Special Weekly

Ladies First

Мода в Париж или в интернет? Въпрос на време.

Тенденциите в облеклото и аксесоарите през сезон Есен-Зимаrsquo;09 от седмицата на модата в Париж през обектива и погледа на Анелия Бъклова


Париж е световна модна столица и това не е клише, а извоювана исторически позиция. Френската столица я доказа и тази година, чертаейки тенденциите за следващия есенно-зимен сезон. Идолите в nbsp;дизайнерската гилдия премериха сили с най-младите и представиха визията си за жената по начин, който да впечатли, учуди и дори да шокира поклонничките им. И докато звездите - Рианна, Моника Круз, Клаудия Шифър, Вивика Фокс, Мила Йовович, Джесика Алба, Джулиан Мур, Луси Лиу, Марио Тестино, наблюдаваха творенията на Джон Галиано, Карл Лагерфелд, Кристиан Лакроа и наследниците на великите Валентино и Живанши от първите редове на най-впечатляващите дефилета, най-верните почитатели на модата бяха резервирали места... пред мониторите на компютрите си. Защото тайнството бе развенчано от съвременната среда на живот ndash; Интернет.


Секунди след финалните аплодисменти всяко ревю ставаше достояние на целия свят, а не само на bdquo;богоизбранитеrdquo;, получили заветните покани и по-добрите или по-лошите си места в залите. Най-запалените фенове можеха да присъстват на ревюто на своя моден идол, без да харчат за самолетни билети, за хотели и за живот във вечната Мека на модата ndash; Париж.


Урокът за модните централи е, че изхарчването на стотици хиляди и дори милиони евро за скъпоструващите спектакли със стотици гости малко или много се обезсмисля. Дали не е далеч моментът, в който колекциите ще започнат да се представят виртуално. Едва ли Панаирът на суетата, който се провежда ежегодно в Ню Йорк, Лондон, Милано, Токио и Париж по време на модните седмици, ще бъде разпуснат скоро. Просто това би довело до сериозни загуби за хотелиерите, превозвачите, а и за самата модна индустрия.


Тазгодишните седмици на модата от Ню Йорк до Париж показаха, че през следващата зима няма да има нещо, което да не е на мода. Силуетите ще бъдат изваяни като скулптури (Chanel, Balenciaga), но също така актуални ще са и свободно танцуващите около тялото дрехи (Yves Saint Laurent). Цветовете ще се движат в безкрайния диапазон от черно (Givenchi) до бяло и червено (Valentino), през фосфоресциращите цикламено, тюркоаз, червено, зелено, оранжево ( John Galiano, Christian Lacroix) или монотонно сиво (Lanvin). Материите могат да бъдат фини, естествени (Еmanuel Ungaro), но и изкуствени ndash; кожа и лак (Balenciaga). Аксесоарите са както унифициращи и обезличаващи (перуките на Yves Saint Laurent), така и театрални (Dior), гигантски или наслоени (Givenchy, Chanel ). Обувките са не само на десетсантиметрови платформи, но и на съвсем плоски, равни подметки дори за официални дълги рокли (Valentino). Дължините варират от мини до макси.


Панталоните са като цигари на единия подиум и шалвари на другия. Полите са по тялото, но се срещат и разкошни фусти-балони.


Наистина всичко е на мода! А модата режисира живота, който от сцена (по Шекспир) се превръща в подиум (по Унгаро) или в панаирджийска въртележка (по Chanel)! Наслаждавайте й се!