Хиперавтомобилът на Koenigsegg заявява максимална скорост 480 километра в час

Женева е мястото, където всички хиперавтомобили сякаш мерят помежду си „кой е по-по-най“. Bugatti извади най-скъпата нова кола в света, Pininfarina представи електромобил, ускоряващ до 100 км/ч за 2 секунди, а Кристиан фон Кьонигсег показа Jesko – кола, способна да се ускори до 480 км/ч, тоест да влезе в клуб „300 мили в час“.

Хиперавтомобилът Jesko е наследник на Agera RS. Името е дадено в чест на бащата на Кристиан. За задвижване се използва модернизиран 5.0-литров V8 двигател. Моделът разчита на нови две турбини, както и на „плосък“ колянов вал, чието тегло е само 12.5 килограма.

Jesko разчита на фирмената система за захранване на турбините с въздух, която предварително развърта лопатките, за да се гарантира мигновена реакция при подаване на газ. Тя се състои от карбонов въздушен резервоар и малък компресор, който гарантира краткострочно подаване на въздух под налягане 20 бара.

Когато двигателят се захранва от обикновен бензин, мощността му е 1280 к.с., но при сипване в резервоара на биоетанол Е85 – мощността скача на 1600 к.с. Върховият въртящ момент от 1500 Нм е досткъпен в диапазона 2700-6170 оборота в минута. Тези параметри дават основание на Кристиан фон Кьонигсег да заяви, че Jesko може да развие 483 километра в час.

Друга новост е 9-степенната трансмисия Light Speed Transmission (LST), която е собствена разработка на Koenigsegg. Тя може да прескача на всяка, оптимална предавка. Трансмисията е с два режима на работа: първото натискане на планката на волана превключва на по-висока или по-ниска предавка, докато второто – избира най-добрия вариант за мигновено ускорение. Трансмисията тежи само 90 кг, докато една традиционна DCT трансмисия — около сто и четиридесет. Предавките се сменят в рамките на 20-30 милисекунди, докато „роботът“ на Lamborghini Aventador прави това за петдесет.

Карбоновият монокок на Jesko е с 40 мм по-дълъг и с 22 мм по-висок от този на Agera RS. Статичната устойчивост на усукване е 65 000 Нм на градус. Автомобилът разчита на адаптивни амортисьори Öhlins, а хоризонталната система Triplex неутрализира „приклякането“ на автомобила при ускорение. Интересното е, че задните колела на Jesko са завиващи.