-гледано от тези в по-ранния часови пояс. Конан О'Брайън например реализира по-голям пазарен дял от Джей Лено, въпреки че се излъчва след него по NBC, обяснява Иван.


Трудно е да гадаем дали подобна идея ще разцъфти и върже плод на българска почва, но тв тандемът открай време е сигурен, че


няма невъзможни неща


Птичи поглед, хвърлен над кариерата им, убеждава и нас. Андрей Арнаудов и Иван Христов, както са пълните имена на тв дуета, още нямат трийсет, но въртят бизнес за милиони. Преди девет години тръгват от кабеларката Демо с първото си предаване Междинна станция. Пишат сценариите на компютъра в стаята на Андрей. Приятелите на тяхната възраст, стигнали до Канал 1, пък ги подиграват от висотата на положението си, че са смешници и никой не ги познава.


Днес дебютната медия на тандема отдавна е потънала в забвение, но Иван и Андрейnbsp; и фирмата им Междинна станция са в Топ 3 на българските тв продуценти. Възходът им започва през 2001-ва в bTV. Нико Тупарев ги взима под крилото си и четири години продуцира Сблъсък - токшоуто, изстреляло двойката в звездна орбита. От една петилетка самите опосуми, както ги нарече преди време фолкпевицата Глория, са търсачи и генератори на нови лица в ефира. Да не забравяме, че именно от техния Сблъсък се пръкна Румен Луканов и неоцененото му от Тодор Славков чувство за хумор. Иван и Андрей дадоха тв тласък и на радиозевзека Димитър Павлов с шоуто Десетте най и го бетонираха сред най-симпатичните тв лица с Това го знае всяко хлапе. Размахът на Христов и Арнаудов се пренесе и на територията на TV 2, където продуцират сексапилната Виолета Сечкова в Градски легенди.


За мнозина подобни мащаби граничат с научната фантастика и този жанр действително има отпечатък в живота на Иван и Андрей. Двамата


взимат от романа на Клифърд Саймък


Междинна станция името на първото си предаване и продуцентската си компания. Тогава бяхме на деветнайсет, лежахме на плажа и обмисляхме идея за предаване.nbsp; Бях прочел Междинна станция и ми беше направила страхотно впечатление, връща лентата Иван. А Андрей тутакси бодро вметва: Той го измисли, аз не съм чел нито една фантастична книга. Оттогава за младоците всяка идея е само междинна станция към следващия проект.


Част от успеха на дуета се дължи на пиперливите шеги и солени закачки, които пускат по адрес на себе си и всички останали. Тези подправки обаче са само върхът на айсберга. Двамата работят здраво поне по дванайсет часа на ден, като постоянно крадат от съня си. Запоите също занимават битието им, но повечето от историите са силно преувеличени. Не е изключено продуцентите сами да ги пускат, защото


мъглата от алкохолни пaри е удобно прикритие


когато не води до катастрофи на пътя. Пробивът на тандема идва и от подценяването му от конкуренцията. Големия си удар двойката направи с Мюзик айдъл. В първото издание, продуцирано от Слави Трифонов, Андрей и Иван бяха само водещи. Под носа му обаче измъкнаха договора с Fremantle Media за втория сезон. Нещо повече - биха го в собствената му игра. Дългия продуцира музикалното шоу Пей с мен по Нова, но претърпя фиаско и около двамата опосуми замириса на много пари. Според статистиката вторият Мюзик айдъл беше пет пъти по-гледан от продукцията на Слави. По същия начин се развиха и нещата със Страх и кастингите на третия Мюзик айдъл. Сега тече битка с VIP Brother. Конфликтът е интересен, защото продуцент е Нико Тупарев, с когото Иван и Андрей са съдружници в две фирми - Приорити и Рейсър къмпани. Едната се занимава със строителство на сгради и съоръжения, а другата е в ресторантьорския бизнес. Чуваме се често. Просто не си говорим за съдържанието на предаванията. Малко хора в България успяват да разберат, че оставаме приятели, въпреки че сме в конкуренция. Нищо лично, бизнес, отсичат Иван и Андрей.


Курс на Запад


Засега двамата са единствените български продуценти, дръзнали да се пробват в чужбина. Две години правиха в сръбската Фокс телевизия Най от най (аналог на нашето 10-те най)nbsp; и Е Пе Пе, познато у нас като Рекламна пауза. Без притеснение обаче признават, че в момента са в застой. Защото там кризата удари по-силно телевизиите. Направили са огромната глупост да имат шест или седем национални телевизии и това не им позволява да оперират със сериозни бюджети. При шест телевизии на малък рекламен пазар - нещата отиват по дяволите, детайлизира Андрей. Съдружникът му е още по-директен: Мениджърите на Фокс в Сърбия не си вършат толкова добре работата, колкото мениджмънтът на bTV в България. Все пак с многозначителна усмивка признават, че две години са работили доста добре. Изкарахме някакви пари, не се оплакваме, правят рекапитулация бизнесмените.


Много е трудно да продуцираш предаване в чужда страна. Добрият тв продуцент трябва да следи какво се случва, да усеща идващата мода, да е една крачка пред аудиторията и да й поднася това, което тя вече е готова да приеме. Което става само ако живееш и си в час с процесите в една страна, авторитетно обяснява Иван. Андрей не го опровергава.


