Special Weekly

Me & You

И дизайнерите се състезаваха в Сочи

Зимните олимпийски игри в Сочи останаха в историята, но любопитните факти, статистиките и пикантните случки още дълго ще вълнуват хроникьорите, читателите и бизнеса.

Тържествената церемония по откриването им на 7 февруари прикова вниманието на милиони зрители не само към великолепния спектакъл, организиран от домакините, но и към облеклата на спортистите - символ на културата или спортните успехи на съответната страна. Дизайна на костюмите на олимпийците всяка държава обикновено поверява на най-добрите си моделиери.

Италия заложи на Giorgio Armani

Чието име спортистите гордо носят върху екипите си. Класикът на световната мода не за пръв път сътрудничи на Италианския национален олимпийски комитет (CONI). Той облече отбора на страната и за Лятната олимпиада в Лондон през 2012-а.

Моделиерът е разработил дизайна както на спортните облекла, така и на официалните костюми за състезателите. Линията на Giorgio Armani включва скиорски костюм в син цвят, чиято вътрешна част е обагрена от цветовете на италианското знаме, пуловери с поло яка, екип за тренировки, тениски с къси и дълги ръкави, както и суитчър и сако, на чиято вътрешна част, близо до сърцето, със златни букви е изписана първата строфа на италианския химн.

САЩ се довериха на Ralph Lauren

Американските спортисти традиционно се доверяват на усета на Ралф Лорън за дрехите си, въпреки че работата му на това поприще често е обект на критики. По време на Лятната олимпиада в британската столица например дизайнерът бе обвинен, че костюмите му били "made in China". Този път Лорън прояви повече патриотизъм, като премести производството на облеклата в САЩ. Но проявата на прекомерна любов към родината също му излезе през носа. Дългите трикотажни кардигани, украсени с ивици, звезди, американски флагове и надписи USA, бяха критикувани като излишно пъстри и натруфени. Самият дизайнер заяви, че искал да придаде по-динамичен вид на спортистите.

Франция си избра Lacoste

През тази година френският олимпийски отбор бе облечен от бранда Lacoste, който разработи осем комплекта облекла за спортистите. Колекцията включва дамски и мъжки костюми - два за церемонията, два официални и четири за пребиваването в Олимпийското градче. След края на зимните игри в Сочи повечето изделия за мъже ще се продават във френските бутици на Lacoste на цени от 50 евро за ръкавиците до 220 евро за пуловерите. Дрехите на френските олимпийци по традиция се шият в родината им. Този път те бяха изработени във фабриката в град Троа.

Дизайнерите на марката са заложили на минималистичния подход, създавайки трицветни костюми в багрите на националното знаме, украсени с малка нашивка с логото на Lacoste.

Швеция - в стил H&M

Когато стане дума за модата в Швеция, първото име, което хрумва на познавачите, е на марката H&M. Най-големият световен ритейлър създаде дрехите за националния шведски тим в Сочи със съдействието на самите спортисти. Акцентът бе поставен върху функционалността и практичността на екипите, които са изработени от високотехнологични материи. Но не мислете, че моделиерите от H&M са пренебрегнали дизайна на костюмите и екипите - шведският тим е един от претендентите за званието най-стилен отбор на Зимната олимпиада в Сочи.

Великобритания - традиционно с Adidas

Британците, които са прочути със своята консервативност и традиционализъм, остават верни на себе си и в дизайна на облеклата за своите олимпийци. Вече тридесет години брандът Adidas e несменяем производител на спортните дрехи за английския тим. Зад сдържания дизайн се крият последните постижения на учени, които разработват облеклата така, че те да помагат на спортистите по време на състезанията. В колекцията на британските олимпийци фигурираха общо 267 дрехи, обувки и аксесоари.

Русия в тандем с Bosco di Ciliegi

Зрителите успяха да видят облеклата на руските спортисти, създадени от Bosco di Ciliegi, в пълния им блясък чак на церемонията по откриването на игрите. Дотогава детайлите на парадната униформа на олимпийците бяха държани в най-строга тайна. За жените дизайнерите са създали пухкави палта, обточени с естествена кожа, а за мъжете - сини палта с двуредно закопчаване, гарнирани с овчи кожи. Колкото до спортната екипировка, марката Bosco di Ciliegi се отказа от обичайната червено-бяла гама, традиционните десени и изображенията на Жар-птица, украсявайки облеклата на спортистите с оригинална шарка във вид на разноцветни ромбове.

Цялата колекция на руския олимпийски отбор включва 45 дрехи, обувки и аксесоари и 56 части на спортната екипировка.

Германия и практичната Bogner

Както винаги практичните немци залагат на функционалността, а не на стилния дизайн в облеклата на своите спортисти. Фирмата Bogner, която работи за имиджа на германския отбор, е прочута именно в производството на спортни дрехи. Главната отличителна черта на екипите на германците е жизнерадостната гама, включваща всички цветове на дъгата, което се смята за символ на хората с различна сексуална ориентация. Дизайнерите на Bogner, които бяха обвинени в гей пропаганда, побързаха да отхвърлят тези предположения, заявявайки, че става дума просто за модна разцветка.

Желаещите да се сдобият с облеклата на немския отбора на Олимпиадата в Сочи вече могат да направят това на официалния сайт на Bogner.