Special Weekly

Ladies First

Faberge се завръща със симфония от цветове и лукс

След десетилетия забвение легендарната марка Faberge се завръща в света на голямата бижутерия с ослепителна колекция, която съчетава митичното й минало с модерните тенденции

Любопитно е, че основателят на Faberge Петер Карл Фаберже никога не се е прехласвал по най-скъпите камъни. Бижутерът предпочитал дискретната мекота на диамантите, шлифовани във формата на рози, съгласно модните тенденции на ХVIII век. Това е особено актуално и днес, защото взискателните клиенти вече не се задоволяват само с богатството, складирано в скъпоценни камъни, а търсят най-вече изящно изработени бижута. Накитите на Faberge винаги са били класически и сдържани, без парвенюшка показност. Така че завръщането на марката във висшата бижутерия всъщност е едно голямо предизвикателство за самата нея.


Творческият директор на Faberge Катарина Флор има солиден опит в модата и бижутерията. Вероятно това е причината да се довери на изключителния парижки бижутер Фредерик Заави, който е прочут с индивидуалния си стил. Според Флор творенията на Заави чудесно въплъщават ценностите и духа на Faberge: Неговата рафинирана артистичност, чувствителност и емоционална ангажираност ме накараха да мисля, че именно това би правил старият Фаберже днес.


За начало Faberge предлага подбрани неща от досегашните колекции на Заави, както и нови бижута, вдъхновени от историята на марката. Les Fabuleuse de Faberge е името на първата нова колекция на бранда. Бижутата в нея са разделени в три теми: цветя (Les Fleurs), басни (Les Fables) и фавни (Les Fauves), които въплъщават творческото кредо на Фаберже, а не просто повтарят стилистичните модели на големия бижутер. За имитации не може да става и дума. Les Fleurs акцентира върху руското пристрастие към цветята и спиращите дъха бижутерски шедьоври на стария Фаберже. Les Fables се докосва до руските приказки и фолклор, докато Les Fauves се потапя в дореволюционната руска култура с бохемската й оригиналност.


Заави е яростен застъпник на модерното, но главното в творческите му търсения е точката, където се срещат съвременността и древността. Всички бижута от новата му колекция са органични, скулптурни и обемни, със силен ритъм, линия и цвят. Заави ревностно подбира всеки камък според тона, структурата и блясъка му, като ги съчетава в искряща цветна повърхност - едновременно сурова и фина. Този артистичен подход към разполагането на камъните изисква специални умения, а изработката на всяко украшение отнема стотици часове.


Колекцията включва пръстените Емоция, които са инкрустирани с камъни с различни цветове и съответно носят различни настроения (всеки пръстен струва 42 000 брит . лири). Особено въздействащи са брошките от серията Спектърът на розата (с цена от 230 000 лири), Жар птица (230 000 лири), и Садко - морското конче, които поразяват с изключителния си дизайн.


Един от интересните елементи на новата бизнес концепция на бранда е онлайн магазинът, който заедно с бутика в Женева ще осъществява връзката с клиентите. IBM разработват за Faberge софтуер, който ще позволи всяко бижу да бъде разгледано до най-малкия детайл на отделен минисайт. Изображенията ще могат да се увеличават над десет пъти, превъзхождайки дори златарската лупа. Сайтът ще се поддържа денонощно от екип, който включва и консултанти по продажбите. Те ще общуват с посетителите на 12 езика чрез телефон, електронна поща или видеоконферентна връзка. Целта е да се постигне пряк контакт с клиента като в истински бижутерски магазин.

Четете още

Банкеръ Daily

Куче си, куче – и то мършаво!

Малоумната ти "самолетна” декларация в евроатлантическа посока е само върхът на наивитета. Целият ти екзактен наратив е израз на помиярщина, а помиярите не бива да... Още »
Банкеръ Daily

Билетчето за градския транспорт в София става 1.50 лв.

Хартиеният билет ще струва с 50 стотинки повече, докато цените за електронния билет и картите няма да се повишават. Още »
Банкеръ Daily
Осман Октай:

Пеевски ще бъде отстранен заради дискредитиране на задкулисието

Когато бъдат осветени, употребени и станат неудобни, тези хора изчезват от пространството. Още »