Хотелите преминаха към нови стандарти за чистота и безопасност

От цифрови ключове до безконтактна регистрация – хотелите, които отвориха след карантината, работят с актуализирани протоколи за почистването и обслужването на гостите. Превключвателите, контролните табла и бутоните на асансьорите никога не са били по-чисти от сега.

 

По-рано пътешествениците обръщаха специално внимание на чистотата в хотелите, но сега значението на този показател достигна безпрецедентно равнище. Индустрията на гостоприемството прави всичко възможно, за да гарантира, че в хотелите, които отвориха врати след карантина, гостите се чувстват напълно в безопасност.

Френската група AccorHotels, която включва вериги като Fairmont, Raffles и Swisôtel, разработи нови стандарти за безопасност на клиенти, служители и доставчици на хотелите в партньорство със световния лидер в инспекциите и сертифицирането Bureau Veritas. Маските за персонала са задължителни. Всички често докосвани повърхности, включително бутоните на асансьорите и парапетите, непрекъснато се дезинфекцират. Под специален контрол е доставката храната и бюфетите.

Американската хотелиерска асоциация (AHLA) въведе програмата Safe Stay, създадена с участието на експерти в областта на общественото здравеопазване и Ecolab, най-голямата компания в областта на хигиенните и дезинфекционни технологии, която сътрудничи на СЗО. Правилата включват нов протокол за почистване на помещенията и обществени пространства, използването на почистващи препарати, одобрени от Центровете за контрол и профилактика на заболяванията, и поддържане на социалната дистанция. „Хотелите винаги са поставяли високи изисквания към чистотата, но тази инициатива ще осигури още по-голяма прозрачност и сигурност по време на целия ви престой ви в хотела“, заяви Чип Роджърс, президент и изпълнителен директор на AHLA.

 

1.Електронните ключове и пломбите за сигурност са част от програмата CleanStay на Hilton Hotels.

В допълнение към основните правила, някои топ брандове са разработили свои собствени санитарно-хигиенни програми. Стандартите на Хилтън бяха одобрени от екип от лекари, работещи с пациенти на Covid-19 в клиниката Майо. Програмата включва сътрудничество с производителя на антисептици RB и е актуална за 18 марки на компанията. Сред нововъведенията е пломба, указваща, че стаята е претърпяла интензивна обработка, списък с 10 повърхности (от превключватели до телевизионни дистанционни устройства и термостати), които ще бъдат почистени особено внимателно, премахването на химикалките, хартиените и информационни каталози в стаите, нови мерки използването на фитнес центровете, безконтактна регистрация и цифрови клавиши плюс допълнителни технологии за почистване, например използването на ултравиолетово лъчение.

 

2. Компании като Marriott използват електростатични пулверизатори за дезинфекция

В средата на април Marriott International обяви за създаването на Marriott Global Cleanliness Council, който разработи нови технологии за почистване, правила за комуникация на гостите и протоколи за безопасност при приготвяне на храната, както и препоръки за поведението в обществени зони. Веригата Anantara, с портфолио от 41 хотела по света, въведе програмата Stay with Peace of Mind, която е в съответствие с международните разпоредби. Освен новите стандарти за почистване, мерките включват повишено внимание към доставката и приготвянето на храната, адаптирането на фитнес и уелнес центрове, както и на  ресторантите към изискванията за социалната дистанция. Предлагат се и индивидуални услуги, като например пазаруване, без присъствието на други клиенти в магазина.

 

3. В курортите на Lefay ще имат ограничен достъп до обществени площи в рамките на програмата Lefay Care.

Хотелската група Lefay работи върху нови стандарти в сътрудничество с научен спа комитет. Програмата Lefay Care отговаря на изискванията на СЗО и на италианските власти. Откриването на курорта в Доломитите ще се състоя на 25 юни, а на езерото Гарда – на 2 юли. Стаите в хотелите бяха дезинфекцирани с активни вещества с широк спектър от ефекти върху вируси и бактерии. Симулаторите се дезинфекцират след всяка употреба, а автомобилите след всяко преместване. Регистрацията, както можеше да се очаква, ще се извършва онлайн. За да осигурят максимално персонализирано пространство в СПА центровете, хотелите не работят с пълно натоварване. Обслужването в ресторантите става само от само от менюто, което може да бъде изтеглено със смартфон с помощта на QR код. Менюто за room service е разширено така, че гостите да могат да поръчат ястия от ресторантите в стаите си.

Компаниите, които отдават имоти под наем също имат високи изисквания към чистотата. Брандът AKA, който дава под дългосрочна аренда жилища във Великобритания и САЩ, винаги се е отличавал със строги стандарти. Сега в арсенала му се появиха медицинските електростатични пулверизатори EvaClean, убиващи вируси, бактерии и микроби за 60 секунди. Сред другите мерки са UV обработката на матраците и бельото, безконтактно плащане и непрекъснати вътрешни проверки по критериите на EPA (Агенцията за околната среда на САЩ). След като наемателите освободят помещенията, персоналът не влиза в тях в рамките на 24 – 72 часа, а преди настаняването на новите гости трябва да минат най-малко три дни.