Колко пари са нужни, за да сте богат в Америка?

Ако имате лично състояние от 1 млн. щ. долара, това не означава, че сте богат. В последното издание на годишното проучване на Charles Schwab – „Анализ на съвременното богатство“, сумата, която са посочили анкетираните, за да се смятат за богати, се оказва средно 2.3 млн. щ. долара. Числото надхвърля над 20 пъти реалния размер на средното чисто състояние на американските домакинства. То е и малко по-ниско от посочените средно 2.4 млн. щ. долара в предишните две издания на проучването.

793e6ce9 2c36 44a7 ba26 4010e372c270

Експертите на Charles Schwab констатират, че колкото по-възрастен е анкетираният, толкова по-високо вдига имотната летва. Например, лицата между 55 и 73 годишна възраст смятат, че са богаташи, ако имат средно 2.6 млн. щ. долара – с 35% повече от приемливата сума, която са посочили участниците в допитването на възраст от 22 до 37 години. А 9% от най-възрастните са декларирали, че им трябват от 10 млн. долара нагоре, за да се смятат за богати в своята област.

По отношение на усещането за финансов комфорт изискваното чисто лично състояние е доста по-скромно – средно 1.1 млн. щ. долара. Само поколението между 18 и 22 години е посочило сума под 1 млн. – точно 909 600 долара. Петдесет и девет процента от анкетираните споделят, че живеят от заплата до заплата.

Проучването на Charles Schwab, което се базира на данните от национална извадка от хиляда души на възраст от 21 до 75 години, разкрива също, че мнозинството американци наистина жадуват за недвижим имот. Над 50% от анкетираните от различни възрасти са посочили, че ако се сдобият от някъде с 1 млн. щ. долара, ще ги похарчат, като най-популярната покупка е жилище. Това е предпочитанието на мнозинството участници в допитването между 22 и 37-годишна възраст. Повече от три четвърти от тях казват също, че личната им дефиниция за богатство е по-скоро за начина, по който живеят, а не за определена сума от долари. А 60% изобщо не се безпокоят за бъдещето си, защото планират да забогатеят в рамките на една до десет години. Двадесет процента от тях пък не си правят такива илюзии.

Един от резултатите в анкетата е доста изненадващ и разкрива интересна стратегия за забогатяване – да игнорират споделените от приятелите им в социалните медии придобивки. Просто защото прекаленото разточителство на дигиталното поколение се дължи основно на подражанието на онова, което виждат в социалните мрежи. А то, в тандем с лесния начин, по който се прибират наличните пари, е най-вредното влияние върху начина, по който хората управляват средствата си.

S 250 37b25d7a 41e3 435f b2ef d5108b8986d9

Всъщност, това отрицателно влияние на социалните медии върху харчовете тепърва ще расте. През март Instagram обяви, че тества начин за пазаруване, наречен Checkout. той позволява на потребителите да купуват стоки директно в приложението вместо да бъдат насочвани към уебсайта на търговеца на дребно. Така че дотук с пазара с една спирка. Вече няма да е необходимо дори да се спира.