M.A.C пусна червилото на Барби

Компанията M.A.C Cosmetics и фирмата производител на куклата „Барби“ Mattel обединиха усилия, за да създадат специално червило за куклата. Този продукт е предназначен за всички фенове на легендарната кукла, но е в лимитирана серия.

 

Така Барби, която преди дни (на 9 март) навърши 61 години, си има чисто нова играчка. Едва ли за някого е изненада, че червилото ще е розово като устните на куклата. Нюансът е цвят на розова дъвка, като по този начин ще отива и на светла, и на тъмна кожа. В продажба ще е от 19 март, като ще е матово, но всеки, при желание, ще може да добави блясък. Колкото до златния цвят на кутийката му – той допълнително увеличава кичозността на идеята да използвате червилото на Барби. Но, без съмнеие, ще зарадва всички нейни фенове.

Преди сътрудничеството си с Mattel, компанията M.A.C Cosmetics е работила с много известни изпълнители, сред които Ариана Гранде, Марая Кери, Риана и френската поп певица Ая Накамура. Ето защо не е учудващо, че прояви интерес и към най-известната кукла на света.

По-младите може и да не са запознати, имайки предвид, че от 2016 г. насам Барби постоянно „мени кожата си“ и се появява в десетки различни варианти, за които Banker Special писа. https://www.special.bg/kukla-barbi-s-izibiraem-pol/ https://www.special.bg/novi-modeli-barbi-v-s-vitiligo-i-bez-kosa/. Тя се появи включително като умалено копие на френската футболистка Амандин Анри и на пищния модел Ашли Греъм – уникални бройки, които не бяха предназначени за търговската мрежа. В същото време стандартната кукла Барби още от 1959 г. представлява усмихната блондинка с розово червило.

И докато M.A.C Cosmetics и Mattel ликуват с розово червило, водещи американски медии припомнят еволюцията на червеното червило.

Започват още с Древен Египет, където го носят представителките на елита, и с древна Гърция, където е „запазена марка“ на жените с най-древната професия.

После бързо правят преход към ХХ век, когато през 1912 г. хиляди суфражетки скандират за повече права, минавайки покрай нюйоркския салон на Елизабет Арден. Основателката на прочутата козметична марка, започнала две години по-рано бизнеса си, също подкрепя каузата на дамите и то не само на думи – на най-близо преминаващите покрай нея раздава яркочервени червила. Те веднага се възползват от подаръка – възприемат го за знак на бунта и освобождението.

По време на Втората световна война употребата му става масова – говори се, че Адолф Хитлер мразел червеното червило, заради което жените в държавите, борещи се срещу фашизма, не излизали от вкъщи, без да се начервят. Когато заради вдигането на данъците червилото във Великобритания става прекалено скъпо, жените оцветяват устните си със сок от цвекло.

Елизабет Арден.

През 1941 г. червеното червило става задължително за жените в американската армия. Тогава Елизабет Арден пуска своята линия „Victory Red“ (победоносно червено), а Хелена Рубинщайн – „Regimental Red“ (полково червено). Американското правителство спира избора си на Арден и тя получава обществената поръчка „червило и лак за жените от армията“. Така се появява Montezuma Red, което е в тон с червените кантове на женските униформи. Червилото дава на жените самочувствие и увереност.

След войната холивудски актриси като Елизабет Тейлър правят червеното червило още по-популярно, като засилват елемента „самоувереност“.

В наши дни севернокорейци от поколението „Милениум“ (родените между 1977 г. и 1994 г.), си сложиха червило в знак на протест срещу държавния режим.

През 2018 г. в Никарагуа жени и мъже носеха червено червило, снимаха се и качиха свои снимки в социалните мрежи, настоявайки всички задържани заради антиправителствените протести да бъдат освободени. По-специално поведението им бе в знак на подкрепа на активистката Марлен Чоу, която демонстративно отказа да отговаря на разпитващите я, слагайки си червено червило.

А през декември 2019 г.в Чили близо 10 000 жени излязоха на улицата с червени шалове и червено червило в знак на протест срещу сексуалното насилие в родината им.