Гаражът-музей на Ралф Лорън

Ралф Лорън започва пътя си с простичката цел да спечели пари, за да си купи сако. Днес той е в класацията на най-богатите хора в света и притежава колекция от толкова редки автомобили, че гаражът му се е превърнал в музей.

 

Ралф Лорън е роден в бедно семейство. Той не е учил за моделиер и в началото на кариерата си работи като продавач в ателие. Любопитно е, че решава да открие магазин за вратовръзки, акцентирайки върху тяхното качество и оригиналност. Изискаността се подчертавала и от името: поло – игра за богаташи, която младият Лорън още не бил играл. Благодарение на смелостта и упоритостта му, след 50 години „Polo Ralph Lauren Corporation“ е един от най-разпознаваемите брандове в света. А неговият собственик е сред стоте най-богати хора в САЩ.

„Не събирам автомобили като предмети на изкуството. На една картина може само да се любувате,  докато в колата може да седнете и да получите удоволствие, включително от това как се държи на пътя и как звучи двигателят й. Може да се насладите не само на самия автомобил, но и на пътешествието, което ви подарява“.

Самият Лорън не се смята за колекционер и подчертава функционалната важност на своята сбирка. Общата стойност на автомобилите му е 300 млн. долара и всичките са в движение. Те са над 70 и са изложени в музея D.A.D. Garage. Название е съставено от първите букви на имената на децата на собственика.

Разказваме ви за три изключителни експоната.

 

Jaguar XKSS, 1956

През 1957-а заводът Browns Lane, производител на тази серия автомобили, изгаря до основи. Оцеляват едва 16 екземпляра  Jaguar XKSS. Производството така и не било възстановено, затова колата е сред на-редките в света.

Jaguar, който с право заема място в D.A.D. Garage, е „граждански“ прототип на състезателния автомобил. Въпреки това може да развива скорост до 240 км/ч, а разликата със състезателната версия е само външна: добавени са врати от страната на пътника, сгъваем покрив от плат, багажник и други.  Днес цената на Jaguar XKSS надхвърля  1 млн.  долара.

 

Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe, 1938

Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe от 1938-а е един от двата останали в света, и е истински брилянт в колекцията на Лорън. Той го придобива за 30 млн. долара. Прочутият дизайнер е четвъртият собственик на този екземпляр. Отначало автомобилът бил създаден за един от най-богатите хора в довоенна Европа – Филип Ротшилд.

Колата е изцяло реставрирана след покупката й, но оригиналните детайли са запазени. След преобразяването й в работилницата тя е спечелила няколко конкурса, включително „Pebble Beach Concours d’Elegance“ – най-старият в САЩ и най-престижният в света.

Mercedes-Benz SSK „Count Trossi“, 1930

В началото на 30-те години на ХХ в. компанията „Мерцедес“ произвела 30 автомобила Mercedes-Benz SSK, половината от които  състезателни. Впоследствие много от тях се разбиват по време на състезания и в света остават само четири оригинални екземпляра.

Този модел е последната работа на Фердинад Порше за фирмата „Мерцедес“.  SSK означает „Super Sport Kurz“ – къс спортен автомобил.  Той е снабден с мощен двигател, позволяващ ускорение до 190 км/ч, което е абсолютен рекорд за времето си.

Автомобилът преминава в ръцете на Ралф Лорън в модернизиран вид. През 1932 г. той придобит от Карло Феличе Троси. Успелият състезател и естет не я оставил непроменена. Троси лично създал ескизите за опашката, за гладките контури на централния елемент на купето и задните крила.  Панелите били изработени ръчно от майстора Вили Уайт.

 

Колекцията на Ралф Лорън включва десетки редки ретро автомобили, но той няма любим, защото всеки е уникален по свой начин.

„Автомобилите са като децата – трудно е да кажеш кое се отличава повече. Всеки има малки особености, които започваш да обичаш. Всяка кола е личност  със свой нрав и характеристики, които наистина изненадват“.