Ferrari P80/C е уникат за милиони евро

Творбите на майсторите на четката стоят в трезори и с времето цената им се качва. Такъв  ще е случаят и с този уникат.

Ferrari представи последното творение на подразделението Special Projects. Името му говори красноречиво за произведенията, излизащи под неговата шапка. Дизайнът на P80/С е вдъхновен от екстремните за времето си 330 P3/P4 и Dino 206 S. И двата модела, послужили за вдъхновение, са спортни прототипи от 60-те години. Ера в която Ferrari доминира в Льо Ман и други състезания за издръжливост. Ferrari твърди, че Р80/С „е продукт на най-дългия процес на всеки уникален модел, произвеждан до днес“. Работата по него е започнала още през 2015 г. в предишния Centro Stile.Това е най-скъпият нов автомобил в света. Цената според експерти ще е около 3,5 млн. евро. Новият дизайнерски център, в който бяха създадени Monza SP1 и Monza SP2, отвори врати през септември 2018 година. В него работят над 100 дизайнери и инженери. Департаментът за шасита, подразделенията Tailor Made и Atelier са поместени под един покрив, разположен на Viale Enzo Ferrari, в сърцето на завода на Ferrari в Маранело.

Уникалният модел е направен по поръчка на клиент и друга такава кола никога няма да има. Тя е изработена единствено за пилотиране на писта. В основата на P80/C стои състезателното 488 GT3, задвижвано от 3,9-литров V8 двигател. Параметри за динамиката на Р80/С не са  изнесени, но в състезателния автомобил централно разположеният мотор генерира 650 конски сили. Автомобилът ще ускорява до 100км/ч. за под 3 секунди. В този случай клиентът е поискал от Ferrari да удължи междуосието, което е наложило някои иновативни дизайнерски решения, но не са забравени и ефектните решения от моделите Dino 206 S и 250 LM.

Купето на Ferrari P80/C е карбоново. Отзад е монтирано масивно крило и дифузьор. Интериорът е типичен за състезателните автомобили, а карането на писта изисква секвенциална трансмисия, вероятно от Xtrac. Сигурно е, че втори Ferrari P80/C няма да има. Компанията не посочва официално цена, но имайки предвид факта, че Monza SP1 струва 1,6 млн. евро, то Р80/С със сигурност ще е над тази сума, дори доста повече.