Maserati Birdcage 75th

Maserati Birdcage 75-та е концептуална и колeкционерска кола, създадена и проектирана от дизайнерския екип на Pininfarina, ръководен от Lowie Vermeersch. За първи път е представена на автомобилното изложение в Женева през 2005-а. Тя е кръстена в чест на класическите Maserati Birdcages от 60-те години на ХХ в. и 75-годишнината на Pininfarina.

A Maserati Birdcage 75th concept car designed by Pininfarina is on display during its world debut at the 75th Geneva motor Show Geneva, Switzerland, March 2, 2005. The Birdcage 75th, designed in celebration of Pininfarina’s 75th anniversary, features an over 700 horsepower V12 Maserati engine. REUTERS/Pascal Lauener PLA/CR/THI – RTR3P28

Корпусът на автомобила е проектиран от Pininfarina, а шестте месеца на създаването му са документирани във филм със заглавие „Лъжливи мечти“. Eкстериорът е изработен от въглеродни влакна с дифузори отзад и два спойлера, които автоматично се вдигат при по-висока скорост. Предното стъкло е изработено от фибростъкло и преминава почти през целият автомобил. Това осигурява видимост към насрещния път на водача, чието място е разположено ниско. Част от този проблем се компенсира с огледалата на крилото. В Birdcage липсват врати по подобие на Bond Bug, Ferrari Modulo и концептуалния автомобил на Saab 2006 Aero X. Друга нетипична характеристика е, че колата няма климатик, което със сигурност би било проблем при по-високи температури. Единствената алтернатива е да държите тавана (вратата) на автомобила леко отворен, за да охлажда интериора.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Кабината има дисплей, който се проектира върху прозрачен панел, повдигнат в центъра отпред. Той показва информация, която обикновено се появява на инструментите на таблото, включително тахометъра и скоростомера. Проектирано е и цифрово изображение на традиционния аналогов часовник на Maserati.

Шасито на Birdcage 75th е изградено изцяло от въглеродни влакна и е на базата на състезателения автомобил Maserati MC12 GT1. Споделя и много други компоненти от него, най-вече на двигателя. Колата се задвижва от двигателя на Ferrari Enzo, 6 литров,V-образен,12-цилиндров с по 4 клапана на цилиндър. Това е най-силният атмосферен агрегат (без турбо-компресори), който генерира над 700 конски сили, а звукът е просто на болид от F1.