Special Weekly

Me & You

Децата са нашата кауза

Г-жо Драганова, бихте ли ни споделили повече за партньорството на "Банка Пиреос" и УНИЦЕФ България по програма "БЛАГОДЕТЕЛ"?

- Избрахме децата за своя кауза, защото вярваме, че няма по-ценна и дългосрочна инвестиция за едно общество от инвестицията в доброто за нашите деца, нашето бъдеще. Всичко започна през месец май, 2011-а, когато "Банка Пиреос България" беше приета за официален партньор на детския фонд на ООН UNICEF по програма "БЛАГОДЕТЕЛ". Няма да крия, че не бяхме подготвени за ужасните факти, с които се сблъскахме, когато се запознавахме с проектите, по които работят представителите на UNICEF в България - хиляди деца, отглеждани в институции без родителска грижа и в мизерни условия, хиляди деца, отпадащи от училище поради бедност, стотици случаи на насилие над деца. Тази ужасяваща реалност сякаш допълнително ни провокира, натовари ни с отговорността, че трябва да сме част от промяната за по-добро детство.

Поставихме си високи цели - не само да помагаме финансово на UNICEF за осъществяване на техните проекти и внедряване на устойчиви политики в подкрепа на децата, но и да спомагаме за изграждане на дарителската култура в България. Като институция, предлагаща финансови услуги, за нас беше най-естествено да вградим дарителския елемент в различни финансови инструменти, но по начин, който да осигурява лесен и удобен механизъм за дарителство, възможност за привличане на голям брой дарители. Създадохме специална продуктова линия - дарителските карти, внедрихме уникална за страната тогава дарителска транзакция на банкоматите на банката, осигурихме възможности за регулярни дарения чрез директен дебит от сметки и платформата за електронно банкиране.

И така вече над шест години "Банка Пиреос" и нашите клиенти БЛАГОДЕТЕЛИ осигуряваме регулярни дарения за работата на UNICEF в България.

Какви резултати успяхте да постигнете до момента за тези шест години в рамките на това партньорство?

- Резултатите за нас имат различни измерения - повече детски усмивки, успешно реализирани проекти и внедрени политики за по-добра грижа и закрила за децата, повече благодетели. Заедно със своите клиенти "Банка Пиреос" е събрала 1.5 млн. лв. дарения. Но смятам, че успяваме и в още нещо не по-малко ценно - да проповядваме дарителска култура, да правим съпричастни на каузата все повече наши клиенти. Над 7000 са вече нашите клиенти, станали благодетели чрез различни финансови инструменти. 

Бихте ли споделили предимствата на дарителските карти ПИРЕОС- УНИЦЕФ като инструмент?

- Регулярността на даренията, и то в дългосрочен план е от изключителна важност за осигуряване на устойчива финансова подкрепа за реализиране на проектите на UNICEF. За това избрахме банковата карта за основен продукт на програмата като един от най-популярните начини за плащане, който всеки от нас ползва ежедневно. С риск да прозвучи нескромно, вярвам, че дарителските карти на "Банка Пиреос" са уникални по рода си продукти не само за България, но и за тази част на Европа. В тях са съчетани стандартните платежни функции на картовия продукт, дарителски елемент както за картодържателя, така и за банката, както и атрактивен механизъм за стимулиране на ползването на картата.

С всяка извършена транзакция картодържателят дарява 10 стотинки по програма БЛАГОДЕТЕЛ, а при транзакциите с кредитна дарителска карта "Банка Пиреос" утроява сумата и така 30 стотинки постъпват по сметка на УНИЦЕФ. И за да се ползва приоритетно и по-често кредитната дарителска карта, съответно да има повече дарения, банката стимулира картодържателя с допълнителен бонус от 1% от стойността на всяка покупка в България (макс. 30 лв. месечно). Освен всичко това картите са с изключително атрактивни ценови условия.

Пазаруваш, даряваш, банката дарява и получаваш бонус - каква по-добра комбинация от това!

Кредитните карти обикновено се възприемат като скъп за клиента продукт, а в случая има и допълнителен разход за дарение, макар и малък. Как успявате да убедите клиентите си да ползват дарителска карта?

- На първо място, условията по картата като такси и лихва са конкурентни и по нищо не отстъпват на съпоставими продукти на пазара. В допълнение обаче банката предоставя бонус на картодържателя за всички покупки в България, който се връща по картата. Тайната е в комбинацията от условия и механизъм, по който работи продуктът. Те са съчетани по такъв начин, че колкото повече се ползва картата за покупки, толкова по-голям бонус получава клиентът, съответно по-малки разходи. На практика клиентите, които плащат с картата ежедневните си покупки, получават като бонус сума, която може да покрие изцяло разходите за такси и дори част от лихвата. И не на последно място, колкото повече транзакции с картата, толкова повече дарения постъпват за децата.

Какво бихте пожелали на нашите читатели?

- Да са здрави, успешни, да вярват в доброто, да са част от промяната, която всички искаме да се случи в нашата страна - само ние и заедно можем да я направим. Да станат БЛАГОДЕТЕЛИ, защото нашите възможности да променим повече детски съдби са толкова големи, колкото и броят на хората, които ни подкрепят!