SMS и подозрения


Мюзик Айдъл е най-гледаното шоу и като негови продуценти Христов и Арнаудов често отнасят обвинения за манипулиране на вота. На двамата обаче не им пука. Много трудно може да се манипулира гласуването, отсича Андрей, а Иван тутакси доизяснява картинката: Има ли вот, той винаги може да бъде манипулиран. Но има съществена разлика. Есемесите, получени на конкурса Мис България или Евровизия, не правят и една четвърт от първия малък концерт на Мюзик айдъл. Така че, ако тези състезания можеш да ги купиш с 5000 лв., за да подмениш финала на айдъла, трябва да дадеш половин милион. Основанията на Иван звучат логично, особено като се вземе предвид, че през целия си втори сезон шоуто за млади таланти събра 2.5 милиона есемеса. 900 000 от тях бяха получени на финала, докато българската Евровизия генерира едва двайсетина хиляди.


Творческата му половинка изтъква още един довод. Гласовете се приемат от три оператора, във всеки от тях има по 10 души, които знаят резултатите, оттамnbsp; има посредник, където още 10 човека знаят резултатите, тоест към петдесет човека знаят кой печели. А 50 души знаят ли, че има фалшификация, тя ще се разчуе неминуемо. Ако все пак някой неуспял кандидат за идол изрази съмнение, той може да изисква официална разпечатка с SMS-гласуването.


Money, Money...


Хората не разбират, че нито телевизиите, нито продуцентите печелят от съобщенията, пратени по джиесема. Те им изглеждат много мащабни, ама като минат през посредници и носители на лицензи, парите се разпиляват. Телевизията печели главно от рекламодателите, а ние печелим от договора с телевизията. Есемесите въобще не са ни най-важното, повдига завесата над печалбите Андрей. А Иван скромно отбелязва: Нямаме чак такъв бизнес нюх, просто в един момент усетихме, че ако останем само тв водещи, няма да стане работата. Започнахме да движим нещата и зад кадър. Когато ни останаха малкоnbsp; пари, проверихме в какво да ги вложим извън телевизията. Сред страничните им занимания е създаването на сезонни събития като шоута на ледени пързалки. Докарахме и едни болиди, но това не ни беше много успешно начинание, обяснява Андрей. Без колосално финансово измерение е и създадената от тях Агенция за запознанства Аз и Ти. Като печалба не е нищо особено. Но като се замислиш, че сме събрали 1000 двойки, от които сме оженили над сто, това е друг вид награда. Емоционална. Хора, които не са подозирали за съществуването си, благодарение на нас са се обрекли един на друг, променили сме съдби, разказват продуцентите. Извън сферата на чувствата двамата бяха на вълна Порно,


сега им снася Хитрия петел


Тв тандемът не се бои да обръща капиталите си в ресторанти. Преди години на терен на Сатиричния театър направиха клуб Порно. Заведението просъществува три години, но после управата на Сатирата даде мястото на друг наемател. Арнаудов и Христов обаче не останаха без кръчма. Преди година отвориха Хитрия петел и заведението на ул. 6-и септември стана притегателен център както за телевизионери, така и за млади таланти. Именно тук мераклиите за музикални идоли на републиката понякога разпиват след тежък лайф. Не е ясно откъде е долетяло името на ресторанта. Възможно е Иван пак да го е взел от някое литературно произведение. Например от приказката за петела, който спасил гребена си от гладната лисица с находчивост. Като имаме предвид, че Христов е баща на тригодишната Ава, това предположение не е лишено от основание.


nbsp;


Иван Христов досие:


Роден на 30 ноември 1979 г.


Завършва актьорско майсторство за куклен театър в НАТФИЗ.


Рисува отлично. Обикновено космически кораби и планети.


Семеен. Половинката му се казва Вихра, а дъщеря му Ава.


nbsp;


Андрей Арнаудов досие:


Роден на 8 юни 1979 г.


Завършва Телевизионна журналистика в СУ Свети Климент Охридски.


Син на покойния диригент Васил Арнаудов; Десет години е свирил на пиано.


nbsp;


САМО ФАКТИ


Тандем са почти четвърт век. Запознали се на пясъчника зад някогашния мавзолей.


Преди три години на рождения ден на шоуто им Сблъсък направиха благотворителен търг. Парите отидоха за ремонт на 6-о ОУ Граф Игнатиев, където учели като деца.


Определят се като болни левскари. Затова смятат за приятел Александър Томов, съсипал вражеския отбор ЦСКА.


За стайлинга им пред камерата се грижат четири дами.


Никога не са слагали вратовръзка в реалния живот.


Предпочитани марки: Обикновено тези, които са медийни партньори на предаванията им. Сред тях са: Dolceamp;Gabbana, Benetton, Sisley, Tommy Hilfiger, Vayk, Strellson.

Четете още

Банкеръ Weekly

Смазващи критики от Брюксел за Борисов

Но най-неприятното е, че България, видите ли била изпълнила само една от петте препоръки за реформи, които ни даде преди година ЕК. Още »
Банкеръ Weekly
изотзад

Мръсните тайни на банковите клонове

Не били само ниските заплати, лошият психоклимат гонел банковите чиновници Още »