Special Weekly

Долче и Габана

20 години заедно

Кралицата на поп музиката Мадона се превъплъти в образа на италианска домакиня в рекламната кампания за колекция пролет-лято на модните диктатори Долче и Габана. Те споделят, че участието на музикалната икона в проекта им е сбъднатата им мечта. През 2010-а двамата отбелязват 20 години от успешния си дебют в мъжката мода. Доменико Долче е роден на 13 септември 1958-а в Полици Дженероса, близо до Палермо, Италия, а Стефано Габана - на 14 ноември 1962-а във Венеция. Когато пътищата им се пресичат, творческият дует създава истинско явление в модата - брандовете D amp; G и Dolce amp; Gabbana. Двойката е сред най-популярните както в модния бизнес, така и в хомосексуалния елит.


Модерната приказка на модните виртуози Доменико Долче и Стефано Габана започва през 1980-а в Милано, където съдбата ги среща за пръв път. Тогава им се налага да работят заедно за чужди интереси, а две години по-късно създават свое дизайнерско-консултантско студио. След това общият им проект се превръща в световноизвестната модна къща Dolce amp; Gabbana. През 1985-а в Милано двамата представят първата си дамска колекция, а година по-късно откриват в града и първия си магазин, в който лансират и трикотажна линия.


През 1989-а започват работа по създаването на колекции от бельо и бански костюми.


През 1988-а Долче и Габана изнасят произведенията си в Япония, САЩ и други страни, а през 1990-а откриват свой шоурум в Щатите. Мъжките колекции на дизайнерите са пуснати в производство същата година.


През 1994-а дебютира линията Damp;G, ориентирана към младежите, а цените на дрехите са достъпни и съобразени с джоба им.


Въображението и талантът на двамата италианци не се ограничават единствено в създаването на облекла. От 1995-а насам те лансират и свои колекции дизайнерски очила. Долче и Габана изграждат цялостен образ на съвременния модерен човек, като създават облекло, бельо, аромати, аксесоари, мобилни телефони и обувки. Те са носители на безброй награди за работата си, включително и за най-женствен аромат на годината, който получават през 1993-а, и Оскар за най-добър мъжки парфюм през 1996-а.


В края на 90-те печалбата им е в размер на приблизително 500 млн. долара годишно, а през 2003-а достига 475 млн. евро.


Бутиците на марката са разположени на няколко континента и се намират в някои от най-големите и космополитни градове в света като Париж, Ню Йорк, Сингапур, Хонконг, Тайпе, Сеул и, разбира се, в повечето европейски модни столици.


Дизайнерите експлоатират както класиката и елегантността, така и бунта, крайностите, еротиката, клишетата, свързани с италианската култура и провокацията в модата. Те не крият, че наред със собствените им идеи основен източник на вдъхновение за тях са и модните колекции на конкурентите им. В дългия списък на верните им почитатели са Мадона и дъщеря й Лурдес, Кайли Миноуг, Уитни Хюстън, Изабела Роселини, Виктория и Дейвид Бекъм и много други. Упорито се говори, че съпругата на футболния феномен Бекъм купува толкова много артикули с марката D amp; G, че в дизайнерското студио на компанията стърчи манекен с точните й мерки.


Деветнадесетгодишната любовна връзка на Долче и Габана приключва през 2005-а, но това не е повод за бизнес развод между двамата партньори. Легендарните моделиери продължават да работят в тандем за разширяването на модната си империя.


Адриана Игнатова