Special Weekly

Ladies First

Тоалети за милиони... сбъднати желания

Г-жо Борисова, представянето на най-новата ви колекция Luxus couture 2010 беше първото голямо модно събитие през тази година. За разлика от друг път, на ревюто бяха показани облекла със спортно-елегантна линия, към кого я адресирате?


- Да, така е. За първи път включих спортно-елегантната линия. Адресирам я към деловата жена. Идеята е в тези дрехи тя да се чувства секси, да бъде модерна на светските партита, за които не се изисква непременно строго официално облекло. Имам клиентки, които са се възползвали от услугите ми, когато са били абитуриентки, а след това и булки. Тези дрехи обаче се обличат веднъж или два пъти. Те, както и моделите, които представят дрехите ми, също ме насочиха към тази линия, защото искат всеки ден да носят моите тоалети.


Умее ли българката да се облича и доколко може да се твърди, че е в крак с европейската мода?

- Жените у нас се интересуват непрекъснато от облеклото и от това какво е модерно в момента. Затова мога да кажа, че българката е една от най-красивите жени в света. Работила съм в много държави и имам партньори от различни страни, които често ме питат какво се търси в България. Винаги им отговарям, че дамите у нас търсят и се интересуват от най-модерното, най-новото. Когато бях в Испания, се изненадах от модата там. Техните официални тоалети са много по-назад от това, което се търси в Париж, Милано, дори и в България. Така че българската жена е и най-модерната жена и го казвам не защото и аз съм българка, а защото това е истината. В моите колекции например залагам основно на официалните тоалети, които правя в края на януари, когато започва абитуриентската кампания. Затова на ревюто в Шератон представих около 45 официални рокли, предназначени за момичетата, които искат да изглеждат секси, нежно, модерно.


Кои са правилата, с които, според вас, трябва да се съобразява деловата жена, за да бъде стилна?

- Всяка жена трябва да се съобразява най-вече със собствената си визия. Важно е дрехата да бъде в съзвучие с формата на тялото, защото има тоалети, които отиват на по-пълни фигури, и такива, които подчертават по-слабите форми. Но тава далеч не е всичко. Жената трябва да се съобразява и с цветовете, които избира, защото не всеки цвят отива на нейното излъчване, тен, кожа, коса... Затова е важно дамите да се вслушват в съветите на дизайнерите или продавач-консултантите. По тази причина направих шоурум за тоалетите, който нарекох VIP-шоурум. Той не е предназначен само за специални клиенти. Става дума за магазин, в който всяка дама може да си запише предварително час, да дойде и да разгледа всичко на спокойствие. Сватбени или официални тоалети не се избират за пет минути - жената трябва да се почувства уютно, да поговори с консултантите, дори да изпият по едно кафе заедно, за да поговорят.


Какво представлява самият шоурум?

- Цялата модна централа Романтика фешън е съставена от два шоурума. Единият е в модерен стил - там се предлагат роклите на световноизвестни дизайнери като Алис дизайн, Мори Лий и наши тоалети, които не са от котюр. В другата част на магазина е шоурумът в стил Луи XIV. Там всеки клиент може да се отпусне и да избере на спокойствие по-скъп тоалет от колекцията на Романтика фешън, My lady или на дизайнери като Еди Кей.


Вашите клиентки са сред най-известните българки...

- Винаги, когато говоря за известните си клиентки, се притеснявам да не пропусна някоя от дамите, които носят тоалети, направени от мен. През тази година създадох дрехи за Маргарита Бербатова и за мен е чест да бъда неин дизайнер. Един ден си отворих електронната поща и намерих писмо от нея, в което ми пишеше, че харесва тоалетите ми и иска да се запознаем. Малко след това се срещнахме лично и много си допаднахме. Иначе мога да кажа, че обличам доста известни дами като Весела Драганова и Ирен Онтева. Шила съм тоалет и по снимка за приятелката на американския актьор Стивън Сегал.


Взискателни ли са публичните личности към това, което обличат?

