„Мариот“ вкарва атмосфера в „Шератон“

Хотелската верига Marriott International, която през миналата година купи за 255 млн. щ. долара Sheraton Grand Phoenix, ще го превърне в прототип на новия облик на веригата Sheraton. Работата по мащабното обновяване на хотела с хиляда стаи за гости е започнала през март. Обзавеждането им ще е в по-светли цветове и с по-обли форми. Бюрата ще бъдат заменени с масички с възможност за настройване на височината, осветлението ще бъде осъвременено и ще се създадат множество места за сядане. Публичните пространства са превърнати в места за събирания с частично частни  студия и оформени като телефонни кабини площи във фоайето, където хората ще могат да се уединяват за частни разговори.

Full tablet 28e1633f 923e 459a 86bc a979a51549bd

Sheraton един от брандовете, които Marriott International получи като част от поглъщането на Starwood Hotels през 2016-а. Още тогава купувачът знаеше, че 82-годишната верига е „уморена и овехтяла“. Или, както обобщава Дъглас ДеБьор – главен изпълнителен директор на консултантската фирма за хотелски дизайн Rebel Design & Group, „Sheraton е типичен пример за безличен хотел“.

Още през юни 2018-а главният изпълнителен директор на Marriott International – Арне Соренсън, обеща да инвестира половин милиард щатски долари в обновяването на облика на Sheraton и на неговата репутация. Създаването на подобаваща идентичност на овехтялата верига обаче ще отнеме време. Реновирането на хотела във Феникс се очаква да приключи до края на тази или в началото на идната година, а за обновяването на цялата хотелска верига ще трябват между пет и седем години.

Засега най-видимата част от предприетото мероприятие е представеното през март ново лого на Sheraton. Като реверанс към историята на бранда на дъното е изписано „Еst. 1937“. Макар че, според експерти от бранша, да се напомня на туристите рождената дата е по-скоро рисков ход като се има предвид репутацията на веригата. А и създаването на нов бранд е много по-лесно отколкото модернизирането на стар.

B9a5ec58 756f 4be8 a5b7 da58e8f4e5f5

Основната трудност пред „преоткриването“ на Sheraton е огромният обем работа. Защото веригата има грубо 200 хотела в Щатите и още близо 250 на други места по света – в големи градове, предградия, летища и курортни дестинации. На практика хотелската верига съставлява почти 50% от портфейла на Starwood, който Marriott купи през 2016-а. Реформирането ще отнеме повече време и поради друга причина – с малки изключения като Sheraton Grand Phoenix, Marriott не е компанията, която ще плаща за новия облик на цялата верига Sheraton.

Повечето първокласни хотели не са собственост на групата за управление, чието име е на табелата. Marriott и  корпоративният му „родител“ – Marriott International, определят стандартите на бранда, но не могат да изискват от собственика (в повечето случаи специализирано инвестиционно дружество, познато като инвестиционен тръст за недвижими имоти) да „загроби“ милиони долари в обновяване години преди заложеното в договора задължение за осъществяването му.

Full tablet 67864ac0 4e0d 4e15 8937 cb2bc03166da

Собствениците в по-малко атрактивните пазари, които нямат възможност или не желаят да направят тези разходи, могат да се възползват от варианта да преминат към по-ниска категория или търговска марка. В случая с придобивката на Marriott съществува изобилие от опции – Starwood предоставя впечатляващ портфейл от 30 бранда. Което, по мнението на консултанти от бранша, е добро попадение.

Според публикация на изданието Hotels News Now, 18 търговски марки са били въведени само през миналата година. И макар че прогнозите са скоростта на откриванията да намалее, никой не очаква от големите хотелски групи да намалят в скоро време клубните си брандове. Вместо това хотелските вериги се стремят да привлекат резервациите на собствените си сайтове или приложения, а не да работят с туристически агенции, които начисляват комисионни. В тази връзка Marriott рекламира агресивно програмата си за лоялни клиенти – Marriott Bonvoy, чрез която туристите могат да трупат точки в голям брой населени места и хотели. Обратната страна на медала е, че залогът и в този случай е много висок дори за бранд като Marriott, защото трябва да пипа внимателно с преобразения имидж на Sheraton.