Honda NSX – една от най-бързите коли на марката

NSX е особен автомобил. Той е легенда, събитие, демонстрация на възможностите на японската автомобилна индустрия в сегмент, където европейски марки като Ferrari и Porsche доминират в света на супер бързите и супер скъпи болиди. Появата на първия NSX през 1990 година предизвиква ефекта на шок – става дума за иновация и технологичен прогрес в най-чист вид.

 

NSX e първият серийно произвеждан автомобил с изцяло електронен сервоусилвател на волана и двигател с вътрешно горене. Буталата на цилиндрите са изработени от титан и на практика е пръвият пуснат в производство екземпляр с електронен контрол върху дроселовата клапа. Платинените свещи на V6-мотора са допълнителена новост, а първият NSX ще остане в историята и с невероятната си способност за натоварване – до 8000 оборота в минута и мощност от 280 конски сили.

Новият NSX е хибрид е задвижван отново от V6-бензинов централно разположен двигател, но този път моторът е с две турбини в комбинация с електродвигатели. Електродвигателят е разположен между скоростната кутия и двигателя, като осигурява директна допълнителна тяга и служи много повече за ефективно придвижване с висока скросот, отколкото за икономия на гориво. Трансмисията е изцяло нова 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Задвижването е задно, а втори автономен електромотор управлява предните колела. Това гарантира по-добра стабилност в завой, а общата мощност на трите мотора е около 550 конски сили. Honda NSX ще хвърчи по асфалта върху 19-инчови предни и 20-инчови задни колела, които спират благодарение на карбоново-керамични спирачни дискове. В колата е интегрирана системата Integrated Dynamic System, която регулира настройките на трите мотора и скоростната кутия в зависимост от избрания режим: Quiet, Sport, Sport+ и Track.

Каросерията на NSX е произведена от алуминий и ултралеки стоманени сплави, а за по-спортен интериор и централната конзола в шасито е изработена от въглеродни влакна. Целта на леките материали е за максимално ниска обща маса на автомобила, особено с оглед на допълнителните системи на хибридната инсталация. В Европа автомобилът се продава около 150 000 евро.