Special Weekly

Me & You

Бутиковите хотели - лукс и неповторима атмосфера

На хората, които ценят себе си, е присъщо да се обграждат с красота в различните й форми, независимо къде се намират. Всеки обзавежда дома си съобразно своите възприятия за комфорт и хармония. Когато отсяда в реномиран хотел обаче, човек понякога попада на приятен, но често и на доста скучен и с поувехнал блясък класически интериор. Големите хотелски вериги са се утвърдили във времето като символ на удобството и доброто обслужване, но трудно могат да изненадат взискателните си гости с нещо наистина ново и необичайно. Бутиковите хотели, от друга страна, разчупват рамките на стереотипа, като предлагат нестандартни решения в организацията на пространството, всички необходими удобства и перфектно индивидуално обслужване на сравнително достъпна цена.


Въпреки консервативните критерии, с които мнозина избират място за нощувка по време на бизнес пътуванията или ваканциите си, бутиковите хотели добиват все по-голяма популярност. Това се дължи най-вече на различната им концепция - те са малки (броят на стаите е между три и сто, рядко е по-голям) и уютни, тематично обзаведени в ретро или ултрамодерен стил, с топла, интимна атмосфера, а персоналът често е ангажиран денонощно, предлагайки специално внимание и отношение посредством един по-пълноценен - в сравнение с големите хотели, контакт с гостите. В повечето случаи удобствата и луксът са гарантирани - всякакви хай-тек екстри, както и спа-услуги, спортни съоръжения, барове, ресторанти и разнообразие от атракции...


В големите градове на САЩ, Европа, Азия и Южна Америка конкуренцията е ожесточена, тъй като изисканият стил е нещо, към което се стремят всички в бранша. Обикновено се залага на модните тенденции в хотелиерството, на всичко, което е шик в момента. Голяма част от клиентите предпочитат услугите на малките бижута именно защото е модерно да се отсяда там и защото те предлагат условия, съобразени с все по-специфичните нужди на клиентите.


Ако човек търси анонимност и комфорт на уединението, не е трудно да открие бутикови хотели, които отговарят на това изискване. В някои от тях преднамерено липсват високоскоростен безжичен достъп до Мрежата и други средства за комуникация, но затова пък изолацията дава възможност за истинска почивка в красива и стилна обстановка, далеч от светската суета. Те са екзотични, уютни - всеки по своему, и извън обсега на публичността. По-труднооткриваеми и именно затова безценни с уникалната атмосфера, която ги изпълва. Често интериорът е подчинен на определен архитектурен стил, например ар деко, и е съобразен с историята на съответната сграда, в която се помещава хотелът. Именно традициите и културният аспект на преживяването привличат до голяма степен вниманието на потенциалните посетители. На други места пък дизайнът е решен изцяло в духа на актуалните тенденции, като характерният почерк на всяка стая е част от цялостната визия на хотела.


Разнообразието от варианти за отдих в хотелите бутици е огромно и нараства все повече през последните години, тъй като пазарната ниша е много благодатна за развитието на подобен тип бизнес. Изисканите хотелчета на частни собственици или на малки вериги никнат като гъби след дъжд навсякъде по света, а апетитите на монополистите в сектора се увеличават пропорционално, заради интереса от страна на клиентелата.


Хотелите W на веригата Starwood Hotels and Resorts Worldwide са само един от многото примери за инвазията на големите имена в света на бутиковия хотелски лукс. Първите уникати се появяват в началото на 80-те години на миналия век в големи градове като Ню Йорк, Лондон и Сан Франциско, а впоследствие стават любими на ценителите в редица други държави - в Азия например те се радват на огромен успех. Има тенденция този специфичен бизнес да се развива и на места, които не се открояват като туристически дестинации точно заради почивната база. Някои градчета са особено атрактивни с природата, климата, инфраструктурата си, но се нуждаят от една допълнителна доза красота и лукс, а бутиковите хотели предлагат именно това. Собствениците им често търсят услугите на дизайнери и стилисти, специализирани в обзавеждането, за да постигнат конкурентни ниво и качество.nbsp;


Byblos Art Hotel


Създателят на марката Byblos Дино Фачини е изложил личната си колекция от поп арт и предмети на съвременното изкуство в артхотела с 49 стаи и 11 апартамента, който се помещава в реставрирана вила във Верона, Италия. Бутикът на Фачини разполага с ресторант, изба за дегустации на вино, басейн, SPA-център и фонтани за разкош. Още във фоайето посетителите се радват на експлозията от ярки цветове на стенописите, а после и на самите стаи в стил необарок.


