Special Weekly

Ladies First

Великолепието на Dior et d’Opales

S 250 f54f55b0 948f 4384 8785 d0cf11b868f5
S 250 e093b18c 7c2f 41fb 9686 e447e7e4c123

„Опалът е невероятно поетичен камък. Той сякаш ви кани да влезете в приказка и да станете свидетел на истинска магия. Когато гледам опал, ми се струва, че виждам земята от огромна височина: океани, архипелази и звезди, отразяващи се в морските вълни.“

Виктоар Дьо Кастелан

 

Повечето в бижутерския бранш знаят, че творческият директор на Dior Joaillerie Виктоар Кастелан е влюбена в благородните опали. Страстта на кралицата на ювелирната еклектика към разноцветните камъни, напомнящи снимки на Nasa от дълбините на Космоса, е разбираема. Нейният творчески гений е също толкова многоцветен и жаден за подобни украшения. Затова в новата колекция Dior et d’Opales главната роля е отредена на големите магически опали, а обкръжаващите ги диаманти и други жълти и розови скъпоценни камъни само подсилват ефекта им. Удивителните бижута бяха представени по време на Седмицата на модата в Париж в началото на годината. Доминиращо е присъствието на екземпляри от австралийското находище Lightning Ridge, което за съжаление се изчерпва. Това впрочем добавя инвестиционна стойност на колекцията.

Линията включва пръстени, обеци и колиета, в чийто център са опали с най-различни цветове и оттенъци - от нежнорозови, почти бели, с деликатен отблясък, до наситеночерни камъни, които хипнотизират с играта на огнените си сияния. Сред цялото великолепие от цветове и форми особено се открояват осемте бижутерски часовника, изпълнени във фирмения стил на Кастелан - безумна смесица от разноцветни скъпоценни камъни, събрани в „букет“, а в центъра - обкръжен с брилянти опал, под който е скрит миниатюрен циферблат. Самата Виктоар предпочита да нарича тези свои творения браслети, които могат да показват времето.  

Въпреки омагьосващата им красота, опалите дълго време са имали лоша слава. Едни ги смятали за камъни на вещиците и черните магове, други ги обвинявали за разпространението на чумата. Причините за това са много. Най-простата са вълшебните преливания на цветовете им, които карали хората неволно да се замислят за неестествената им природа. Някои бижутери съвсем умишлено подгрявали страховете към опалите, защото не им се занимавало с уникално красивите, но крехки камъни. Обработката им била изключително трудна и при повреда (което се случвало често) несръчните майстори били принудени да плащат солидни суми от собствения си джоб. В края на ХІХ в., когато пазарът се напълнил с великолепни опали от Австралия, в „арията на клеветата“ се включили и много търговци на диаманти, защото бизнесът им се оказал под заплаха.  

Днес опалите не предизвикват страх и недоверие. Обратното - популярността им непрекъснато расте и много бижутери се радват на възможността да работят с великолепните камъни.