Special Weekly

Ladies First

Изкуството на стихията от Tiffany & Co

S 250 356785f6 c833 4a19 85e0 dac342adb988
S 250 5d9a5330 4f2e 4764 aa4d d84f2475866e

През април Tiffany & Co. показа в Ню Йорк своята нова Blue Book 2017. Този път дизайнерите на бранда най-после напуснаха морските дълбини, които бяха техен източник на вдъхновение през последните две години. Колекцията The Art of Wild (Изкуството на стихията) е истинска ода за богатството на природата, приказка за мусони, райски птици и джунгли. "Книгата" е разделена на шест части: Whispers of the Rain Forest (Шепотът на дъждовната гора), Miracle Berry (Вълшебният горски плод), The Falls (Водопадите), Leaves of the Sun (Листата на слънцето), Feathered Cloak (Плащ от пера) и Yesterday, Today and Tomorrow (Вчера, днес, утре). И макар че всяка глава има своите символи - преплетените листа в Whispers of the Rain Forest, ярките цветове и кабошони на екзотичните горски плодове в Miracle Berry, асиметрия и каскадите в The Falls, делението е твърде условно, защото всички теми в колекцията се смесват като буйна дива гора. Един от най-ефектните предмети е платинено колие с множество златни висулки, чиято форма напомня традиционните поли на американските племена. В различните части на колекцията се срещат широки гривни и големи коктейлни пръстени с централен камък, обрамчен със сложен флорален мотив. 

Любопитно е, че през тази година в Tiffany Blue Book няма нито един голям безцветен брилянт. Пазарът се отнася все по-хладно към тях и дори марката, издигнала в култ годежните пръстени с диаманти, залага в новата си колекция на други големи и висококачествени скъпоценни камъни. Очевидно се залага на бижутата с инвестиционен потенциал, а дизайнерският екип все по-често черпи вдъхновение от архивите на марката. Което впрочем е отлична стратегия. Наследството на над 170-годишния бранд позволява всеки скъпоценен камък да се използва не само красиво и ефектно, но и по разпознаваем начин.

 

 

Tiffany & Co. издава своята дебютна Blue Book още през 1845-а само осем години след основаването на компанията. Отначало в названието й няма никаква поезия, защото става дума за ежегоден каталог със синя корица, в който са представени нови, уникални украшения и не само. Всяка книга отразява модата на своята епоха, в тях може да се види и ветрило от сребро и седеф (1845-а), и скъпоценен театрален бинокъл (1890-а), и сребърен велосипед (1894 г). Всички прочути дизайнери са се "отчели" със своя глава в Blue Book - Доналд Клафлин и Палома Пикасо, Жан Мишел Шлюмберже и Елза Перети... Последните две глави на "книгата" от 2015-а и 2016-а, написани от тогавашния творчески директор на бранда Франческа Амфитеатроф, се казваха The Art of The Sea (Изкуството на морето) и The Art of Transformation (Изкуството на трансформацията). Последва трансформация в самата компания - Франческа се оттегли от поста си и от 1 февруари 2017-а творчески директор на марката е Рийд Кракоф.  Blue Book 2017 е "лебедовата песен" на Амфитеатроф, в която има много от нейния почерк, но основното все пак си остава изключителният стил на Tiffany & Co.