Palazzo Versace Hotel


Донатела Версаче вече девет години рисува с размах в двореца на мечтите, който се намира на Златния бряг(?) в Австралия. Неговите 205 стаи, 72 апартамента, 3 ресторанта и частно пристанище са потънали в ренесансов разкош и модерната разточителност на златото, мрамора, текстила и аромата на марката с непреходна стойност.


3 Rooms


Далеч по-скромен като мащаби и зрелищност е бутиковият микрохотел 3 Rooms в Париж. Дизайнът на интериора му е дело на Адзедин Алая, който е вдъхнал живот на трите стаи съвместно с хотелиеркатаnbsp; и дизайнерка на обувки Карла Содзани. Обзавеждането е в типичния за Алая минималистичен стил и е умела комбинация на ултрамодерни и винтидж мебели.


Bulgari Hotels and Resorts


Курортът на остров Бали и ресторантите в Токио се радват на голям успех, а хотелът в Милано е сред любимите дизайнерски предложения за луксозни нощувки. От години много реномирани хотели глезят гостите си с продуктите за баня на Bulgari, но откакто Bulgari Hotel отваря врати през 2004 г., тенденциозно конкурентите се отказват от досегашното си партньорство с марката. Поредното й бижу, създадено в сътрудничество с веригата Ritz-Carlton Hotel Company, е раят на SPA-процедурите.nbsp;


Hotel Petit Moulin


Кристиан Лакроа буквално е изписал с екстравагантния си почерк 17-те стаи на парижкия хотел Petit Moulin. Всяка от стаите е с отделен тематичен дизайн и провокира въображението с уникалния усет на твореца към смело жонглиране с цветовете.


Hotel Missoni


През тази година предстои да отворят врати първите два хотела на марката в съвместен проект с известната хотелска верига Rezidor. Hotel Missoni в Единбург ще има 136 стаи, а този в Кувейт ще е по-голям - 200 стаи. И двата обаче ще носят характерния почерк на Росита Мисони и стила на собствения й дом. Гостите им ще се наслаждават на богата гама от Missoni продукти и услуги - от прочутите зигзагообразни принтове върху спалното бельо до италианския ресторант Cucina Missoni.


Armani Hotel


Армани се готви да навлезе в хотелиерския бизнес с гръм и трясък от тази година с колекция от курорти, хотели и резиденции, които ще бъдат емблема на несравнимия лукс, елегантност и хармония на пространството. В прочутата кула Burj в Дубай ще се помещават 160 стаи, обзаведени, разбира се, с продуктите от линията за дома Armani Casa, два гурме ресторанта, нощен клуб и SPA-център. В Милано, родния град на дизайнера, ще бъде отворен Armani Hotel Milano, който ще разполага с 95 огромни стаи и апартаменти и също ще бъде изискан като всички останали творения на модния гений.

Четете още

Банкеръ Weekly

Скандални артефакти от съборена „Цитадела“

Взеха лиценза на уважаван инвестиционен посредник при неясни обстоятелства Още »
Банкеръ Weekly

Серийният купувач Пеевски

Маратонското "пазаруване" на народния представител от ДПС Делян Пеевски през последните месеци гони рекорд. След скандалната сделка от миналата седмица за... Още »
Банкеръ Daily
Осман Октай:

Пеевски ще бъде отстранен заради дискредитиране на задкулисието

Когато бъдат осветени, употребени и станат неудобни, тези хора изчезват от пространството. Още »