Special Weekly

Ladies First

Кан европейският холивуд

Какви бижута и тоалети избраха звездите за тазгодишния филмов фестивал в Кан, кои представители на бизнеса блеснаха с благотворителните си жестове, как Формула 1 и модата се бракосъчетаха в Монте Карло, споделя личните си впечатления.


Тази година Кан надмина по блясък церемонията по раздаване на Оскарите в Холивуд. Причината за скучната церемония в Холивуд може би беше стачката на сценаристите, може би умората, може би нещо друго. Затова пък в Кан дойдоха истински звезди от световна величина ndash; Анджелина Джоли в доста напреднала бременност, очакваща своите близнаци, разбира се, със съпруга си Брад Пит, Шарън Стоун, Мадона, Гуинет Полтроу, Натали Портман, Катрин Деньов, Пенелопе Круз, Луси Лиу, Орнела Мути, Мишел Йео, Робърт Де Ниро, Анди Гарсия, Дъстин Хофман, Харисън Форд, Шон Пен, Бенисио дел Торо, Марадона... Известни режисьори като Уди Алън, Джордж Лукас, Стивън Спилбърг и Вим Вендерс се срещнаха с младите надежди на Лазурния бряг. Едва ли може да се желае повече, въпреки че шофьорите в Кан твърдяха, че друга година трафикът е бил по-натоварен, т.е. фестивалът е по-слаб от обикновено. Няма начин. Световната рецесия не може да не се отрази и на развлекателната индустрия. Това се видя и по представените филми.


Червеният килим, както обичайно, бе обсаден от фоторепортери и оператори, които прилежно си вършеха работата, без да си пречат. Звездите се чудеха как да съчетаят партитата, на които бяха канени, с премиерите и официалните си ангажименти. Компаниите, производители на луксозни облекла, бижута, часовници и аксесоари, водеха титанична битка за спечелване на най-бляскавите звезди за свои посланици по време на модното дефиле, в което се превръща Филмовият фестивал в Кан всяка година.


Сред победителите в това отношение неслучайно бе Chopard. Каролайн Груози-Шойфеле, съпрезидент на компанията, е дизайнер на Златната палма, а самата марка е партньор на фестивала вече 11 години. Женевските ювелири показаха тазгодишната си колекция Red Carpet от 61 уникални бижута (за пръв път миналатагодина бе създадена колекция Red Carpet от 60 бижута за 60-ия юбилей на филмовия фестивал), използвайки за модели Мадона, Катрин Деньов, Мила Йовович, Робърт Де Ниро и други неоспорими знаменитости.


Swarovski пък обзаведе с чантички на принцеси Калиста Флокхарт, Голди Хоун, Рейчъл Лей Кук и др. Донатела Версаче и Алегра Версаче представиха два тоалета от последната колекция на миланската модна къща. Наистина запомняща се обаче бе тюркоазената рокля, която Мила Йовович избра за заключителната вечер, гарнирана с бижутата на Chopard, съчетали изумителен тюркоаз с диаманти.


Долче и Габана имаха честта техни тоалети да носят Шарън Стоун, Ева Херцигова, Кейт Хъдсън, Наоми Кембъл. Натали Портмън показа тоалет на Givenchy, Даян Крюгер предпочете Chanel, а Катрин Деньов ndash; Gaultier. Успоредно с умението си да харчат, звездите демонстрираха и всеотдайност при даряването на средства в името на благородна кауза ndash; битката със СПИН. В рамките на филмовия фестивал се състоя годишната гала на amfAR, американската фондация за борба със СПИН. 750 души от филмовите среди, от развлекателната и модната индустрия бяха сред поканените да се включат в набирането на средства за изследвания, разработки на ваксини и програми за превенция срещу ужасяващата болест. Мадона, Шарън Стоун, Натали Портмън, Мери Джей Блайдж, Мила Йовович и много други събраха над 10 млн. долара. Събитието ldquo;Киното срещу СПИНrdquo; бе обявено за най-успешното в историята на amfAR.


Само ден по-късно в Монте Карло и EJAF, антиспин фондацията на Елтън Джон, покани гостите на филмовия ф е с т и в а л в К а н д а у ч а с т в ат в аукцион със същата цел. Принцът на Монако Албер бе сред VIP гостите на незабравимата вечер, наречена Amber Fashion. Само ден преди надпреварата за Monaco Grand Prix героите от F1 дойдоха, за да подпомогнат усилията на големия музикант. Барни Екълстоун и Ф л а в и о Б р и а т о р е д о в е д о х а Люис Хамилтън, Дейвид Култард, Дженсън Бътън и други пилоти не само да участват в аукциона, но и да станат звезди на модния подиум. Те представиха най-новата колекция на дъщерята на президента на F1 Петра Екълстоун. Chopard представи безценни творения на Каролайн Груози-Шойфеле, а Лиз Хърли ndash; последната си колекция бански костюми. Обувките ndash; бижута на GIMMY CHOO, бяха аксесоар, който не остана незабелязан.


Резултатът от наддаването бе 1,4 млн. евро. Най-активен бе Виджай Малия, президент на United nbsp;Breweries Group и Kingfisher Airlines, както и на отбора във F1 Force India. (Той е нареден от сп. ldquo;Forbesrdquo; на 962 място по богатство в света с имущество за 1.2 млрд. долара. На аукциона присъства и четвъртият по богатство в света Лакшми Митал, също индиец, но той не се включи в наддаването.) ldquo;СПИН е огромен проблем в Индия и част от дарените средства ще отидат за образоване на хората тамrdquo;, обясни Дейвид Фърниш, представител на EJAF и партньор на Елтън Джон в живота. Сред гостите имаше приятели на музиканта от цял свят ndash; Наоми Кембъл, Мишел Йео, Тамара Мелън и много други. Звездната вечер бе обилно полята с MARTINI, с водка Belvedere, шампанско Veuve Clicquot, а ястията бяха изискани като за отбраната публика, поканена да стане част от тази уникална нощ в Монте Карло.


Това е Лазурният бряг по време на филмовия фестивал ndash; звезди, блясък, слава и много пари. Усещането да си там е неписуемо. Особено, ако домакин ти е Chopard. В тази компания знаят как да подарят СПЕЦИАЛНО преживяване на СПЕЦИАЛНИ хора.