- Да, взискателни са, но и изцяло ми се доверяват. С някои клиентки се разбирам с две думи, докато други трябва да бъдат убеждавани в предимствата на една или друга дреха по-дълго. Но много по-трудни и взискателни са абитуриентките. Най-често те идват в магазина със снимки на звезди от Холивуд и настояват да изглеждат по същия начин. Понякога обаче момичетата са по-ниски или пък самата форма на тялото им не позволява да носят определени модели, защото не им стоят добре. В такива случаи разчитам и на майките им, с които почти винаги успяваме да ги убедим, че друг модел рокля би им отивал повече. Интересно е, че булките са много по-непретенциозни и по-лесни за обличане. Може би защото вече са носили официални рокли и са по-ориентирани какво точно искат и какво би им стояло добре.


Модна къща Романтика има добра репутация не само у нас, но и на европейския пазар. Къде в чужбина се предлагат тоалети с тази марка?

- От шест години наши тоалети се предлагат в германските градове Щутгарт и Хале. Сега правим нов магазин и в Лайпциг. Моят любим дизайнер - Еди Кей, ми позволи миналата година да направя корсети по мой проект, които се харесаха на клиентите, и той продължи линията им. Имаме магазин и на остров Крит. Мои рокли ще се продават и в един бутик в Турция. Оказва се, че в Истанбул има страшно много богати хора, които не искат да си купуват стандартни дрехи. Напротив - те искат скъпи неща, направени специално за тях. Продаваме рокли и в Швейцария - малко, но са дизайнерски модели.


Изредихте магазини в много европейски градове, от които могат да бъдат купени ваши тоалети. Къде търсенето е най-голямо?

- Най-голям е интересът в Германия. Клиентите се интересуват от роклите, защото цените, които предлагаме, са много достъпни.


С кои делови партньори работите?

- Работя с Мори Лий от Ню Йорк и с дизайнерката Маделин Гарднър, която 38 години създава абитуриентски и сватбени тоалети... С дизайнера Еди Кей от Италия сме партньори от 13 години, внасяме корсети от израелската фирма My lady и от Париж. Така че при нас една булка може да избира рокля от френската, италианската или пък американската мода.


Кое е определящото за правилния избор на стила на една дама - парите, или вътрешното усещане?

- В повечето случаи двете неща вървят заедно. Можеш да направиш много красив тоалет и за много по-малко пари. Всичко зависи от избора и възможностите на клиента. Най-важното обаче е как определена дреха стои на клиентката и дали й отива. Излъчването също е изключително важно, защото една жена може да облече и евтина рокля, която да й стои като много скъп тоалет.


Кои цветове и материи ще бъдат модерни през предстоящия сезон пролет-лято?

- На мода ще са тюркоазеносиньото, синьозеленото, бледорозовото и бледолилавото. Присъствието на черната рокля е класика, но тя не е актуална за летния сезон, тъй като свежите цветове дават много повече настроение. Според китайския календар 2010-а е годината на тигъра и затова са модерни сребристите нюанси на тигровото.


Смятате ли да покажете колекцията и на ценителите в чужбина?

- Очаквам да представя роклите си в Израел. Сватбената ми колекция пък вече беше показана в началото на февруари в румънската столица Букурещ.


Какво ви вдъхнови за тази колекция?

- За Luxus couture вдъхновението ми дойде от материите. Нарекох я Luxus , защото в колекцията използвам коприна и дантела, а брошките на моделите са на Сваровски. Иначе сред любимите ми платове са естествената коприна, шифонът , кашмирът и тафтата, която е класика.


Разговора води Румяна Гочева

Четете още

Банкеръ Weekly
тренд

Банковите служители бягат при фирмите

Най-високо платеният сектор вече се срина до третото място. Още »
Банкеръ Weekly

Смазващи критики от Брюксел за Борисов

Но най-неприятното е, че България, видите ли била изпълнила само една от петте препоръки за реформи, които ни даде преди година ЕК. Още »
Банкеръ Weekly
изотзад

Мръсните тайни на банковите клонове

Не били само ниските заплати, лошият психоклимат гонел банковите чиновници Още »