Джейми Солтър купи легендарното списание Sports Illustrated за 110 млн. долара

Новият собственик на спортното издание е известен с това, че притежава правата върху образите и интелектуалната собственост на много живи и мъртви знаменитости – от Мерилин Монро до Шакил О`Нийл.

 

Джейми Солтър обича да работи с икони на световния спорт. Неговата маректингова комипания Authentic Brands Group управлява персоналните брандове на множество спортисти, например на боксьора Мохамед Али и баскетболиста Шакил О` Нийл. На 27 май портфейлът на брандовете на компанията бе попълнен с още едно известно име. Authentic Brands обяви покупката на интелектуалната собственост на легендарното спортно списание Sports Illustrated от медийния конгломерат Meredith Corporation. Стойността на сделката е 110 млн. долара.

„Бидейки един от най-известните брандове сред спортните медии, Sports Illustrated е не само водещо печатно списание, но и обект на културното наследство с огромни възможности за ръст на развиващите се цифрови, телевизионни и социални платформи, – заяви предприемачът Джейми Солтър. – Благодарение на авторитетното си име и отговорността към това което прави, редакцията на Sports Illustrated е създала всички условия, за да може брандът да стане лидер в индустрията за развлечение и лайфстайл журналистиката“.

Според договора медийният конгломерат Meredith Corporation ще управлява Sports Illustrated и SI.com в продължение на поне още две години. Компанията Authentic Brands планира да се съсредоточи най-вече върху разширяването на бранда. Така впоследствие Sports Illustrated ще може да отразява спортни събития на живо, хазартни игри и ще създава видеофилми. Любопитно е, че през тази година конгломератът  Meredith Corporation вече е получил около 450 млн. долара за продажбата на списанията Time, Fortune и Sports Illustrated.

Петдесет и шест годишният Джейми Солтър отдавна е познато лице в спортния свят. Още през 80-те години на ХХ в. той започва да продава оборудване за уиндсърф, а след това се увлича по сноуборда. През 2010-а Солтър създава маркетинговата компания Authentic Brands Group и успява да привлече финансиране от  250 млн. долара от частната инвестиционна компания Leonard Green&Partners, както и от милиардери, сред които са Джордж Сорос и семейство Уолтън.

Известно е, че Джейми Солтър обича прочутите имена. Затова в портфейла на  компанията му фигурират известните производители на дрехи и аксесоари  Juicy Couture и Hickey Freeman, както и знаменитости като Мерилин Монро и Мохамед Али. Той придоби правата върху наследството на легендарния боксьор през 2015-а в рамките на сделка за покупката на интелектуалната собственост на Елвис Пресли плюс част от имението Грейсланд, приндлежало някога на Краля на рокендрола.

Неотдавна Джейми Солър започна да сключва сделки и с живи звезди, като Шакил О`Нийл, например. От края на 2015-а той притежава 50% от личния бранд на прочутия баскетболист. През 2018-а Солтър заяви, че благодарение на това партньорство доходите на О`Нийл и Authentic Brands са се увеличили три пъти. Баскетболистът редовно се снима във всевъзможни рекламни клипове, например за застрахователната компания  The General и за обезболяващото средство IcyHot.

Въпреки това големите печалби не винаги са приоритет на Джейми Солтър. През 2012- предприемачът придоби 80% от интелектуалната собственост на холивудската легенда Мерилин Монро.

Стойността на сделката е между 20 и 30 млн. долара. След това намали лицензионните сделки на този бранд с 300 до 80, за да се съсредоточи върху сключването на изгодни договори с известни компании като Chanel.  „Може да продадеш безброй флакончета с парфюм под името „Мерилин Монро“ във всеки козметичен магазин, но може и да сключиш договор за използване на образа на актрисата в рекламата на аромата Chanel No. 5, – казва Солтър. – Сделката с Chanel няма да донесе голяма печалба, но според мен тя е важна за успешното развитие на бранда, защото създава така наречения ефект на ореола. Пък и Мерилин Монро наистина е обичала Chanel No. 5“.