Какво не знаете за задълженията на стюардесите

Ако си мислите, че работата на една стюардеса се свежда само до посрещането на пътниците, тяхното настаняване, обслужване и  демонстрирането на мерките за сигурност – заблуждавате се. Те се обучени да изпълняват и много други задачи, например – да преценяват за секунди пасажерите, преди да се качат на самолета. Това е необходимо за гарантиране на безопасността по време на полета.

 

Представяме ви седемте най-често срещани типове пътници, както и потенциалните рискове, които може да създадат:

 

 

1. Типът, който не поздравява

Когато персоналът на самолета ви поздравява при качването на борда, това не е просто знак за добри обноски. Има значение дали ще отвърнете на поздрава, или не. Липсата на отговор ще означава, че най-вероятно, не бихте били от полза при аварийна ситуация. Но ако чуят „здравейте“, ще са сигурни, че могат да разчитат на съдействието ви.

2. Типът, който избягва зрителен контакт

Отдавна е известно колко важен е зрителният контакт – е, и тук нещата не са по-различни. Ако избягвате да погледнете стюарда в очите, това ще го притесни. Причината е, че когато човек е направил или възнамерява да направи нещо, обикновено гледа встрани.

3. Типът, който изглежда болен

Въпреки че случаите, когато пътници не се допускат на борда, поради болест, грипна епидемия или алергия са редки, пак може да създадете допълнителни грижи на въздушните служители. Те не само ще трябва да ви обръщат много повече внимание (как се чувствате, от какво имате нужда), но и да ви потърсят специално място до човек, който не би имал нищо против да седи до вас.

4. Типът, който носи листовки и брошури

Няма лошо, ако сте дистрибутор на някоя марка или член на спортна група, политическа партия или религиозна общност. Но по време на полет не е добре да притеснявате или да зарибявате останалите пасажери с вашите интереси или служебни задължения. Работата на екипажа е да осигури максимална безопасност и комфорт на пътниците, които бихте нарушили с опитите си да досаждате.

5. Типът, който прекъсва и говори бързо

Не си мислете, че тревогите на стюардесите приключват с невъзпитаното и гузно поведение на пътниците. Никой не очаква от вас да се изявявате като даровит оратор, но всяко мънкане, прекъсване, бързо или бавно говорене, или възклицание, може да притесни екипажа на самолета. Причината отново е свързана с усещането, че се опитвате да скриете нещо.

6. Типът, който има тяло като на гръцки бог

Не си мислете, че ако стюардесите ви се усмихват, докато гледа мощната ви фигура, започват да се влюбват във вас. Всъщност те са ви индефицирали като потенциална бъдеща помощ. Вашата сила и внушаващ респект външен вид, могат да се окажат полезни за укротяването на проблемен пътник, за качването на тежък багаж на възрастен човек над мястото му или за отвяряне на аварийния изход.

7. Типът, който се суети

Чесането на главата и китките, изпъването на лицевите мускули, кашлянето, кимането и клатенето на главата също са индикатори за лоши помисли или скрита агресия. На прекаления смях също не се гледа с добро око. Опитайте се да ги избягвате, иначе стюардите ще следят с тревога всяко ваше движение през целия полет.