Как Арно измести Гейтс

Повишаването на цените на акциите на LVMH, основен играч на световния пазар на луксозни стоки, увеличи богатството на собственика на конгломерата Бернар Арно с 27 млрд. долара само за няколко месеца и му осигури второ място в списъка на милиардерите на Forbes. Възможно ли е френският предприемач да настигне Джеф Безос?

Бернар Арно

Според оценки на Forbes Бернар Арно вече е вторият по богатство човек в света. По данни от петък (19 юли), състоянието на собственика на брандове като Louis Vuitton и Moet & Chandon, е достигнало 104.1 млрд. долар. Да припомним, че през март, когато списанието публикува красацията си на милиардерите то беше  76 млрд. долара, а Арно фигурираше на  четвърта позиция. Състоянието на французина достигна за пръв път 100 млрд. долара през месец юни и продължи да расте благодарение на рязкото покачване на цените на акциите на конгломерата LVMH (от началото на годината те са се повишили с 50%).

Джеф Безос е все още на върха в световния списък на милиардерите (той притежава 124 млрд. долара минус парите, които скоро ще отидат при бившата му съпруга Макензи Безос в рамките на бракоразводния процес).

Джеф Безос

Вероятността Арно да настигне някога Безос засега изглежда малка. Но да не забравяме, че повечето активи на двамата бизнесмени са акциите на техните компании. Така че едно следващо покачване на цената на ценните книжа на LVMH или потъването на тези на Amazon, може бързо да затвори пропастта. В крайна сметка богатството на Арно вече се увеличи с 27 млрд. долара през последните четири месеца.

Успехът на французина се дължи на факта, че богатите купувачи по света продължават да придобиват луксозни стоки. LVMH отчете рекордни продажби и печалби (съответно 52.5 млрд. долара и 11.2 млрд. долара за 2018-а). През първото тримесечие на 2019-а приходите се увеличиха с още 16% до 14 млрд. долара, а сумата на печалбата, която се публикува два пъти годишно, ще бъде известна в края на юли.

Но Арно не възнамерява да спира дотук. Той продължава да променя LVMH 35 години след като стъпи на луксозния пазар, купувайки Christian Dior. Преди дни бизнесменът обяви началото на сътрудничество си с модния дизайнер Стела Макартни. Решението бе взето около 16 месеца след като Макартни напусна Kering, конкурент на LVMH (управляван от Франсоа-Анри Пино, син на френския милиардер Франсоа Пино) и стана пълноправен  собственик на компанията си. В съобщение за пресата Стела заяви, че оттогава е получила много предложения за сътрудничество, но само Арно и синът му Антоан са успели да я убедят.

Целта на партньорството е не само да развие модната къща на Макартни, но и да засили екологичните инициативи на LVMH. Дизайнерката, чиято марка е известна с отдадеността си към принципите на екологичната и етична висока мода, ще стане специален съветник на LVMH по въпросите на околната среда.

„Изключително съм доволен, че имам възможността да работя със Стела. Това е началото на едно прекрасно партньорство и ние сме убедени в големия дългосрочен потенциал на нейната модна къща, – каза Арно. – Ключова роля изигра фактът, че тя първа заговори за екологията и етиката. Това подчертава стремежът на LVMH да се грижи за околната среда. „