Special Weekly

Ladies First

Влезте във форма за лятото с дизайнерска диета

Адриана Игнатова

С наближаването на лятото все по-често се сещаме за предстоящата ваканция, яркото слънце и прекрасните плажове, а оттам и за начина, по който бихме изглеждали в леките летни дрехи или в бански костюм.


Независимо дали искате да се отървете от излишните килограми, натрупани през зимата, или да запазите формата, в която сте, Албена Александрова, главен дизайнер и собственик на модна къща Рошавата гарга, със сигурност може да ви бъде полезна в тази неравна битка. Нейната дизайнерска диета е ориентирана предимно към жени на средна възраст и е съобразена със специфичните нужди на тялото в този етап - запазване на младежкия вид и фигура, съхраняване на тургора на кожата и т. н.


Същност

Цялостната концепция включва консултация, съставяне на индивидуален план на хранене, кутия, в която ще намерите сантиметър, за да отчитате резултатите, книжка и карти за всеки ден от седмицата с различен цвят, които освен менюто ще задават най-подходящия цвят на дрехите и аксесоарите.


Чрез индивидуалните карти постигаме максимален резултат - спазваме тримесечния план, който е разделен в четири фази, и не ни се налага да носим цялата книжка, разказва Албена Александрова, която е изпитала програмата върху себе си.


Дизайнерката е събрала в едно най-добрите практики от разделното хранене, метаболитния баланс и някои от идеите на световноизвестния психотерапевт и писател Владимир Леви.


Достатъчно е да погледнете Албена, за да се убедите, че експериментът й дава положителни резултати. Главният й съвет е: Харесвайте се, а ако нещо не ви допада, коригирайте го!. Според дизайнерката дамите над 35-40-годишна възраст не бива да оправдават липсата на желание и воля за поддържане на добрата фигура с т. нар. критическа възрасти характерните за нея хормонални промени.


СантиметърътКантарът лъже с килограм-два, - казва Албена - затова използвайте сантиметър!.Сред основните правила, които трябва да се спазват стриктно в дизайнерската диета, са пиенето на оптимално количество вода - половин час преди и веднага след всяко хранене, и движението, което не е задължително да включва или да се ограничава само със спорт. Правете това, което ви доставя удоволствие - съветва Албена. - Например плувайте или карайте колело, но задължително бъдете активни, така ще се чувствате още по-добре.Тя е убедена, че процесът на стареене не може да се избегне, но може да се забави, и вярва в максимата, че човек е това, което яде. По думите на Албена, която е опитала всякакви хранителни планове и диети, преди да създаде свой собствен режим, качеството на храната, която поемаме, веднага се отразява на тялото ни.В основата на програмата, която включва прочистване и захранване на организма, са честите на брой хранения в контролирани порции. Те са на всеки два часа и половина, така че няма как да останете гладни. Авторката на диетата препоръчва да не смесваме въглехидрати като хляб, картофи, ориз и др. с месо, защото това затруднява разграждането им. Добре е да комбинираме месото със зелени зеленчуци. Особено полезни са краставиците заради огромното съдържание на вода в тях, която хидратира организма и помага за обработката на храната. Съчетанието на месо с домат не е подходящо, в стомаха се създава кисела среда, която възпрепятства разграждането на мазнините. Не прекалявайте със солта, избирайте телешкото месо пред свинското, консумирайте пилешко и пуешко месо, риба и морски деликатеси.Не смесвайте животинската и растителната мазнина и се стремете да вечеряте поне два часа преди сън. Сутрин консумирайте вода или мляко с канела, която помага за регулирането на нивото на кръвната захар, и избягвайте яйцата късно следобед или вечер, за да не повишавате холестерола. Неразградените вещества и мазнини, обикновено образуват токсините и целулитните депа в кожата. Добре е да избягваме тестото и пастата, както и всички напълно обработени храни. Според дизайнерката организмът усвоява полезните елементи от храната, когато тя е полусурова. Виновник за наднорменото тегло на повечето хора е лакомията. Въпреки че съчетанието на риба с ориз не е удачно, Албена с удоволствие хапва суши, но препоръчва да избираме вариантите с краставица и други зеленчуци вместо рибните.Тя отрича гладуването, което принуждава тялото ни се презапасява всеки път щом отново започнем да се храним нормално, и споделя, че тайната е в баланса на количеството.


МотивациятаНито един диетолог или хранителен режим не може да помогне на човек, който не иска или не вярва, че може да промени статуквото. Ако се обичаш, ще правиш нещата за себе си, а не за някой друг, останалите не са виновни за неуспехите ти, казва Албена.Ако не се мобилизирате и не действате, когато не харесвате отражението си в огледалото, рискувате да изпаднете в депресия, в резултат на която ще продължите да се тъпчете, а това неусетно ще ви затвори в порочен кръг. Диетата е за клинично здрави хора и не обещава светкавични резултати. В случай че имате здравословни проблеми, задължително потърсете лекарска консултация, преди да започнете режима,. Стресът и натовареното всекидневие ни принуждават да се храним ирационално, но нека не използваме това като извинение. Ако смятате, че противозачатъчните хормонални таблетки влияят пряко на теглото ви, консултирайте се със специалист за друго решение или евентуална смяна на таблетките. Най-лесно е да се откажете от промените и да мрънкате. Но дори да не се харесвате в момента, застанете пред огледалото, погледнете се и си кажете: Не се харесвам, но ще се харесам! и започнете работата над себе си, препоръчва Албена. Тя разказва, че постигането на първите резултати е най-трудно, защото е заредено с очакване, всякакви емоции и страсти, но веднага след като свали първите два килограма, човек променя мисленето и нагласата си.Нейното предложение е да се отървете от излишните килограми и да оформите красива фигура чрез консултация и дизайнерската диета, която е създала, а за награда тя ще ви подари панталон от модна къща Рошавата гарга.