Maserati Levante Trofeo

Когато компания като Maserati пуска нов продукт, и особено когато става дума за вече съществуващ модел, очакването е всичко да се оптимизира до крен предел. Този нов модел от 2019-а е по-бързата версия на джипа Levante на Maserati, наречен Trofeo.

 

Това е SUV със задвижване на всички колела от бомбастичния 3.8-литров twin-turbo V8 двигател, произведен от Ferrari. Познат агрегат от гамата, този модел произвежда дори повече мощност от GTS варианта. Налице са 590 конски сили и 690 нм въртящ момент, като осемстепенната автоматична трансмисия ZF възпроизвежда ролята си на посредник между двигателя и колелата, и е безупречно бърза. Логично е да се очаква, този модел е по-скъп от всеки друг Levante, но колко точно по-скъп е той? С цената си от малко под 170 000 долара, Trofeo е с 50 хилядарки по-скъп от GTS.

Levante Trofeo е наследил голяма част от дизайна си от моделите GTS, но се е сдобил по-големи 21-цолови джанти като стандарт, като 22-инчовите колела се предлагат като опция без допълнителни разходи. Присъстват всички характеристики на Maserati за дизайн, включително голямата предна решетка с тризъбеца на запазената марка, трите фини отвора във всеки калник, малък спойлер на задната врата и генерация за изгорелите газове с четири изхода. LED осветлението е всестранно, докато пръски от въглеродни влакна украсяват задния дифузор, предния спойлер и страничните прагове. Двустранното панорамно покритие е стандартно за модела.

Levante Trofeo се предлага в множество цветове, под формата на безплатни опции, благодарение на топ-фактурирането на този модел. Изборът включва неметален Bianco и шест метални варианта: матово сиво, наречено Grigio Lava, наситено черно наречено Nero Ribelle, тъмно сиво на име Grigio Maratea, по-светло сиво, известно просто като Grigio, и друго бяло, наречено Bianco Alpi. Най-забележителното от палитрата обаче е наситеното синьо, наречено Blu Emozione. Спирачните апарати също могат да са в различни цветове: черен, червен, син, жълт или сребърен. Първите три опции имат черен скрипт Maserati, докато последните две са с акцент в черно.

Засега нито IIHS, нито NHTSA са оценили Levante за определяне на безопасността му при катастрофа, но с богатият си набор от стандартни функции за безопасност, които включват адаптивни фарове и адаптивен круиз контрол, очакванията са Levante Trofeo да се е справи по-добре от всякога.