COVID-19: Bershka, маски и рецесия

След като модната индустрия помогна с каквото може за борбата срещу новия коронавирус: предпазно облекло, антибактериални гелове, парични дарения за откриване на ваксина, испанският бранд реши да предприеме друг ход. Ето за какво става въпрос:

 

Реклама на предпазните мерки

Какво да се прави – носенето на маска, особено в затворените пространства, стана задължително в нашето ежедневие, като част от противоепидемичните мерки срещу разпространението на COVID-19. И докато все още се водят дебати, дали те наистина предпазват, или дали ще паснат на летните тоалети, мнозина са съгласиха, че все пак успяват да намалят обхвата на заразата. Bershka стана една от първите марки в света, които не само решиха да подкрепят, но и да популяризират носенето на маски. Затова не се учудвайте, ако видите фотомоделите и манекените на лейбъла, да ги носят.

Испанският фотомодел Марта Агилар, позираща с предпазна маска.

Всичко това е част от новата кампания на Bershka, въпреки че за момента тя все още не е пуснала на пазара своя линия предпазни аксесоари. Така или иначе маските още дълго време ще ни придружават, затова трябва да се научим да ги комбинираме с ежедневните тоалети.

Творчество и усъвършенстване

И модната индустрия преживява тежки икономически времена, затова тя трябваше да удвои креативността си и да измисли нови начини, чрез които плавно, но сигурно, да стабилизира финансовото си положение. Например Zara започна да изпраща новите си колекции дрехи на адресите на своите модели, за да могат да дефилират с тях в домашни условия. След това идва ред на фотографите и модните дизайнери, като французинът Симон Порт Жакмюс, които използват смартфоните, лаптопите и мобилните си приложения, например Facetime, за да осъществят фотосесиите. Впрочем една от най-ярките остава тази с Бела Хадид за априлската корица на италианския Vogue, за която “Banker Special” писа – http://www.special.bg/covid-19-vogue-moda-i-facetime/ . Но не всичко изглежда толкова розово.

Рецесия за модата

Неотдавна Обединената банка на Швейцария (UBS) извърши проучване, с което целеше да разбере кои европейски марки в дизайнерския сектор са най-застрашени от двете кризи – здравната и икономическата, причинени от коронавируса. Оказа се, че трите най-засегнати (както се вижда на графиката) са шведската H&M, испанската група Inditex (притежаваща Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho, Uterqüe, Stradivarius и Zara Home) и британският търговец за обзавеждане на дребно Dunelm.